Wednesday, 21 February 2018

NAMEWEE KURANG AJAR KERANA AJARAN NAZRI YANG BELAJAR KURANG AJAR DARI MAHATHIR


BN telah mendapat suatu isu perkauman baru dengan  mendakwa Namewee yang pernah menghina Lagu Negaraku dengan Negarakuku telah pula mengedar klip video "Lika A Dog" yang dikatakan  di filemkan di hadapan Masjid Putrajaya  yang boleh menggugat keharmonian kaum di negara ini.

Tetapi sesiapa yang melihat klip video  penjelasan dari Namewee mungkin akan memaafkan Namewee kerana laporan mengenai video itu telah di fake kan yang  disebarkan kebanyakannya oleh  media  yang memperjuangkan supaya  diwujudkan akta fake demi untuk kepentingan menghadapi pilihanraya.

Yang menarik dalam isu ini  ialah kemunculan Menteri  Pelancongan dan Kebudayaan Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz yang pernah menjadi hero kepada Namewee  menuntut supaya Namewee segera disiasat dan ditahan oleh polis.

Beliau nampaknya seperti tidak sabar menunggu  Menteri Dalam Negeri menjalankan tugasnya sehingga  mencampuri urusan kementerian lain.

Barangkali Nazri hendak membasuh dosanya kerana  beliaulah yang mengajar Namewee menjadi "kurang ajar" apabila memberi penghormatan kepada Namewee untuk menemuinya di Parlimen dalam pakaian yang tidak sopan ketika kemarahan rakyat sedang memuncak kepada Namewee kerana menghina lagu Negaraku.

Beliau sebenarnya boleh menemui Namewee di pejabatnya tetapi kerana hendak menunjukkan sikapnya sebagai seorang menteri yang paling liberal dalam kabinet Najib yang berhasrat mahu  memberikan demokrasi yang lebih baik kepada rakyat dari apa yang diberikan oleh Tun Mahathir maka Parlimenlah yang lebih sesuai untuk publisiti dan populariti.

Sekarang senjata makan tuan.

Dalam hal ini Nazri boleh mendakwa dia mengajar Namewee menjadi kurang ajar kerana dia telah dikurang ajarkan oleh Tun Mahathir seperti didakwanya.

Nazri mendakwa   berlaku adil kepada Namewee sebelum ini  kerana penyanyi kontroversi itu  tidak menyentuh atau mengaitkan dengan agama khususnya Islam.

Nazri  menunjukkan kemesraan kepada Namewee walaupun  tidak menunjukkan penghormatan kepada lagu negaraku yang merupakan roh  bangsa, agama dan negara ini. Nazri lebih kuat keugamaannya dari kebangsaannya.

Hidup  Nazri! Hidup Nazri! Hidup Nazri! boleh menang lagi


PERBEZAAN JOHOR ERA MAHATHIR DAN SEKARANG

Disillusionment with BN grows as inflation goes up in Johor





MECHANIC Leong remembers the days when government agencies would pay him promptly for repairing their vehicles at his workshop on the outskirts of Johor Baru.
“When Dr Mahathir was in charge, it was easier. It was easier to collect payment because the economy was good,” he told The Malaysian Insight of the days under former prime minister Dr Mahathir Mohamad.
“Now, it’s hard to collect payment,” said the father of two in lamenting the state of the economy today.
Leong’s complaints were echoed by other Johoreans in their mid-50s, who said they were more financially squeezed these days compared to a year ago.
Their anger over the rise in living costs is the top most issue in Johor – a Barisan Nasional fortress that is under assault from opposition coalition Pakatan Harapan.
Johor PH, which is being led by former Umno leader and menteri besar Muhiyiddin Yassin, hopes to capitalise on the anguish over pocket-book issues among Johoreans to take over the state.
However, despite seething anger over bread-and-butter issues, some Johoreans met by The Malaysian Insight said they did not think it would affect support for BN.  
A survey by the Merdeka Centre of Opinion Research revealed that 50% of 1,007 respondents in Johor chose cost of living as their top concern.
About 64% of respondents said they were dissatisfied with the federal government’s handling of the economy.
The feeling of being financially squeezed has influenced their mood on the direction of the country, where 57% of those surveyed said they believed it was headed in the wrong direction.
“Voter sentiments in Johor appear to mirror the national mood in its negative sentiments towards economic pressures as well as conduct of the government,” said the Merdeka Centre, which ran the poll in January.
PH is betting that this anger will sway Johoreans who in the past had been staunch BN supporters.
In the 13th general election BN swept 21 out of Johor’s 26 parliamentary seats. In the 2008 election, it won all but one of those parliamentary constituencies.  
At the state level, BN retained a two-thirds majority in the Johor legislature by winning 38 out of 56 seats in the 2013 polls. But it was also a year in which opposition parties DAP, PKR and PAS made big inroads into the state.
In GE13, DAP won 13 seats, PAS four and PKR one seat.
BN support
Retiree-turned taxi driver Alias Mohd Jamil is one of those BN supporters who could have a change of heart during polling day due to how cash strapped he feels now.
“Honestly, ever since I started voting, I’ve never voted for anyone else except BN. But now that I am being squeezed like this, I am thinking choosing someone else,” the 56-year-old said.
“I don’t care who becomes the government, as long as they do not burden the people like this,” said-Dari Malaysian Insight  






