Monday, 18 July 2016

TUJUAN DISINFORMATION PORPAGANDIS NAJIB TERCAPAI


TUJUAN DISINFORMATION...
Sebuah parti pemerintah yang mencetuskan permusuhan  rakyat dari  dalaman parti  hingga ke peringkat birokratnya, mempunyai imiginasi liar dan ketakutan tentang bahaya dari orang-orang yang telah teraniaya dari tindakan ketidak adilan  mereka. 

Rakyat yang kurang arif sekali gus mempercayai  senarai yang membariskan pemimpin dan tokoh politik terkemuka,ulama,kalangan profesional; bankers, wartawan dan lain-lain yang disebutkan sebagai penaja kepada parti baru yang diinisiatifkan  oleh bekas Perdana Menteri Tun Dr.Mahathir.

Saya sendiri terkejut apabila menerima beberapa panggilan  telefon dan mesej yang  mengucapkan tahniah dan menyatakan kegembiraan kerana menyokong usaha  Tun Dr.Mahathir itu setelah mereka melihat berita mengenainya di TV3.

Reaksi awal saya ialah untuk menafikan tetapi segera tersedar bahawa itulah yang dikehendaki oleh porpagandis Datuk Seri Najib Perdana Menteri Malaysia

Saya percaya Ghani Patail, Rafidah Aziz, Zeti Akhtar Aziz, Abdul Wahid Omar, Kamalia Ibrahim, Kadir Jasin, Ku Seman Ku Hussain, Azri Zainul Abidin, Hassan Din terkejut, geli hati dan rasa terhina nama mereka  dijual bagitu murah oleh media troopers UMNO. Jika bukan dari UMNO atau JPM masakan TV3 akan menyebar berita palsu ini.

Untuk memberikan kredebiliti kepada berita yang bersifat disinformation ini, nama-nama lain yang diketahui  sebagai  anti atau pro Mahathir juga disenaraikan. Umpamanya Tamrin Ghafar, Rahim Thamby Chik, Zahid Ibrahim dan Hishamuddin Rais.

Rafidah Aziz, Ghani Patail, Abdul Wahid Omar dan beberapa orang yang tidak bagitu masak tentang perang saraf disimformation ini dengan segera menafikan penglibatan mereka yang dengan itu tanpa sedar  bermain ditangan Najib  untuk menunjukkan Mahathir tidak mendapat sokongan dari berbagai golongan masyarakat.

Semakin ramai  menafikan, maka semakin besarlah gambaran kepada rakyat bahawa Tun Mahathir tidak mendapat sokongan dalam  usahanya untuk tubuhkan parti baru dan gulingkan Datuk Seri Najib.

Dengan itu mereka juga dapat membersihkan prasangka rakyat tentang kemungkinan sokongan  beberapa orang  profesional yang teranianya oleh tindakan parti dan kerajaan untuk menyembunyikan penyalahgunaan kuasa dan penyelewengan kewangan negara.

Disamping itu Disinformation ini  menyerlahkan  betapa  UMNO sanggup menurunkan dirinya ke taraf yang paling rendah untuk memelihara kepimpinan yang sudah hilang kredebilitinya dengan memisahhkan diri atau terpisah  satu demi satu dengan  orang-orang yang bersih yang tidak sanggup bersekongkol dengan kerja-kerja kemaksiatan negara.

Mereka telah melakukan disinformation ini terhadap Tan Sri Muhyiddin dan sekarang terhadap Mahathir dan mereka akan terus melalukannya lagi kerana mereka percaya rakyat adalah setaraf dengan pemikiran mereka.Orang yang hidup dalam najis tidak akan lagi berbau busuknya kecuali oleh orang yang melihat mereka terpalit.

PENGERTIAN DISINFORMATION DARI WIKIPEDIA
Disinformation is intentionally false or inaccurate information that is spread deliberately.[1] It is an act of deception and false statements to convince someone of untruth. Disinformation should not be confused with misinformation, information that is unintentionally false.
Unlike traditional propaganda techniques designed to engage emotional support, disinformation is designed to manipulate the audience at the rational level by either discrediting conflicting information or supporting false conclusions. A common disinformation tactic is to mix some truth and observation with false conclusions and lies, or to reveal part of the truth while presenting it as the whole (a limited hangout).
Another technique of concealing facts, or censorship, is also used if the group can affect such control. When channels of information cannot be completely closed, they can be rendered useless by filling them with disinformation, effectively lowering their signal-to-noise ratio and discrediting the opposition by association with many easily disproved false claims.

