Wednesday, 30 November 2016

BN PASTI AKAN HILANG KUASA DI EMPAT NEGERI

KOMEN:
DEEP IN THEIR HEART THEY WANT NAJIB TO LEAVE
Anonymous30 November 2016 at 23:47

"Pimpinan Datuk Seri Najib amat tidak popular di seluruh pelusuk tanah air. Kenyataan ini memang tepat sekali.

TRUE. This is a very relevant statement. If truth be told, 9 out of 10 Malaysians are not happy with Najib and of course his spouse. This is no more a secret and I am sure all Umno members are aware of this.

Even most Umno members attending their annual general assembly have admitted to this fact. But why are they there? They are just putting up a false front at the assembly. It's just for show. The main leaders talking to the delegates are also putting up a false front when deep in their heart they want Najib to leave. Why? To save Umno. They are mindful that Najib has now become a LIABILITY to Umno and the nation.This even goes without saying.

Unfortunately, most Malays still have this feudal mindset and they will not express the dissatisfaction they have outwardly.

The educated among Malaysians know all the bluffs going on at the high level and they will reject Umno. Umno is now facing a trust deficit. The rural, semi-urban and urban folks are having a tough time with the present economic situation. The currency is crumbling, GST is piecing into their pockets making holes and the costs of living have shot up sky high. Corruption and the 1MDB fiascos have changed the people's perception towards Umno, as the social media has become their main source for information. This is where the truth can be discerned. The main stream media has failed to convince the people with all their cheats and propaganda.

The people are not happy, the damage is done and the people will reject Umno for a change.

They see the success of Penang and Selangor and they will go for a change.

Malaysians do not want to see racial and religious cards being played. This has become a forgone cliche. Despite all the racial and religious tones played out by some Umno loyalists thousands of Malaysians of different races and religions turned up to show their support for the recent Bersih rally. 

Anonymous30 November 2016 at 15:44
Ramalan mamak kutty bukannya betul...auta yg lebih

Ini adalah suatu analisis atau ramalan  yang mudah berasaskan random sampling secara senyap di akar umbi oleh saya sendiri dan kawan-kawan di seluruh  negeri sejak dua bulan lalu yang menunjukan UMNO berada dalam kedudukan yang sangat rapuh dan pimpinan Datuk Seri Najib amat tidak popular di seluruh pelusuk tanah air.

 Rakyat biasa menolak BN bukan atas soal IMDB atau RM 2.6 Billion tetapi mereka merasa tikaman GST, kenaikan harga barang dan juga kejatuhan ringgit.

Tinjauan ini mendapati hanya  lima buah negeri yang akan kekal di tangan Barisan Nasional pada Pilihanraya Umum  yang dijangka akan diadakan pada bulan April tahun depan.Negeri-negeri itu ialah Johor, Melaka, Perak,Perlis dan Pahang.

Yang sudah pasti akan berada di tangan pembangkang ialah Kedah,Kelantan(Pas kekalkan kuasa),Terengganu dan Pulau Penang (Kerajaan yang sama).

Sebab utama Kedah akan jatuh  ketangan pembangkang ialah  kemenangan BN di pilihanraya umum lalu adalah  faktor Mukhriz. Oleh kerana ada  jaminan pertukaran Menteri Besar kepada Mukhriz Tun Dr.Mahathir maka rakyat memberi undi kepada BN dan sekarang rakyat Kedah termasuk veteran UMNO dan penyokong Pas tidak lagi dapat menerima barisan kepimpinan Datuk Seri Ahmad Bashah Md Hanipah yang dianggap sudah " Basi".

Anak-anak muda di Kedah sedang bergerak cergas menyokong Mukhriz mengembangkan Bersatu (PPBM).

Hingga kini  Mukhriz mendukung simpati ramai  kerana  rompakan kuasa darinya dirasakan oleh rakyat Kedah sebagai merompak hak mereka.

Di Terengganu  ke pimpinan negeri Ahmad Razif Abdul Rahman lebih mudah jatuh kerana dari awal  berada dihujung tanduk dan  tidak mesra rakyat   malah  maruahnya hilang  di mata rakyat apabila semua anugerah kebesarannya  dilucutkan oleh Sultan Terengganu.Beliau satu-satunya MB yang tidak bergelar Datuk

Malah nama MB Terengganu ini tidak diingati oleh sebahagian besar rakyat negeri itu.

Pimpinan Pas Kelantan telah membulat nikat tidak akan menyerahkan Kelantan kepada BN dengan apa cara sekalipun dan telah pun menggerakkan jentera operasi senyap tapi  rakus di kawasan-kawasan yang dipegang oleh BN termasuk kawasan Parlimen Mustapha Muhammed.Mereka tidak bagitu ghairah dengan kerjasama Pas UMNO yang diterokai oleh Presiden Pas Haji Hadi.
Keadaan hubungan PAS UMNO di Kelantan  adalah pepat di luar rencong di dalam.

