Friday, 6 July 2018

ANTARA DOA DAN GELAS ARAK

HIDUP INI BERWARNA WARNI. CARA MERAYAKAN SESUATU BERBEZA .

DI RUMAH NAJIB DI KUALA LUMPUR   PENYOKONG-PENYOKONG NAJIB 

DENGAN DIKETUAI PRESIDEN UMNO YANG BARU DATUK AHMAD ZAHID

 HAMIDI MENGADAKAN SEMBAHYANG DAN DOA SELAMAT UNTUK BEKAS 

PM DATUK SERI NAJIB.

 DITAIWAN ANAK  NAJIB LAIN PULA CARANYA. I

NILAH CARA HIDUP MEREKA.RAKYAT DENGAN 

PRASANGKA BAIK KUTIP DERMA.ADAKAH RAKYAT KELAS BAWAHAN SEDAR

 BAGAIMANA CARA HIDUP (LIFE STYLE) KELAS ATASAN ATAU HIGH LIVING 

MEREKA?. 

Report: Najib’s son  with Taiwan 

actress 




Nazifuddin was spotted dining and drinking wine with an actress in Taiwan. ― Screengrab from Apple Daily's video
Nazifuddin was spotted dining and drinking wine with an actress in Taiwan. ― Screengrab from Apple Daily's video
KUALA LUMPUR, July 6 — Datuk Seri Najib Razak's son was spotted dining and drinking wine with an actress in Taiwan a day after his father was charged here over RM42 million from a former 1Malaysia Development Berhad (1MDB) unit, a news portal reported today.
Taiwan's Apple Daily claimed it witnessed Datuk Mohd Nazifuddin Mohd Najib dining and chatting last night with an actress identified as Celia Zhang, purportedly at a steak restaurant in the Breeze Xinyi mall near Taiwan capital's iconic tower Taipei 101.
The portal said the two were seen drinking glass after glass of red wine in a relaxed atmosphere during an allegedly mirthful meal that lasted three hours, claiming that two bottles of red wine were opened.
It also said the duo were subsequently seen taking a taxi to a massage parlour, before having a candlelight dinner and spending two hours at a bar.
Apple Daily claimed that the two then took another taxi ride to the Grand Hyatt hotel at around 1am.
According to Apple Daily, Nazifuddin wrote a Facebook post at 9.58pm the same night to back his father who was charged with corruption, noting that this allegedly took place while he was having a candlelight dinner with the actress.
The Apple Daily report came with a video clip showing brief footage and photos of the duo together, also reporting that Nazifuddin was seen together with the actress after he alighted from the plane yesterday in his trip to Taiwan.
When Zhang was asked about the duo's Thursday meeting caught on video, Apple Daily reported that the actress replied via her spokesman that: "He is just a good friend that I have known for many years and who came to Taiwan to visit, I acted as his guide and accompanied him."
Celia Zhang, 34, is a former model of Chinese-Vietnamese parentage who is now an actress and has been in the entertainment industry for four years. ― Screengrab from Apple Daily's video
Celia Zhang, 34, is a former model of Chinese-Vietnamese parentage who is now an actress and has been in the entertainment industry for four years. ― Screengrab from Apple Daily's video
When asked about their sighting at the Grand Hyatt hotel, the actress reportedly clarified that they only had more drinks there.
"We only drank at the Grand Hyatt's bar, his mood was not good because his family member was ill, after that he went up to rest and I then left,” she was quoted as saying.
The actress indicated that they did not discuss the news about Najib, reportedly telling the portal that she and Najib’s son generally avoided politics due to the sensitive nature of the topic.
Apple Daily said Nazifuddin returned this morning to Malaysia, also claiming that the former Umno president's son was first introduced by friends in Taiwan three years ago to the actress.
The newspaper claimed that the actress previously did not know of Nazifuddin's status and background and had only started close communications with him recently after she became single again.
In a separate report by Apple Daily, the actress is aged 34 and is a former model of Chinese-Vietnamese parentage who is now an actress and has been in the entertainment industry for four years.
Nazifuddin had in a March 29, 2018 statement posted on his Facebook account announced that he was temporarily withdrawing himself from the political arena until he feels it is appropriate to be active in Umno again.
Najib was charged on Wednesday in Kuala Lumpur with three counts of criminal breach of trust as a public servant and one count of abusing his position for self-gratification over ex-1MDB subsidiary SRC International Sdn Bhd's RM42 million funds.
He has pleaded not guilty to all charges that are each can be punished by a maximum 20-year jail term and fine, with CBT also punishable by whipping. He was released on bail of RM1 million that was paid in half, with the remaining RM500,000 due next Monday.
Nazifuddin was seen along with Najib's other children Norashman, Mohd Nizar, Nooryana Najwa and the latter two's spouses on Wednesday in the courtroom when Najib was charged.
A screengrab of a video clip from Apple Daily showing Nazifuddin with actress Celia Zhang.
A screengrab of a video clip from Apple Daily showing Nazifuddin with actress Celia Zhang.DIPETIK DARI MALAY MAIL