60 comments:

  1. Betul zam depa cuba disinformation sebagai perang saraf kerana depa dah tak lena tidoq doh dek hantu 1 mdb yg menjadi kes money laundering antarabangsa. Di mesia jer no kes sebab kena dedak doh.

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. Pak Zam, Al-Quran telah sebut pasal jenis manusia yang bertindak dengan akhlak terkeji ini:

      "Sesungguhnya Kami telah menciptakan manusia pada bentuk yang sebaik-baiknya (melengkapkan keadaannya).

      Kemudian (jika ia terlalu tua atau menyalahgunakan dirinya), Kami kembalikan dia ke serendah-rendah peringkat orang-orang yang rendah."
      (surah At-Tin, 4-5)

      Delete
  3. Quick thinking and wit.....by your goodself ZAMKATA. Fantastic brain function and hoped Allah kept you in good stead & health, Amin!

    This writings should be read further by the mass, thank you for sharing.

    Sincerely,

    MLN

    ReplyDelete
  4. Zam itu taktik baru untuk layan kerenan protun. He.he.he
    Tun m gunakan taktik baru dekalrasi Rakyat yg tipu.

    Lupa semua ini idea penasihat protun dari murid kelima tun m khairudin Di starsen astero

    Zam lupa tun m ADA Lima murid
    1)anwar
    2)najib
    3)azmin
    4)rafizi
    5)khairudin

    Semua telah belot dan tak dengar cakap tun m, hanya satu je masih dengar cakap si khairuddin

    Disebabkan idea bodoh si khairudin cakap di stesen tv astero mahu tubuhkan parti baru, mencetuskan propaganda baru, saya lebih kasihan protun ambil ketua penerangan seperti khairudin itu merosakan protun itu sendiri

    Zam setiap perkataan mampu keluar Dan idea baru media sosial Dan media perdana mampu mencetuskan propaganda baru

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau km nak jilat bontot najib teruskan,jgn libatkan org lain.

      Delete
    2. Sebenarnya anwar buat macam itu, lepas itu tuduh najib he.he.he, sebab anwar tahu tun m mahu merampas jawatan ketua umum pakatan harapan yg tak berharapan, nama yg disebut itu semuanya Cara tentera cyber pkr, macamlah kita orang tak tahu.
      Nama itu mula disebarkan Di media sosial, bukan media arus pedana yg lakukan

      Delete
  5. Cash is king. Kings, too, need cash.

    ReplyDelete
  6. Memperlekehkan Tun tidak akan meninggikan maruah pemimpin umno, yang dah masok longkang. Sebaliknya ianya menunjukkan ketidakupayaan pemimpin menjawab isu semasa seperti 1MDB, SRC, derma, dan banyak lagi. Sekarang di kalangan rakyat pon kita boleh nilai, sapa celik, sapa buta...dan sapa bodo tahap gaban. Sorry to say, ada golongan graduan pon tak paham pasal 1mdb dan implikasinya pada ekonomi negara. Tak caya, tanya graduan2 muda di sekeliling kita.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tun m terselamat sebab dulu tak ada media sosial hanya bergantung pada media arus perdana, dulu anwar boleh kawal media harus perdana sebab itu buku 50dalil tak dapat disiarkan, tun m pun Cuba lidungi anwar tapi gagal, tun m mula marah sebab anwar Naik kadar interest Dan kroni protun mengadu pada anwar sebab anwar naikkan kadar interest 12% menyebab tun m menbuang anwar itu, Cuba dulu anwar dengar cakap guru dia tak adalah dia kena buang kerajaan, sebenarnya tun m dah lama tahu anwar main belakang tapi dia biarkan je, bila masa dia lawan Bos baru dia buang anwar itu.
      Protun dan tun m kena ingat anda bukan Bos lagi Dan protun bukan kawal kerajaan lagi macam dulu, golongan protun berlagak dia masih berkuasa macam dulu lagi susuh lah macam itu, PM Di remove conterol kan oleh protun Dan tun m susuh dia jalankan tugas dengan baik.

