Sunday, 4 December 2016

WISMA PUTRA SALAH NASIHAT PM NAJIB BERDEMONSTRASI

He said protests are meant to oppose governments, whereas the government's role is not to protest but to take action.


Read more: https://www.malaysiakini.com/news/365138#ixzz4Rqr1qTYD

PM Turkey lawat mengejut Rohingya di Myamar. Kalau Mahahthir masih PM, dia akan sampai lebih dahulu dari Kofi Annan






33 comments:

  1. Tujuan protes ialah politik dalaman negara, nak suruh pas jv denga umno. Org bangang jerrr tak paham. Isu rohingya dah berapa tahun dah, tak ada demo pun.

    ReplyDelete
  2. Khalid Ibnuwalid.Taman Melawati.KL4 December 2016 at 17:29

    This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  4. Kalau protes ini umpama satu pembikinan wayang, kos nya mungkin rm90 juta..ahak ahak

    ReplyDelete
  5. Sepatutnya Datuk Seri Najib meminta nasihat lebih dahulu dari Presiden baru US Donald Trump sebelum mengadakan tunjuk perasaan dan jik ada masaalah untuk menghubunginya boleh meminta pertulongan Wanita Pertama Malaysia Rosman Mansor.Beliau telah mempunyai pengalaman banyak yang menampakan lebih cekap dari Wisma Putra.

    ReplyDelete
  6. Amat menyedihkan demonstrasi mementang kekejaman Myanmar yang diketuai oleh PM Malaysia Najib hari ini bukan sahaja tidak menampakan perpaduan atau solidarity antara Pas dengan UMNO dua parti Islam terbesar di Malaysia malah menunjulkan orang luar; Bangla dan juga Myanmar yang lebih banyak dalam demonstrasi ini.Mungkin TV3 secara sengaja hendak memalukan Najib telah highlight wajah-wajah ini.

    Penyertaan rakyat Malaysia nampaknnya di organise bukan dengan secara sukarela. Sepatutnya ini berlaku secara spontan.
    Ini menampakan dengan jelas bahawa orang ramai sedar bahawa Najib mahu menggunakan ini untuk membasoh imej Malaysia yang nampak kebelakang dalam isu ini.
    Ini juga membuktikan bahawa sokongan dalam Perhimpunan Agung UMNO tidak menggambarkan sokongan rakyat terutama orang Melayu dan Islam kepada Najib.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salah ke apabila mereka sesama manusia bersatu hati dalam isu kemanusian
      Salah ke apabila mereka sesama Islam ambil tahu tentang umat islam mereka ditindas
      Anda lihat isu Palestine ada ke? Ada Orang Putin,orang arab Dan islam turut sama sokong isu tanah Palestine,

      Dalam isu myanmar mana muka tun m,dap,pkr Dan parti amanah muka2 pengikut dia
      Semua pikir tebolok perut mereka sendiri.

      Jangan lupa sejarah tun m adalah salah seorang bawa Myanmar ke dalam asean, tun m juga menyokong juta tentera lama menbantai golongan kaum monoriti di myanmar ketika tun mahathir jadi pm, ikut fakta sejarah anwar penyokong setia anug san suu kyi, bila suu kyi bekuasa dia ulang sejarah junta tentera ..

      Jadi tun m Dan anwar dua watak bawa mula bawa masalah ini jadi mana muka tun m Dan anwar itu.
      Jadi tun m dan anwar kena bertangungjawab dalam isu myanmar itu

      Delete
    2. Di mana kah sifat kemanusia kamu ITU
      Kamu berpolitik 24jam
      Sekarang mana orang kebanggaan yg bangga dengan suu kyi itu sila jawab?
      Dulu junta tentera bantai puak minoriti kamu cakap salah, bila puak suu kyi demokasi boleh bantai rohingya itu kamu cakap tak salah

      ITU sifat kemanusia kamu tunjukan

      Delete
    3. Kalau orang kata, kamu bodoh, kamu marah.
      TAPI, KAMU MEMAMANG BANGANG.
      Najib tu PERDANA MENTERI.
      Dia tak perlu berdemo, kalau betul-betul prihatin
      ke atas nasib orang Rohingya.
      Dia ada KUASA untuk tekan Myanmar.
      Dia boleh putuskan hubungan diplomatik.
      Dia boleh desak Asean keluarkan Myanmar dari
      pertubuhan ASEAN.
      Dia boleh mintak PBB buat sekatan ekonomi.
      DAN...dia boleh bawak KAPAL PERANG macam Endogen,
      Perdana Menteri Turkey ke Rangoon.
      Dia juga boleh mintak tarik balik hariah nobel suukyi. Takda hal, KUASA DI TANGAN.
      Apa hasilnya terpekik terlolong berdemo...???