27 comments:

  1. Penyokong najib sibuk kumpul duit utk jamin najib,anaknya enjoy menjoy ke Taiwan...
    Zaman smart phone,segala tingkah laku cepat terdedah dan tersebar,biarkan gambar2 yg tersebar tu berbicara....

    ReplyDelete
  2. Bunch of stupid umno people are willingly trying to collect money for Najib Bail - while the son foya2. What an ironic

    ReplyDelete
  3. Dia minum Ribena jerr kot.....kan sama kaler dgn wine. Orang umno mana minum arak, pi club pun minum nescafe jerr kah kah kah

    ReplyDelete
  4. Hai orang-orang yang beriman, sesungguhnya (meminum) khamar, berjudi, (berkorban untuk) berhala, mengundi nasib dengan panah, adalah perbuatan keji termasuk perbuatan setan. Maka jauhilah perbuatan-perbuatan itu agar kamu mendapat keberuntungan.

    Sesungguhnya setan itu bermaksud hendak menimbulkan permusuhan dan kebencian di antara kamu lantaran (meminum) khamar dan berjudi itu, dan menghalangi kamu dari mengingat Allah dan sembahyang; maka berhentilah kamu (dari mengerjakan pekerjaan itu).

    anak anak ikut didikan dari makpak
    kalau dibiar jauh dari ajaran Islam
    tak segan silu langgar arahan Allah
    hari tu dengar matjib cakap ikut islam wasatiyah
    ni kut wahidupmewah
    apo nak dikatooooooo

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah bapak Dia dengan mak tiri raja segala perompak, so what u expect?? mmg keturunan merompak siang malam. Oh ya anak najib sengaja berlakon Minta simpati duit berbilion kat overseas tu sampai kiamat tak habis

      Delete
  5. Najib dan family,pura2 tiada wang utk raih simpati esp dp org ramai....org melayu pula perasaan mereka mudah cair kasihan...kasihan...kasihan..kat najib
    Najib dah balun byk billion sejak 42 th lalu,esp semasa di kementerian pertahanan dulu...........
    Sudah2 le org melayu,jgn mudah tertipu....
    Ketua peguam najib,apa cite tentang rm9.5 juta tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya betul, Dari zaman mahathir lagi dah mula merompak najib ni

      Delete
  6. Saya dah lama tidak percaya kepada ahli2 politik cari makan nie terutama drp UMNO. Cuma pelik kenapa masih ada lagi yg taksub kepada seseorang pemimpin sampai mata hati jadi buta. Masih tak belajar drp masa2 lalu betapa setiap umat melayu nie menjadi tunggangan pemimpin2 mereka yg bukan sahaja kaya tapi cerdik memanipulasi sifat2 bodoh yg ada pada org2 melayu terutama sekali UMNO. Btol2 saya rasa pelik...lihat saja la MT2 yg kononnya dipilih ahli termasuk la presiden UMNO yg baru si Zahid walhal yg memilih adalah warlord2 yg sama yg menjahanamkan melayu. Saya mendoakan UMNO berkubur malah terhapus terus drp terus diperalatkan oleh puak2 pengkhianat nie drp terus menganiaya kaum saya sejak era Pak Lah berkuasa. ROS mesti bertindak tegas mengharamkan parti sesat ini...UMNO skrg lebih merbahaya drp parti komunis malaya kerana mereka ini pengkhianat bertopengkan agama dan bangsa...pengikut2 dia sudah semacam mafia dgn warlord2 yg kebal drp undang2.

    ReplyDelete
  7. he..he...anak asmin bekas mb jamban pun apa kurangnya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya ya betul. Saya setuju sangat, kebanyakan anak anak bangsawan ini mmg perangai berkiblatkan barat.. Tapi bukan orang bangsawan je anak orang biasa pun ada yg mcm tu

      Delete
  8. bak kata si rapuji sotong...hebat lagi anak matdey al kutty mahaforaun...anak dia jadi tauke arak kat mana tu ya!!!

