Friday, 24 February 2017

SURAT PADA NAJIB: PECAT ZAM DARI UMNO

UMNO CAN STILL BE SAVED ( Lihat berita di bawah)

Yang Amat Berhormat
Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak,
Presiden UMNO Malaysia.

Dengan segala hormatnya saya ingin mengemukakan pandangan bahawa  sudah sampai masanya bekas Menteri Penerangan Tan Sri Zainuddin Maidin atau Zam dipecat dari keahlian  UMNO kerana beliau adalah ibarat  duri dalam daging.

Walaupun beliau bukan anggota mana-mana parti pembangkang tetapi ini tidak boleh menghalang untuk UMNO memecatnya kerana beliau telah  mengemukakan pandangan terbuka yang sangat kritikal terhadap UMNO dan juga Datuk Seri.

Perbuatannya itu boleh  mengelirukan ahli-ahli UMNO  yang  mungkin menganggapnya sebagai pandangan parti  kerana beliau adalah bekas Menteri Penerangan yang berkesan  dan seorang wartawan yang berpengaruh.

Beliau seperti tidak terikat dengan peraturan  Perlembagan Parti yang memerlukan ahli-ahli untuk meminta kebenaran parti jika mahu menyuarakan pendapat secara terbuka samada di media atau di mana-mana

Bukanlah sukar untuk orang ramai mempercayai dia sebagai anggota parti pembangkang  jika Ibu Pejabat UMNO memberikan sebab pemecatannya kerana beliau hadir di perhimpunan parti pembangkang atau anggota  parti pembangkang.  

Suffian Mustapha
Alur Gajah Melaka
22 Februari 2017


ZAM : UMNO CAN STILL BE SAVED
By Syauqi Jamil
KUALA LUMPUR: Although some Umno members have left the party after losing confidence with president and Prime Minister Najib Razak, others opted to stay behind due to their loyalty and love for the oldest and biggest political party in Malaysia.

For one, former information minister Zainuddin Maidin, believes that Umno can still be saved by changing for the better should Najib step down from the party top post.

He said there were a few leaders within the Umno supreme coucil who can return the confidence and trust of the masses to Umno, specifically Deputy Prime Minister and Umno vice president Ahmad Zahid Hamidi.

“I am still an Umno member as so far I have not been sacked. I am still convinced that Umno can still be saved if Najib resigns. Majority of the members still love Umno but just don’t want Najib to lead.

“Many may not agree with me but we can’t deny the influence Zahid has in Umno. He has the necessary quality of a good Malay leader in terms of religion, speech and leadership. He is also more qualified than the other veep, Hishammuddin Hussein.

“If Zahid takes over as prime minister and Umno president, things will stop from deteriorating further. The situation in the party may still be salvaged,” he told Berita Daily.

In a recent exclusive interview, Zainuddin, fondly known as Zam, pointed out that Zahid’s less than admirable command of the English language was not an essential criteria to determine the quality of a leader.

He made an example out of incumbent Indonesian president Joko Widodo who also does not have a strong command in English.

He added that unlike Najib who from a very young age was groomed to be a leader, Zahid on the other hand has the appeal of a natural born leader.

“Najib is not a natural born leader, his leadership skills are acquired, he was groomed to be a leader from young. That is why he became the youngest Pahang MB.

“That is why all of Najib’s political actions do not seem genuine. Every time he goes to meet the people, it does not look genuine.

“Take for example Argentine Marxist revolutionary Ernesto ‘Che’ Guevara. Even though he came from a wealthy background, he willingly wanted to be one with the people. Unfortunately the same can’t be said for Najib,” he said.

Recently Zainuddin caused a stir when he posted an article in his blog titled ‘Nak mampus, mampuslah Umno’ (Die if you want to, Umno).

In the article, he urged the Special Affairs Department, the Police Special Branch, Military Intelligence as well as Umno machinery to express the real sentiment of the people to Najib for the sake of the Malays and Umno.

He said a genuine report from these parties would tell the real truth about Najib’s leadership.

“I am saying this because I am sincere and love the party…if they do not want to work on this what else can I say… ‘Nak mampus, mampuslah Umno’.”

Commenting on the matter further, Zainuddin said the reason he wrote the article was because he trully loved Umno and that he was fed up with the people asking him openly if Najib would resign anytime soon.(Dipetik dari Berita Daily 21 Februari 2017)

7 comments:

  1. Zahid must proof that he had met the saudi prince that had donated the 2.6 billion and admit whether he was doing this as a favour to najib or he was fooled by the whole scam? Either way does not really look promising to him. Anyway you can just scrap from the bottom of the barrel, but not the country. The country cannot afford to gamble with 'tidak apa' attitute.

    ReplyDelete
  2. Alur Gajah ??

    Mengaji di mana budak ni ??
    Ke pegawai pendaftaran salah ejaan alamat dalam kad pengenalan dia ??

    Tan Sri tak payah layan la budak yang mengeja pun tak betul ni. Saya pun fikir tak rugi apa pun kalau Tan Sri dipecat dari umno.

    Kalau apa jugak yang keluar dari mulut presiden umno tu jadi bahan cemuhan rakyat, presiden umno yang harus kena pecat. Hilang kepercayaan dan sokongan namanya tu.

    ReplyDelete
  3. Dalam umno sekarang orang macam "zam" ni bukan sorang.

    Elok ku nan fokus pada benda lain yang lebih berfaeah, kalau dipecat semua yang macam zam, tinggal berapa kerat je lagi di umno kelak

    ReplyDelete
  4. secara jujur terlalu ramai ahli umno yang sudah hilang keyakinan dengan kepimpinan umno najib yang ada sekarang. cuma tak berbaloi dan buang masa untuk tulis surat keluar parti. mereka hanya buat bodoo dan jika dibuang ahli pasti itu amat membantu mereka keluar umno..

    ReplyDelete
  5. ...saya masih benar-benar berharap agar UMNO dapat dipulihkan.sangat kasihan dan tersentuh melihat apa yang melanda UMNO pada ketika ini.suatu masa dahulu saya sangat menyanjung tinggi parti keramat ini tetapi sekarang ianya tidak lagi begitu.

    ReplyDelete
  6. ajaran tun mahathir biasa lah untuk kurangkan keyakinan rakyat pada peminpin baru kita lihat macam mana pak lah di lemahkan awal2 lagi, tun mahathir nak suku sakat dia berkuasa dan menperbodoh kan pm kita, macam yahudi kawal presidet amerika 'siapa tak nak ikut cakap yahudi dia akan di malukan diamerika seperti berlaku pada kennedy dan nixon seorang bunuh dan seorang lagi di malukan 'padalah dalam politik amerika semua presidet kaki rasuah dengan mengunakan peloby untuk merasuah presidet itu.

    keluaraga mahathir nak jadi Rothschild family dan Rockefeller family yg tak sedar diri itu

    ReplyDelete
  7. En Nordin,kita kini tak perlu lagi bernostalgia lagi tentang keagungan UMNO zmn TH 50-90an...UMNO telah rosak seluruh organnya,berilah peluang parti2 lain menunjukkan keupayaan mereka,belum cuba belum tahu.......zmn telah berubah....

    ReplyDelete