Friday, 7 July 2017

BUKTI KEBEBASAN MEDIA DI ERA NAJIB LEBIH HEBAT

Bekas Gabenor Bank Negara Dr.Zeti Akhtar  Aziz telah mengambil keputusan untuk tidak lagi bercakap kepada media kerana katanya beliau telah belajar darinya.(LIHAT MALAYSIAKINI)

Bunyinya pahit walaupun beliau telah mengalami kemanisan berintraksi dengan media sekian lama.

Bukti kebebasan media di Era Perdana Menteri Datuk Seri Najib adalah lebih hebat dari Era Tun Dr.Mahathir.

Biar pun menyepi tetapi keagungan namamu Zeti  bersama bapa mu Pak Ungku dan Kak Azah  tidak akan hilang dari sejarah negara.

Zeti: No more interviews with media, I have learned my lesson



Former Bank Negara Malaysia (BNM) governor Zeti Akhtar Aziz has decided
 to stop giving media interviews as she had learned her lesson well.
"I don't give interviews anymore. I learned my lesson already,"
 she said at an event in Kuala Lumpur on today.
However, Zeti did not explain the reason for declining to give future 
interviews to the news media.
When asked if the reason was that she had been quite vocal in recent interviews,
 she said she only spoke to the media in conjunction with the 20th anniversary
 of the Asian Financial Crisis (June 29)...



Read more: https://www.malaysiakini.com/news/387698#ixzz4m6d7g






11 comments:

  1. Memang Najib cukup hebat hinggakan yg lantang sebelum ini yg diantaranya bekas pegawai kanan PDRM, SPRM dan terbaru bekas Governor Bank Negara pun sampai jadi terkedu dan hilang suara.

    ReplyDelete
  2. Jibbi hebat kerana jarum cash is king.
    Hidup abe jib
    Hidup abe jib

    ReplyDelete
  3. Saya lebih berpendapat keengganan zetty untuk berdepan media akan datang lebih kepada kekecewaan kenyataannya diputarbelit oleh semua pihak.

    Saya lebih suka zetty, mantan ag termasuk KPN dan mantan Pesiruhjaya SPRM dan beberapa lagi individu lain seperti Muhyiddin, PAC, Auditor dapat bercakap secara bebas di mahkamah atau suruhanjaya siasatan di masa akan datang.

    ReplyDelete
  4. Tan Sri,

    "Zeti: No more interviews with media, I have learned my lesson"

    - it's not about the media.

    - it's about her, Tan Sri...it's all about her, not about the media.

    - she was 100% responsible for allowing the gate of BNM to open to abuse...no one else, but her, despite her pedigree and father...very much like someone, whose father open the gate to China.

    - as the Governor of BNM then, she could have resigned when she knew very well some RM2.6 billion entered the country into AmBank...not now, feeling remorse by saying "I have learned my lesson". That's kindergarten stuffs, not from someone the like of the Governor of BNM, unless she had the same paper qualification and international/domestic reputation as Ahmad Maslan, Nazri Aziz, Rahman Dahalan and all the monkeys of Putrajaya.

    - she is as guilty as MO1...very guilty...beyond administrative penalty that BNM imposed on 1MDB which was paid by the shareholders anyway...you know what I mean.

    - she know what I mean Tan Sri...ask any banker in town.

    - like MO1, you can run Zeti, but you can't hide...one day...one fine day...all those like you shall pay the price...riggt here in Malaysia, not in the hereafter...right here!

    - meanwhile, have a good life and stop giving craps about you have learnt your lesson...not, yet my dear...not yet.

    ReplyDelete
  5. I think the concrete lesson is, she dare not to follow Kevin Morrais or something alike. What else?

    ReplyDelete
  6. Sukasamasuka...terbaik..he2

    ReplyDelete
  7. Zeti orang tun mahathir.tun mahathir meletak orang2 untuk kawal pak lah dan najib, najib telah belajar dari kesilapan pak lah dengan tak menpercayai orang tun mahathir itu, "dalam politik tak guna kalau pm di kawal oleh orang lain, cuba korang tengok obama yg kawal senat american rata2 dibelakangnya yahudi dan orang2 masonic dan hillary clinton boleh menentukan dasar timur tengah orang kawal obama ,obama hanya simbol president yg tak berguna di kawal oleh hillary cillaton..

    tun mahathir cuba melakukan perkara sama dengan mengunakan orang2 dia tapi gagal 'ramai antara mereka telah berpaling tadah tak ikut tun mahathir itu, mereka sedar lebih baik taat pada kepimpinan daripada ikut cara amerika yg taat pada kepimpinan masonic dan Illuminati..di malaysia geng tun mahathir kumpulan itu pangggil geng pro-Tun

    ReplyDelete
  8. Financial reward if you shut up, if you speak up, anything can happen if they dig up you or your family past. She knows what she is talking about.

    ReplyDelete
  9. Kita tanya bekas wartawan tun mahathir semua tanya mereka ,ada ke kebebasan bersuara di media utama semua,xi ix ix, bagi aku ketawa je.

    Di zaman najib baru nampak ada kebebasan bersuara itu pada pembangkang itu pun mereka pandai putar belik fakta yg ada,

    Kata2 jenderal nazi
    ulang cerita berulang kali walau cerita berbohong lama2 rakyat pasti akan percayainya

    Bagi orang islam nabi dah pesan pada kita
    "Setiap cerita harus di sekidiki.
    “Cukuplah seseorang dikatakan berdusta bila menceritakan segala hal yang ia dengar.

    Di british dan amerika lagi teruk kebebasan bersuara hanya untuk golongan yahudi je dan golongan elite dan kumpulan tertentu kuasai media, apabila kita bercerita kebenaran mereka pandai ubah pandangan dan ada pulak itu media bbc, cnn,fox dan lain2 pandai upah pelakon Crisis actor untuk menambah cerita kejadian keganasan di manchester, walau kejadian benar tapi mereka pandai menambah cerita yg tak ada dengan tujuan adalah untuk british dan amerika campur tangan di perang syria dengan pelakon yg ada di syrikat Crisis actor itu

    Nasib baik media sosial menghalang agenda british dan amerika untuk campur tangan syria dengan menyatakan pelakon Crisis actor menambah cerita tentang serangan manchester itu.

    Cuba tengok media pembangkang mula terikut2 dengan gaya cnn cuba gunakan pelakon Crisis actor itu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bangla ni mai dah...buat semak ja woii....

      Delete
    2. Mat Terencat akal sudah menulis.Ini penulis upahan Najib khas untuk blog Zamkata.

      Delete