    ReplyDelete
  9. zam...setakat gambar tu tak heran le...gambar bang non naik kuda lagi best!!!...hikihiki...

    ReplyDelete
  10. Saya dah tengok video ni. Ianya perlu ditonton oleh mereka yg masih muda yg masih single, tapi dah tak banyak rambut dan perut boroi, mungkin anda ada masalah self confident... jadikan lah video ni sebagai inspirasi; masih ada harapan cari girlpren...hikihikihhh

    ReplyDelete
  11. small matter la
    msia bakal dpt
    bisexual pm tau

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tepat sekali. Tu pun penyokong dia mcm rafizi begitu taksub sekali

      Delete
  12. Walaupun najib sudah meletak jawatan PM dan presiden umno, nampak jelas yg PR team dia masih lagi giat berfungsi.

    Kenyataan2 yg dikeluarkan olih najib dan orang2 yg dekat dengan nya, mempunyai tema dan jalan cerita yg tersusun. Begitu juga dengan kenyataan2 yg dikeluarkan unit kumunikasi strategik umno, yg dahulunya tak kedengaran. Temu ramah2 yg najib berikan juga mempunyai jalan cerita yg tersusun. Mungkin para peguam najib juga sudah melakar pembelaan yg akan diguna pakai masa perbicaraan nanti. Lantaran najib sudah mula diajar macam mana nak menjawab soalan2. Tugas AG adalah untuk mempertikaikan jawapan2 ni kerana tak selari dengan fakta yg ada.

    Tentunya PR team ni masih lagi dibayar gaji. Tak kan nak buat kerja free. Mungkin dibayar dari akaun luar negeri yg belum diketahui.

    ReplyDelete
  13. Mohon komen dan pandangan dari para ularmak PAS, UMNo serta para juga mufti UMNo yg sebelum ini cepat memberi komen bilamana melibatkan pihak pembangkang (sekarang ini kerajaan)

    ReplyDelete
  14. Kita angap Najib sah penyamun. tapi buka sesuatu yg boleh menghalal kan kita menghukum keluarga mereka
    Iman tidak boleh di jual beli
    Ada ramai juga anak org baik tidak menjadi baik
    Kenapa pula kita nak hairan anak penyamun jadi perompak
    Yg kita kuatiri hairan jika anak perompak menjadi ulamak

    Kita jangan hairan jika sesuatu perkara yg biasa menjadi lumrah..
    Sama juga seperti berita .hairan kah kita jika utusan melapurkan seorg mati di bahang harimau ? Tapi ramai akan hairan jika utusan Malaysia melapurkan harimau mati di baham manusia atau harimau mati di baham oleh Najib
    Mungkin TanSri lebih memahami..

    Yg paling di kuatiri ialah rakyat sedang menunggu 100 hari janji PH..
    Heboh pasal 100hari dan rasa simpati kita pd TunM
    Tak berhati perut kita mendesak TunM dan 100hari..

    Tun M one manshow.. kuatir kita pada kudrat TunM

    Sebenarnya yg paling di kuatiri bukanlah pelaksanaan janji 100 hari PH tapi
    Paling dan amat merbahaya ialah AGENDA dari parti parti di dalam PH..
    Dalam masa 60 hari ada beberapa perkara yg telah berjaya di laksanakan yg mana mengadi agenda mereka lebih dari 60thn..
    Fikir fikirkan jgn kita asyik memandang ke atas sehingga kita terlupa menoleh kebawah di kuatiri kerusi yg kita duduk bukan milik kita..
    Fikir kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masih bersangka baik walhal yang jelas terang tak perlu disuluh.

      Jangan lupa, kita juga khuatir dari dulu lagi tentang AGENDA parti-parti yang di dalam BN. Saya maksudkan AGENDA SEBENAR, bukan apa yang didakwa memperjuangkan kepentingan rakyat bangsa agama dan segala macam dongeng tahyul mahyul yang sebahagian daripada kita masih percaya. Dan kita juga khuatir dari dulu lagi tentang AGENDA satu spesis parti yang bertopengkan ugama, yang berselingkuh dalam gelap dengan UMNO.

      Kalau risau kedudukan PH, maka teguhkanlah kedudukan Melayu dalam BERSATU. Selagi kita tidak meninggalkan kerusi di meja rundingan, selagi itu toleransi akan terus hidup. Hidup jangan mengasingkan diri, melabel kafir harbi bermusuh sampai mati. Cerita AGENDA tak akan hilang. Kita takut AGENDA mereka, mereka takut AGENDA kita. Dari sebelum merdeka Melayu dan Cina di-pecah-perintah, dilaga-lagakan oleh Inggeris dan Jepun, berbunuh, bertelagah, berunding, akhirnya bermuafakat. "Bersekutu bertambah mutu". Nobody will get everything that they want, but with balance nobody will be left with nothing.