      Kuasa ada di tangan, tak digunakan.

      Delete
    4. Habis isu org asli di gua musang tak settle, sampai org asli kena tangkap....apa hal? Mana sifat kemanusiaan PAS? Jgn jadi hipokrit laaaa.

      Delete
    5. Isu orang asli ada ke kena bunuh dimalaysia ini banggang batul ia.
      Kalau isu lgbt pembangkang adalah no1 terutama dap dan marina tun m ITU.
      Jangan lupa siapa bawa mnyamar ke dalam ASEAN dulu kalau bukan tun m ketika itu junta tentera bantai golongan minoriti 'ketika itu tun m jadi PM setelah hampir habis dibantai lepas hanya tinggal rohingya ,tugas itu ambil alih oleh suu kyi ITU untuk menbantai rohingya itu

      Jangan buat lupa Pula anwar penyokong setia suu kyi ITU telah menberi sokongan padu pada nya.

      Dua watak tun m dan anwar yg bawa menyokong tindakan bantai rohingya

      Delete
    6. 08.09 bahlul...kena tunggu org asli mati baru nak bertindak? Bodoh tak boleh di ajar macai umno ni.

      Delete
  7. Najib&Hadi nak buat baik, depa buat saja.. tak perlu tunggu keredhaan pendedak2 Mahathir baru nak buat. Mahathir join Bersih hangpa tafsir dan takwil yang baik2, yang positif. Tapi bila musuh Mahathir buat baik, hangpa meroyan tak tentu pasal. Penin2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masaalahnya Najib ada kuasa bertindaklah ,buat APA bantah2.kalau Kata awak bodoh marah pula.

      Delete
    2. Anon 21.17...apa nak penin2. Soalnya di sini ialah keikhlasan. Kalu ikhlas, kenapa baru skrg nak demo, dulu kenapa tak buat, isu rohingya ni dah bertahun. Kenapa tak bawa isu ni ke Asean? PBB? OIC? Kan kita baik dgn pak arab? Bila pilihanraya dah dekat baru nak buat demo. Kita pun tau umno lemah, PAS pun tak tau bila nak jawab pasal rm90 juta. Kita rakyat biasa ni sceptical bersebab.

      Delete
  8. Najib nak bertindak camne? Hantar askar? Putus diplomatik? Kita hanya boleh bantah kerana ia melibatkan isu dalaman Myanmar. Apa Anon 2208 ingat dunia skang pakai undang2 rimba ke?

    ReplyDelete
  9. Anon 2208 bercakap sbg org yang tidak ada kuasa di tangan mmg mudah. Gegaq kedai kopi sembang pun boleh. Bila hang dh pegang kuasa, byk benda yg membataskan. Banyak perkara yg perlu difikirkan sebelum pi hantaq komando ke Myanmar..

    ReplyDelete
  10. Mapim and IHRC file case against myanmar for genocide at international criminal court at the hague...ni dari malaysiakini. Haaa cam ni la baru betul. Apasal PAS ngan umno tak terpikir nak buat?

    ReplyDelete
  11. Saya kadang2rasa kesian juga dengan Najib ni,apa taknya beliau sekarang ni dah jadi terlalu bangang tak boleh berfikir sendiri,hanya mengikut saja apa yang dinasihatkan oleh punasihat dua kali bangang yang berada disekeliling beliau.Saya percaya kalau Najib berfikir panjang sebagai seorang PM beliau tidak akan turun berdemo seperti itu.perbuatan beliau hanya menjatuhkan kredebiliti beliau sebagai seorang ketua sebuah Kerajaan .Najib telah menjadi semakin bengong dan tongong.

    ReplyDelete
  12. Tindakan tidak bijak PM lahir dari pemikiran penasihat atau dari PM sendiri?...tetapi semuanya berlaku kerana tidak bijaknya tindakan itu. Pemikiran seorang tua yang melebehi 90th yang dikatakan nyanyok selama ini adalah lebeh terkehadapan. Malangnya Malaysia.

    ReplyDelete
  13. YANG MEMBELA MASYARAKAT ROHINGNYA MALAYSIA JER,,,SIAPA BELA , ORANG NI PERNAH DIGELAR MACAM2 KATA HINA KT DIA, SAMA GAK KES BOSNIA DULU KENA SERANG DEK SERBIA ORANG NIGAK LA SURUH AMERIKA SERANG SERBIA....najib tak yah crita la kalau nk yang plastik ker, wayang ker atau sementara ker bole la...MACAMANA LA TAN SRI INGAT NAJIB BOLE BELA ROHINGNYA,,,masaalah kt dalaman Malaysia pun dia tak bole nak selesai inikan plak nak crita luar negara, macamnila rakyat melayu kt malaysia ni bukan tak kesian kt Rohingnya tapi kita ada pm yang tak berani, yang serba salah dan sentiasa ragu ragu,,,,personaliti yang tak konsisten...SARANAN TUN MAHATHIR TU BERAT SANGAT BAGI DIA,,,kesian MALAYSIA,,,

    ReplyDelete
  14. PAS dan Umno adalah hipokrit bila guna isu rohingya. Kalau benar2 ikhlas nak pertahan umat islam, apa kata:

    1. Demo di kedutaan saudi, tentera saudi ceroboh yamen dan membunuh berpuluh ribu umat islam dan ranapkan infrastruktur yamen.