      Tun m pun ADA scandal dia 150billon hilang tapi rakyat sokong dia sebab tak nak negara huru hara,
      Kalau dulu orang ada media sosial Dan internet dah lama scandal kroni protun dan tun m keluar satu persatu, jawapan sama tun m biasa lakuakan ada bukti ke?, saya ingat bila wartawan Tanya pada tun m kes dia tangung seperti biasa tun m jawab ada bukti ke? Sila tunjukan pada media, ada pelik tun m jawab soalan? dulu orang tuduh saya ada bini cina dekat Singapore untuk alir pandangan soalan berikan

      Delete

    2. Cantik la kau punya spin, 20.06.

      Teruskanlah spin banyak-banyak.

      Delete
    3. 20.06 ni selalu merapu kat sini. Bila orang minta bukti, dia senyap. Tak perlu layan. Bahasa dia pon macam bangla pam minyak, atau rohingya pasar selayang.

      Delete
  7. Saya di antara orang yang TIDAK terpedaya, sebab saya tak tengok tv3, tak baca utusan, BH, nst. Kalau viral di FB pun saya tapis dulu...kalau ada video baru la caya, tu pun kena nilai jugak. Macam video ahmad bashah kena boo penyokong team kedah di stadium darulaman, itu boleh caya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pedulikan...kita patut tumpukan perhatian and usaha kita untuk membantu sesama sendiri menyelesaikan masalah yang kita hadapi disebabkan oleh mereka. Usaha murni Tun harus dibantu..Tak ada sesiapa yang akan menolong kita kecuali diri sendiri. Saya percaya inilah yang menjadi tunggak kepercayaan Tun selama ini. InsyaAllah saya akan membantu Kedah kembali ke pangkuan yang sepatutnya, yang dipilih oleh rakyat Kedah. Perjuangan Tun bukan baru bermula semalam, tetapi sudah puluhan tahun. Cuba kita hayati sedalam mungkin.

      Delete
    2. Usaha murni tun m temberang.

      Delete
  8. Biasalah tu TS Zam.. Dunia politik begitulah lenggoknya. Sapa2 yg berkuasa pun akan buat macam Najib jugak. Zaman Mahathir jadi PM dulu pun media di kawal seketat mungkin. Sampaikan segala yang wangi dihidangkan di TV3 dan RTM tentang UMNO dan BN. La ni Najib pun buat yang sama. Remote control dunia politik adalah milik siapa yang memegang kuasa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan gusar, orang dah lama tak nonton news on TV3, RTM,
      ASTRO & BERNAMA. Nak tahu world news, saya masuk ALjazera, CNN, CNBC, BLOOMBERG, DLL. Surat khabar, dah lama tka baca.

      Delete
    2. Tidak sampai mencuri duit negara

      Delete
    3. zaman Tun, Anwar yg pegang remoye control

      Delete
  9. Terima kasih Tan Sr. Saya dah lama tak tonton TV3Suku atas sebab2 tertentu jadi tak tahu lah tentang senarai palsu tu. Sekarang dah tahu, lagi benci kat TV3Suku tu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Politicalamity918 July 2016 at 12:47

      saya pon...dah rasa macam tak ada kualiti...sia sia buat 24jam.

      Delete
  10. Tahniah TS Zam.
    Satu pencerahan yang bijak dan paling berharga untuk dihadmi Rakyat yang jujur dan beramanah.

    ReplyDelete
  11. Mantap analisis kali ni Zam.

    ReplyDelete
  12. Selepas ini TV1n3Suku akan menemuramah orang bawahan. (dalam UMNO ada orang atasan dan ada 'hamba-rakyat' orang bawahan). Akan diajar juga untuk menjawab dengan lakunan penuh keluhan dan kekesalan yang orang seperti Wahid pemandu Uber, Zeti penyimpan rahsia depositor dan nama-nama kenamaan lainnya sanggup berpaling tadah menyokong Tun. Perhatikanlah perang sarap mereka akan berterusan untuk memburukkan perjuangan Tun. Wahai pemimpin UMNO rakyat tidak sededak yang kamu sangka.