      Never leave that table of permanent engagement.

      Delete
  15. Penyokong2 najib jika berbincang/berdialog suka mengalih2kan tiang gol,mereka berckp tiada fakta,tak pandai berhujah...itu sbb hidup ditipu umno bertahun2
    Bodoh piang betul wanita umno,mengumpul barang kemas utk jaminan najib.
    Lebih baik brg kemas tu diberikan dijadikan modal utk pendidikan anak2.....

    ReplyDelete
  16. panglimo potaseh7 July 2018 at 10:46

    Pak Zam.

    Saya Setuju dgn PZ, yang hidup kita hari ni penuh dengan warna warni. Nak hidup lah katakan.. lebih-lebih lagi jika nak hidup senang.. atau nak lebih senang drp senang.

    Dah macam sesumpah.. tukar warna sesuai dgn keadaan sekelilingnye.

    Macam tu lah dgn hal kita. Lebih malang bila hal tukar warna ini melibatkan pemimpin kita, pemimpin islam. Bak kata saya dulu.. pemimpin kita ni..bila siang berbatik.. petang berjubah, bila malam tak pakai apa-apa.

    Mcm tu lah hal bekas PM kita. Warnanye kontras dari warna sejahat penyangak hingga ke imej kesyumulan bertaraf boleh dairek dengan nabi.. taqbeer.

    Begitu lah halnye dengan penyokong Najib.. yang katanye ramai tu. Mereka menyalak "Melayu.. Melayu.. Melayu" tapi nama UMNO tu adalah nama pendek untuk perkataan omputeh.. Melayu amende?

    Mereka ini munggut derma pada siangnye.. senja solat hajat, malam minum wine dgn Amoi Cina.. sangat lasak dan anjal.. ini lah imej Melayu Baru.

    ReplyDelete
  17. Mana lebih teruk, minum arak atau mendoakan kehancuran orang lain? Berjudi atau mengahwini kanak-kanak? Tidak solat tapi berpuasa? Solat Jumaat tapi tak solat waktu? Solat waktu tapi tak solat Jumaat? Tak makan babi tapi mencuri? Suka tolong orang tapi makan babi? Buat Haji tapi duit curi? Tak mampu buat Haji sebab tiada duit? Solat tapi tak paham apa yang dibaca? Pandai baca Quran tapi tak solat? Tak Solat, Puasa, Zakat, Haji tapi Islam?

    ReplyDelete
  18. Tak payah cakap anak najib je la, tu anak sultan dan kebanyakan anak anak kelas atasan ni mmg itulah cara hidup dia orang, minum arak,dan segala perbuatan haram dah jadi makanan Dia orang, yg penyokong melayu yang bodoh lagi bangang ni aku X paham kenapa masih sokong lagi keturunan razak yg merompak segala duit rakyat ni.. Serious mmg penyokong najib celaka ni terutama makcik makcik bertudung ni bapak segala bangang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haa peminat2 k pop penyokong ph lagi tak tau apa..lantak la islam dihina oleh kafir tapi kalau artis tak bertudung komen macam confirm masuk neraka.lu fikir sendiri.

      Delete
  19. he went to Taiwan to collect fund for bail.

    ReplyDelete
  20. Tan Sri,

    sejak UMNO runtuh dalam gempa bumi 9 Mei lalu hingga hari ini, tidak ada kecaman terhadap perbuatan menyeleweng dan salah laku walaupun dibuat secara umum tanpa mengaitkan dengan sesiapa pun secara khusus.

    Jawatankuasa UMNO yang baru juga sehingga kini gagal mengecam perbuatan itu.

    Orang yang mempunyai imej agamawan seperti Ketua Pemuda juga belum melahirkan rasa jelek dan jijik terhadap perbuatan berkenaan.

    Benar. Bekas pemimpin itu belum disabitkan kesalahan. Tetapi perbuatan menyeleweng dan salah laku oleh sesiapa pun walaupun ketua cawangan atau pemimpin paling tinggi mesti dikecam oleh parti serta dibenci.

    Atau adakah UMNO yang dikhabarkan pasti pulih itu sedang mereput perlahan-lahan dalam tanah kuburnya?

    ReplyDelete