    2. Demo di kedutaan turki kerana sejak berzaman orang turki membunuh puak kurdish

    3. Demo di kedutaan mesir kerana mengguling kerajaan demokratik morsi dan menangkap serta mendera dan membunuh penyokongnya.

    4. Demo di kedutaan china kerana menidakkan hak masyarakat islam uighur.

    5. Demo di kedutaan bahrain kerana menidakkan hak puak syiah.

    Di contoh2 di atas, umat islam
    dibunuh, dianaiya, didera, diambil hak2 mereka. Buat la demo, demi umat islam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. masyarakat islam uighur tak penah dibunuh oleh kerajaan china, negara china tahu menghormati kazakhstan,ubakistan,Turkistan dan hidutan, OK 'yg ada orang perempaun tua uighur 'rebiya kaderr jadi pengkianat china sangup menjadi agen cia ,rebiya kaderr yg larikan diri ke amerika setelah pemberontakan dia gagal 'dia akan menjadi serupa dengan suu kyi itu setelah mendapat kuasa pemerintahan walau dalam mimpi dia, jadi cakap apa lagi dan kau tulis lagi ' projek CIA 'riost di xininjiang mengunakan perempuan tua rebiya kadeer telah gagal ia, baca segala2 tentang rebiya kadeer dibiayai oleh CIA untuk menghuru harakan China ITU

      Delete
    2. 14.54 kau ni tiap isu kau nak komen, macam lah pandai sangat, walhal org tau kau ni berlagak pandai jerr lebih. Kalu takat cari maklumat bidan terjun kat google lepas tu nak jawab; tanpa tahu latar belakang sesuatu isu....budak darjah 6 pun boleh buat.

      Delete
    3. Ano 14.54 cakap melayu macam orang pakistan jual carpet nilai 3

      Delete
  15. Hanya di Malaysia sahaja, Perdana Menteri berdemostrasi. Demo utk org yang tak kuasa dan pendesak authority melakukan sesuatu.

    So, Najib rupanya PM boneka agaknya. Siapa PM yang betul ?

    ReplyDelete
  16. Tan seri kita ini kalau nak bercakap pasal agama dinegara org lain tengoklah diri dulu jihadlah dahulu untuk diri anak bini negara kalau dah semua sudah ok barulah perjuangkan agama ditempat lain kalau kia penuh dgn rasuah mencuri duit rakyat tak payahlah nak berjihat jadi org jahat lagi baik biarlah org rohginya urus diri mereka sendiri jangan jaga tepi kain org lain jaga kain sendiri

    ReplyDelete
  17. shalalala..shalala in the morning....

    ReplyDelete
  18. Saya geli melihat tangan Najib berusaha
    nak paut tangan Haji Hadi.
    Ayseh man!......dua orang tua mahu berpegangan
    tangan, sungguh lucu. Tak pernah lagi saya
    melihat lelaki tua mahu berpegangan tangan.
    Mengapa Najib buat begitu.....?????
    Haji Hadi tak terasa geli ke....???

    ReplyDelete
  19. Cakap orang bangang lagi..
    Diri sendiri yang bangang tak boleh berfikir apakah wajar seorang ketua kerajaan berdemo walaupun telah ditegur jurucakap kerajaan Myanmar.

    Masalah negara yang dia dah buat tak ditangan, pergi berdemo pulak dengan lebai lebai cakap lain bikin lain ni..

    ReplyDelete
  20. eleh dulu bot pelarian Rohingya masuk Malaysia pun kena halau, sekarang nak demo lak konon support diorang.

    best president umno konon...ceh

    ReplyDelete
  21. Malaysiakini hari ni: speaker parlimen pernah tolak usul nurul izzah dan raja kamarul bahrin untuk kondem keganasan terhadap rohingya oleh kerajaan myanmar. Nah, tengok sendiri keikhlasan umno, demo solidariti islam atau demo politik.

    ReplyDelete
  22. Najib konpius yg dia kerajaan sbb dia selalu buat kerja ketepikan kerajaan dan tak fikir pasal nasib kerajaan.

    ReplyDelete