    ReplyDelete
  13. Kacang Lupakan Kulit18 July 2016 at 17:24

    Terlalu ramai dan semakin ramai Melayu mula meninggalkan UMNO kerana kecenderungan Najib untuk menjaga kepentingan Jho Taek Lho.
    Lebih ramai orang Melayu ambil bahagian dalam pentadbiran Tanah Melayu lebih bagus kerana harta dan kekayaan Tanah Melayu sekarang semakin tiris dengan ketamakan pemimpin UMNO yang lupa daratan dan lupakan kulit kacang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak ada orang melayu tinggalkan umno, anda boleh Tanya mana2 penyokong umno itu, yg ramai tinggalkan tun m semakin ramai sebab dia berkerjasama dengan dap, dulu boleh lah tun m jatuhkan Pak lah guna dap Dan disebab isu tanah NGO cina Penang, cina lebih sukakan tun m sebabnya tun m mampu bagi projek pada apek ,najib tak mampu bagi projek Dan APA dia tak mampu bagi pada kroni cina protun itu, sebab itu kroni cina protun marah pada najib. Orang cina pun dah tak nak sokong kroni cina protun itu

      Delete
    2. 0:09

      Yang lelong IPP tuh kat orang putih UK, USA, Europe ke?????

      Lelong kat cinabeng jugak.....bodohhhhhhh!

      Delete

    3. 00.09

      "Tak ada orang Melayu tinggalkan UMNO"

      Kau terlebih dedak ker atau terlebih ketum?

      Delete
    4. Terlebih nasi kangkang

      Delete
  14. Yang kena tipu pon pakcik2 makcik2 kat kampong jugak....kesian.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ditipu mamak maidin dan kutty.

      Delete
    2. 07.24...ko pekena nasi kangkang for breakfast pagi ni?

      Delete
    3. Perkena mee goreng mamak mata kerbau dua biji.

      Delete
  15. terima kaseh sdr ts.zam.pencerahan yg amat baik utk diwar2kan dan diketahui olih semua lapisan masyarakat.

    ReplyDelete
  16. Selepas 2 hari berita palsu ni keluar, nampaknya dah backfire, agensi propaganda dah fail. Kerbau jerrr yang percaya.

    ReplyDelete
  17. That's it Tan Sri! Baru faham kenapa tv3 beria benar. Analisa yang amat baik!

    ReplyDelete
  18. Mmg satu keperluan yg mendesak perlunya Tun bertindak mengatur langkah bagi menunjukkan betapa seriusnya padah yg bakal melanda negara yg akhirnya rakyat juga yg perlu memikul bahananya. Jika tidak jentera2 Najib akan cuba sedaya mampu utk menyembunyikan kebenaran. Terus terusan menyapu ke bawah karpet selagi dia berkuasa. Najib sendiri tahu kes yg sebesar 1MDB tak mungkin akan dpt disembunyikan..apa yg dia perlu sediakan adalah mempastikan successornya tunggul yg boleh melindungi dosa2nya.
    Kesian gak membayangkan cam mana punya pecah kepala dia memikirkan utk menyelesaikan masalah yg dihadapi skrg. Tapi Kak Rosmah masih boleh berkhayal as the First Lady lagi. Hehehehe tolol!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku sendiri akan tandatangan dekalrasi rakyat ,kalau tun m mahu kes dia di-
      Pkfz Dan kes perwaja disiasat semula, boleh pulak tun m jadi saksi kes pkfz menyatakan kroni cina dia tak bersalah tak salah, kes di siasat ITU zaman tun m sendiri dan kes disambung di zaman Pak lah orang bpr telah campur tangan menghilangkan bukti he.he.he kalau benar siasat dulu bekas pengarah bpr ITU ia kedalikan kes pkfz ITU ADA berani
      Jangan lupa pkfz ITU kes bawah jabatan pedana menteri dan bpr Di bawah jabatan pedana menteri

      Berani tak tun m benarkan diri dia disiasat kehilangan Dan kerugian 150billon hilang dibawah pentakbiran tun m ITU
      Dan benarkan siasatan dimulakan
      PAC
      Sprm
      Polis

      Kami tak nak jawapan bodoh seperti ada Bini Di Singapore Dan ada bukti ke, siasat dulu baru nampak bukti. Dulu boleh lah segala agensi kerajaan lindungi tun m ITU Dan tun m siap hapuskan bukti.

      Delete
    2. 09.59...pi pam minyak pihhhh

      Delete
  19. Tan Sri Muhyiddin perlu pantas. Masa sudah tidak memihak sangat. Tun buka jalan dan Tun jadi pencetus semangat dan penggerun pihak lagi satu. Tapi janganlah semuanya mahu harap pada Tun M.

    Pantas, pantas dan pantas ! Kami berjuta tak sabar nak "sign" borang masuk ni !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Muhydin ni lembab la. Tak tau dia tunggu apa. Shafei patut jadi penggerak utama.