 

9 comments:

  1. "Kurang ajar" adalah satu cerminan tahap asuhan ibubapa terhadap anak. Ianya tiada kaitan dengan guru, kawan, jiran, rakan sekerja dll. Jikalau dikait sekali pun, ianya sekadar alasan untuk melindungi kelemahan dan kepincangan ibubapa sendiri.

    "Kurang ajar" juga bersifat subjective. Secara conventional nya, ianya dilihat dari perspective pakaian, tata bahasa, dan perlakuan seharian. Sepatutnya maksud "kurang ajar" diperluaskan...termasuklah menipu, curi duit, jual kontrak, dapat kontrak tapi tak siap...siap tapi tak berkualiti, curi tulang, tak tau buat kerja tapi nak jugak pegang jawatan, temberang , janji dicapati, lewat, fitnah, manipulasi, kuat kencing, etc etc etc. Sebabnya...ibubapa yg rasional akan ajar anak2nya hindar perbuatan tak senonoh macam ni. Kalu janji nak bela lembu; maka bela lah lembu...bukan bela biawak.

    ReplyDelete
  2. Orang kurang ajar ni ada peringkat peringkat dia.

    Ada yang kurang ajar tapi dia tahu yang dia kurang ajar, lantaran itu dia berusaha untuk mengubahnya. Ini peringkat paling tinggi.

    Ada yang kurang ajar tapi dia tidak tahu yang dia kurang ajar. Sebab mungkin ada kekurangan lain yang lebeh teruk lagi. Lalu sifat kurang ajar dia tu dia sendiri tak nampak lagi.

    Ada yang kurang ajar dan dia tahu yang dia ni kurang ajar tetapi dia merasa bangga dengan sifat kurang ajar dia tu. Inilah peringkat paling haprak. Inilah yang ada pada Nazri. Bahkan ianya lebeh teruk lagi bila dia menyalahkan orang lain kerana sifat kurang ajar dia tu. Orang macam ni bukan saje kurang ajar, dia sudah tak bolih lagi nak diajar. Dianya lebeh teruk dari monyet, kerana monyet-monyet pun masih bolih diajar!!

    ReplyDelete
  3. Takpelah. Lagipun Tun M suka klip Namewee tu. Sbb la ni Tun M dah join DAP yang dulu Tub M kata rasis anti Melayu. Melayu mudah lupa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 08:29:
      Lu mmg bangsat, haram jadah, KEPALA BAPAK kaulah,,, ini sorang lagi anon yang kurang ajar. Menuding jari kepada org lain..

      kih kih kih khihhhhh

      Delete
  4. Menteri ni berlagak tau malu suka tunjuk harta depan rakyat..

    ReplyDelete
  5. Kita buang negeri atau tarik kerakyatan je dua dua manusia ni. Si cina dan si melayu yg memang budaya kurang ajar dah jd perangai. Kita di Malaysia tak perlukan mereka utk bina malaysia yg lebih baik.

    ReplyDelete
  6. Salam Tan Sri.

    Nazri kurang ajar.....bukan sekali bukan dua....tetapi berkali2.

    Malah sy menganggap....Nazri seorg yg memang dilahirkan kurang ajar.

    Tidak tepat atau tidak benar....bila Nazri berkata..." dia diajar menjadi begini (kurang ajar) oleh Tun ".

    Kenaoa pula nak menyalah org lain bila kamu berperangai kurang ajar.

    Bukan sahaja dia kurang ajar tetapi juga tidak cerdik bila berkata2.

    Dia perlu ingat....sikap kurang ajar ini bukan satu sikap yg baik...hebat atau perlu dihormati....malah ianya satu sikao yg lekeh dan memalukan.

    Sy tidak nmpk pula Tun bersikap begini dan harus dipersalahkan pula.



    ReplyDelete
  7. Agak-agaknya berapa peratus kah kurang ajar Tun yang telah dipelajari oleh Nazri?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonnnn 10:05. secara jujurlah kalau kau nk tau, peratus Nazri ni mengajar rakyat malaysia menjadi kurang ajar dengan seorang pemimpin dan org tak menghormati orang yang lebih tua dari dia adalah sebanyak 200 peratus. Sebab tu ramai masyarakat sekarang ni jadi kurang ajar sbb dari ajaran dia ni lah.. termasukalah kau dgn Namawee ni..

      Delete