Di  Pulau Pinang rakyat dapat melihat dengan jelas pembangunan agresif di bawah pimpinan Ketua Menteri DAP  Guan Eng,sekurang-kurangnya mereka dapat melihat Penang lebih bersih dibandingkan dengan "kekotoran" di bawah BN dulu.

Saya tidak dapat meramalkan kedudukan BN di kawasan Parlimen kerana ini bergantung kepada samaada akan berlaku satu lawan satu atau BN dapat memecahkan kepada pertandingan dari beberapa penjuru.

Perhimpunan Agung UMNO yang sedang berlangsung sekarang mestilah bersedia untuk menerima hakikat pahit bahawa BN pasti akan hilang kuasa sekurang-kurangnya di lima negeri.

Ini bukan fitnah tetapi informasi yang berhemah




61 comments:

  1. Lupa cakap Trump memang majoriti, Hillary Clinton memang undi popular,
    Pengikut Hillary Clinton merusuh juga
    Najib memang undi mejoriti
    Anwar memang undi popular pengikut anwar merusuh juga.

    Soros begitu yakin Hillary Clinton memang undi majoriti lepas sepas kalah dia suruh perikut pergi merusuh

    Jawapan aku mudah je najib kena bertindak tegas pada perusuh seperti Obama bertindak tegas pada perusuh di amerika. Najib kena Tangkap siapa sahaja biaya rusuhan ITU bersih itu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bye bye si penyamun munafik...

      Delete
    2. Siapa yg merusuh di amerika? Kau tak tau baca omputih, tak payah komen pasal di amerika. Mana ada rusuhan? Bebal betul macai umno ni

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    4. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  2. Perak pun akan tumbang. Org perak lebih hormat husni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  3. Org perlis pun marah...ramai meniaga di sempadan terima padah duit rm jatuh

    ReplyDelete
  4. TS minta komen sikit mengapa orang melayu tidak terkesan dengan kes 1MDB dan 2.6B tu? Adakah pasal tak berapa paham tentang apa yang sebenarnya berlaku, atau mereka percaya cerita derma orang arab? Adakah ini terhad pada rakyat di luar bandar saja?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang kampung hanya akan bangkit bila terjejasan kehidupan mereka secara langsung seperti kenaikan harga barang,GST dan kejatuhan ringgit.Jika pembangkang nak menang mereka kena tumpukan kepada isu ini tetapi dibandar IMDB dan juga RM2.5 Billion sangat berkesan disamping isu-isu yang mempengaruhi orang kampung

      Delete
    2. Orang kampung saya dah terasa kesan gst. Sengaja saya kata kat mereka; undi la BN lagi.

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    4. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    5. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    6. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    7. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    8. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    9. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  5. Perak juga akan beralih.InsyaAllah.

    ReplyDelete
  6. Jangan lupa Sabah juga akan dilanda tsunami.

    ReplyDelete
  7. TUN BODOH....
    NAJIB CERDIKKKK....
    HASMAH TUA.....
    ROSMAH CANTIKKKK.....
    NAJIB BANYAK JASA.....
    TUN TIADA JASA......

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  8. Stuju..Perak akan beralih arah

    ReplyDelete
  9. Cuba koroang tengok kenapa bn memang besar di kampung dan kawasan felda salah satu kemenang bn boleh memerintah Malaysia. di kawasan kampung dap dan pas tahu perkara ini mereka Cuba masuk kampung tapi gagal, lepas mereka gagal mereka salah orang kampung konon fanatik pada bn mereka bukan bodoh mereka tahu apa belaku apabila cara pakatan memerintah gagal tambat hati orang kampung, orang kampung tahu bersyukur apabila peningkat hidup mereka sebab ditolong oleh kerajaaan. Cuba koroang tengok sebab kawasan melayu dibandar sokongan pada bn sebab mereka tak nak dap berkuasa sebab kawasan seperti wangsa maju Dan titiwangsa boleh jatuh ke tangan bn balik sebab ancaman mereka dap. Rafizi menang pandan sebab sokong orang cina dan sokong orang pas, dap tahu sebab dia cuba pecah kan pas dengan menbetuk parti amanan.

    Kalau tun m nak berkuasa mampukah tun m buang dap ITU tambat hati orang hati orang kampung, orang kampung menyampah tengok tun m sebab tun m telah bagi peluru hidup pada bn tun m menyebut kerajaan bagi dedak pada orang miskin mereka dedak adalah makanan haiwan, bagi mereka ini merupakan penghina yg buat oleh tun m sendiri sebab ITU aku cakapkan.

    Pakatan hanya boleh memang Bandar Dan memang undi popular mereka hanya pandai main isu gst, dikampung mereka tak ada kesan pun sebab nya mereka bukan selalu pergi makan ke restoral mewal dan ke fast food.
    Kalau pakatan Cuba main isu minyak di kampung di ketawakan je sebabnya orang kampung hanya pakai minyak masak dalam pelastik je jadi najib kena jaga minyak dalam pelastik cukup untuk orang kampung , lain di Bandar mereka akan beli minyak masak botol 5kg untuk sebulan.