      Delete
  20. Saya sentiasa berdoa pada setiap solat, semoga ALLAH mempermudahkan segala usaha Tun dengna memberikannya kesihatan dan sokongan tidak berbelah bagi daripada rakyat jelata yang cintakan keamanan, keharmonian, ketelusan dan jaminan hidup yang lebih baik di masa hadapan. Aminnnnn

    ReplyDelete
  21. Parti2 yang tiada akar umbi biasanya tidak punyai prestasi yang baik dalam pilihanraya. Seperti Hamim,Berjasa,S46 dan Pan. Saya merasakam demikian juga Parti baru Mahathir dan Mahyuddin. Berjuta nak sign tu sapa umatnya wahai Fendi Ahmad? Mungkin ramai yang mengeluh dengan prestasi Najib, tapi tak semestinya mereka akan bersama anda sign borang parti baru..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya tidakfikir tujuan Mahathir menubuhkan parti baru untuk menyaingi UMNO sebaliknya hanya untuk menarik sokongan rakyat khususnya yang anti Najib supaya bersatu bersama beliau untuk mengundi menjatuhkan Najib dalam pilihanraya akan datang kerana beliau amat berkesan sebagai simbol kejayaan negara dan keyakinan rakyat sejak lebih 20 tahun lalu.

      Beliau juga melakukan penyelewengan dan kesilapan tetapi kejayaannya menyebabkan beliau terus dikekalkan oleh rakyat dan diyakini dan bukan kerana sikap kediktatoran seperti Najib yang menjadi lebih authoritarian selepas menghapuskan ISA.
      Najib adalah A Mockery of Democracy.Salah sekali jika diingat parti baru Mahathir akan lawan UMNO tetapi akan menjadi penggeral utama perpaduan rakyat berbagai kaum bagi menjatuhkan Najib dan takhta.

      Delete
    2. Saya tidakfikir tujuan Mahathir menubuhkan parti baru untuk menyaingi UMNO sebaliknya hanya untuk menarik sokongan rakyat khususnya yang anti Najib supaya bersatu bersama beliau untuk mengundi menjatuhkan Najib dalam pilihanraya akan datang kerana beliau amat berkesan sebagai simbol kejayaan negara dan keyakinan rakyat sejak lebih 20 tahun lalu.

      Beliau juga melakukan penyelewengan dan kesilapan tetapi kejayaannya menyebabkan beliau terus dikekalkan oleh rakyat dan diyakini dan bukan kerana sikap kediktatoran seperti Najib yang menjadi lebih authoritarian selepas menghapuskan ISA.
      Najib adalah A Mockery of Democracy.Salah sekali jika diingat parti baru Mahathir akan lawan UMNO tetapi akan menjadi penggeral utama perpaduan rakyat berbagai kaum bagi menjatuhkan Najib dan takhta.

      Delete
    3. Melalui ejaan nama Mahyuddin dan berselindung di sebalik "anonymous" maka saya fikir yang komen ini dan 'merujuk' kepada nama saya dengan berkata 'berjuta nak sign tu siapa umatnya?' maka saya simpulkan anda ini adalah golongan pemikiran UMNO yang mereput dengan zaman.

      Kalau kita perhati tindakbalas / maklumbalas segera warga netizen terutamanya golongan GEN Y (20-akhir 30an) mereka inilah yang akan 'MENJUTAKAN' keahlian parti baru itu.

      Hanya puak2 UMNO mereput sahaja yang merasakan golongan tidak berkepentingan tidak berminat sama iodeologi Tun M

      Delete
    4. Fendi Ahmad kita tengok siapa di belakang yg sokong tun m 'ADA berani,
      Apa tun m mampu bagi pada mereka ini setelah tagih sokongan.
      Aku lihat tak apa bagus menyokong belakang tun m ITU terutama NGO berfaham barat Dan golongan puak liberel selam ITU.
      Ingat paklah dulu gara2 tagih sokongan ngo liberal hampir kerajaan keluarkan peruntukan bagi kondom dan jarum percuma, nasib baik perkara dibahaskan di pilimen Dan ADA golongan bn Dan pembangkang menbantahnya. Kalau tak apa nak jadi pada Malaysia ini

      Kalau aku menyokong tun m ITU aku tengok siapa yg menyokong dibelakang nya

      Delete
  22. Tun M telah menerajui negara slama 22 thn...satu tempoh yg lama begitu juga TanSri penulis blog ini pernah berada ddlm pentadbiran negara saya percaya pihak tuan lebih memahami keadaan skrg.dari kami diperingkat rakyat bawahan apa yg pihak tuan lakukan utk.menangani situasi skrg.pihak keluarga saya ucapkan berbanyak trima kasih....tapi utk.jangkamasa panjang pentadbiran yg.berasaskan bankism & 'wang fiat' sebegini akan mengundang padah yg berterusan kecuali kita adakan sistem alternatif yg lebih memberi kebaikan & keadilan kp rakyat semua.

    ReplyDelete
  23. Mungkin satu borang yang di sign oleh Fendi Ahmad mewakili 10 ribu keahlian. Sebab itu keahlian Parti Baru Tun M tu bakal mencecah jutaan ahli.Ataupun seperti tandatangan Deklarasi Rakyat yang kantoi palsu tersebut. Wallahua'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 0041
      Jgn risau sbb depa tak kuat...
      Stok dedak tetap ada utk kamu....

      Delete
  24. Ada berita dari new york esok.

    ReplyDelete
  25. Jumlah ahli Umno kini 3.5 juta. Barangkala Fendi Ahmad meramalkan 3.4 juta ahli Umno tersebut akan mengisi borang bersamanya menyertai parti Mahathir. Selama ini kita mengkritik PKR kerana asas penubuhannya untuk membebaskan individu iaitu Anwar. Hari ini kita menjadi sama hina dengan mereka kerana menubuhkan parti untuk menjatuhkan individu iaitu Najib. Kelihatan parti Mahathir seolah2 menjadi parti pampers pakai buang. Selepas tubuh, jatuhkan Najib dan tercapai matlamat, bolehlah berkira2 untuk bubarkan parti. Menyedihkan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tun m hanya mahu tiru parti kadima Isreal 'semata2 mahu jatuhkan ehud barak Hanya bertahan 1penggal kemudian parti kadima melukut ditepi gantang. Maklum tun m suka menbaca Isreal punya sejarah politik he.he.he

      Delete
    2. Saya tidak kisah dengan berapa juta ahli UMNO sebab saya tidak pernah jadi ahli UMNO secara rasmi.

      Berdoalah moga 3.5 juta itu mmg setia mengundi untuk Barisan. Jangan angka saja besar tapi yang diterjemah pada undi meleset terus.

      Barisan tak akan memang waima 3.5 juta ahli UMNO sepakat pangkah Barisan. 2013, Barisan sudah tewas kerna 52% rakyat sudah undi Parti bukan Barisan. Itupun 47% yang parti Najib dapat termasuklah undi saya, seluruh keluarga dan sahabat handai saya juga. Hahhahaa

      Delete
    3. O1.06, kau boleh lagi merapu jam 1 pagi? Walhal masa tu sebab ko online, ko sepatutnya dah tau apa berlaku di los angeles. Tapi tak pa lah, teringat filem antara 2 darjat. Kali ni di antara darjat educated dan darjat biasa biasa.

      Delete
  26. TS Zam

    Apo cerito parti baghu Tun M ni ...?
    Tun M khobar parti baghu ditubuh untuk numpaskan DSN n Umno pado PRU 14.
    Parti baghu ni diterajui olih TSMY n Gang ..

    Sekarang TS khobar sumo ni fake ...
    Makno ehh.. apo Tun M khobar sumo fake lah ..

    Aduih .. takdo yang boto dongan gang ANC ni !!!

    Waghih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tun sibuk analisa berita dari US, lawsuit yang FBI buat di los angeles. Satu dunia cakap pasal ni. Kau, seperti biasa, ketinggalan.

      Delete
    2. Parti negara baru untuk orang-orang tua yg dah tak boleh makan dedak.

      Delete
  27. UMNO SUDAH HANCUR...

    ReplyDelete
  28. Tabiklah TSZ. Memang kupasan yang tepat dan padat. Teruskan menulis untuk tatapan semua.

    Mengenai parti baru, saya hanya menyokong DS Mukhriz sebagai pemimpinnya kerana hanya Mukhriz yang tiada baggage iaitu sebarang skandal. Muhyiddin mempunyai banyak skeletons in his closet dan hanya akan mengundang cacian dan tohmahan yg hanya akan melemahkan parti baru. Kita perlukan politician yang bersih seperti Mukhriz sebagai PM Msia

    ReplyDelete