    Pas hanya mengharap sokong guru sekolah pondok Dan pelajar Dari Timur tengah, di kawasan kampung hanya Kelantan Dan terenganu je dia boleh memerintah Dan sepadan Kelantan terenganu

    Kawasan sepadan thailand seperti perlis Kelantan Dan perak mereka akan terkesan apabila duit Malaysia jatuh disebab kan mereka tak dapat untung besar Dari barangan mereka bawah masuk dari Thailand.

    Manakala pengundi pasar malam Dan mereka selalu pergi pasar malam mereka akan terkesan apabila nilai duit kita jatuh disebab mereka terpaksa beli barang harga lebih disebabkan Kos duit yg jatuh sebab semua barang adalah made in China,thailand,indonesia.

    Oleh ITU aku yakin bahawa bn berkuasa memang undi mejoriti tapi pembangkang tetap menang undi popular.

    Mungkin ramai tak sedar Trump guna taktik seperti bn menang undi mejoriti tapi kalah undi popular dibandar, sebab trump mainkan isu kawasan industari Dan kawasan kuari2 lombong dikampung di tutup Dan penduduk kampung tak ada kerja , Cuba bayang falda dan tutup tentu orang kampung akan undi pembangkang sebab ITU pembangkang Cuba burukkan falda selepas mereka gagal tambat hati orang kampung,

    Pada peniaga makan di pasar malam terkesan akibat bekalan minyak botol rm 20 mahal jadi najib kena bertindak supaya peniaga pasar malam tak marah sebab mereka jual makan untuk golongan b40, benarkan lah peniaga pasar malam Dan tepi jalan untuk menbeli minyak dalam pelastik. Manakala pengusaha besar biar lah mereka beli botol dan siapa kaya biar mereka beli minyak dalam botol

    Azmin hanya berjaya tambat hati orang Bandar tapi gagal tambat hati orang kampung

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macamana kau boleh lulus spm?

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  10. Terima kasih Tan Sri.. tp ramai mengharapkan yg lebih teruk dari tan Sri jangka kan.. mintak melungkop lebih ramai lg - MP dan Adun

    ReplyDelete
  11. Bagaimana pula dengan NS? Walaupun pengaruh Tok Mat Hassan agak menonjol tetapi dengan kedudukan 21-15 dilihat rapuh terutama tiadanya gerakkan terancang daripada sayap Pemuda dan Puteri untuk mendekati pengundi muda. Asyik berselfie sahaja...

    ReplyDelete
  12. Tulisan ini cukup teruk,bahasa dan ejaannya tunggang langgang. Senghaja saya siarkan untuk pertimbangan pembaca.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya tulis perkara pekara sebenar zam. Jika Ejaan tak betul korang maafkan ,saya taip guna talifon bukanya guna computer ruang telalu kecil OK

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  13. Satu isu sahaja utk rakyat Malaysia bangkut menentang BN......

    NAJIB MENCURI DUIT DAN HARTA KERAJAAN DAN RAKYAT MALAYSIA.

    Kenyataan yg masih belum dapat dinafikan oleh najib.


    ReplyDelete
  14. "Pimpinan Datuk Seri Najib amat tidak popular di seluruh pelusuk tanah air. Kenyataan ini memang tepat sekali.

    TRUE. This is a very relevant statement. If truth be told, 9 out of 10 Malaysians are not happy with Najib and of course his spouse. This is no more a secret and I am sure all Umno members are aware of this.

    Even most Umno members attending their annual general assembly have admitted to this fact. But why are they there? They are just putting up a false front at the assembly. It's just for show. The main leaders talking to the delegates are also putting up a false front when deep in their heart they want Najib to leave. Why? To save Umno. They are mindful that Najib has now become a LIABILITY to Umno and the nation.This even goes without saying.

    Unfortunately, most Malays still have this feudal mindset and they will not express the dissatisfaction they have outwardly.

    The educated among Malaysians know all the bluffs going on at the high level and they will reject Umno. Umno is now facing a trust deficit. The rural, semi-urban and urban folks are having a tough time with the present economic situation. The currency is crumbling, GST is piecing into their pockets making holes and the costs of living have shot up sky high. Corruption and the 1MDB fiascos have changed the people's perception towards Umno, as the social media has become their main source for information. This is where the truth can be discerned. The main stream media has failed to convince the people with all their cheats and propaganda.

    The people are not happy, the damage is done and the people will reject Umno for a change.

    They see the success of Penang and Selangor and they will go for a change.

    Malaysians do not want to see racial and religious cards being played. This has become a forgone cliche. Despite all the racial and religious tones played out by some Umno loyalists thousands of Malaysians of different races and religions turned up to show their support for the recent Bersih rally.

    Umno can only be saved if Najib leaves the scene, the party is revamped and the economy recovers.

    Or else, Umno and BN are doomed.

    ReplyDelete
  15. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  16. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    4. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  17. panglimo potaseh1 December 2016 at 11:20

    This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Man Banun Sg Petani.1 December 2016 at 13:04

      This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  18. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    4. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    5. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    6. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  19. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  20. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  21. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  22. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  23. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete