Friday, 1 July 2016

KENAAPA HARGA MINYAK NAIK MENJELANG HARIRAYA

Komen:
DS NAJIB: I HOPE YOU WILL CONTINUE TO BE PM 
DS Najib, we are behind you. We will support you. Your campaign is for the rakyat and 
not attacking otherpeople. You climb  political ladder step by step. 
You do not betray superior. 
You easily mix with rakyat. 
As certain time you are very low profile. You go to the ground. You give people adequate chance. 
You give BRIM so that every rakyat receive something. Klinik 1M is very affordable. Although 
not all plans are perfect, but overall it is very much fine. KL public transport improved. 
I personally hope you will be PM for 3 more national elections- ANONYMOUS 2 Julai 2016 

EXPLOITASI RAKYAT SECARA BIJAK BISTARI
RIBUAN MANUSIA TERUTAMA ORANG MELAYU DAN ISLAM BALIK KAMPONG.STESEN MINYAK SELURUH NEGARA BERDERETAN SESAK DENGAN KERETA UNTUK MENGISI MINYAK. .

INILAH PELUANG BESAR YANG DATANG HANYA SETAHUN SEKALI UNTUK MENGEXPLOITASI RAKYAT YANG  BERADA DALAM KEADAAN TERPAKSA.

RAKYAT  TIDAK DAPAT ELAKAN LAGI BIARPUN HARGA MINYAK NAIK KERANA KECERIAAN HASRAT DAN SEMANGAT PULANG KAMPONG MELUPAKAN MEREKA TERHADAP KESEMPATAN YANG DIAMBIL UNTUK MEMERAS MEREKA.

PERASAAN KAKITANGAN  KERJAAN PULA DITUTUP DENGAN PENGUMUMAN KENAIKAN GAJI DAN DAN KALANGAN SWASTA DENGAN GAJI MINIMUM. CUTI TAMBAH SATU HARI PADA 8 JULAI.

CATITAN INI SEKADARKAN UNTUK MENGINGATKAN RAKYAT JANGAN LALAI DIATAS USAHA MEMERAS MEREKA DENGAN BIJAK DEMI UNTUK MEMBANTU KEPINCANGAN EKONOMI NEGARA DAN INILAH JUGA PENDEDAHAN TERHADAP KEADAAN EKONOMI SEBENAR.

TAHNIAH DATUK SERI NAJIB KERANA KECEKAPAN  MENG EXPLOITASI RAKYAT SECARA BIJAK BISTARI

38 comments:

  1. Terima kasih Tan Sri. Saya ingat hanya saya je yang perasan.Tapi malang, banyak yang masih lalai, sibuk nak beraya.

    ReplyDelete
  2. Najib boleh cakap apa saja tapi hakikat sebenarnya ekonomi kita tengah sakit. Gomen tak dak duit. Rasuah samun terbesar 2.6 billion sapu bawah carpet. Dalihnya kalu mader rasuah najib pun berhak buat perkara sama. Mu curi aku pun pandai curi no problem punya.
    Kalu mader rasuah bawalah dia ke mahkamah. Bukan jika mader rasuah aku pun boleh rasuah.
    Banyak tak betul dlm kerajaan hari ini. Tapi semuanya beres kerana cash is king dan dah diberikan makan dedak.
    Hip hip horay ! Semua dah kena dedak.

    ReplyDelete
  3. Hadiah Hari Raya untuk seluruh negara daripada Datuk PM tersayang

    ReplyDelete
  4. Berhati-hatilah apabila anda pulang kekampong halamam dan apabila anda terlalai maka akan membawa padah seisi keluarga dalam perjalanan.Nasihat ini dipaparkan kerana rakyaat sekarang sudah dipukau dengan dadah/dedak.Jangan mudah lupa dengan apa yang berlaku dengan masalah yang belum selesai mula dengan MH370 hingga hari ini,bertimbun-timbun raplah.Hanya satu ingatan kepada pengguna jalan raya,minyak naik dan kemera speed trap ditambah bagi melincinkan kutipan wang bagi menampung pembelanjaan.

    ReplyDelete
  5. Rakyat tidak sedar kenaikan harga minyak kerana selalu harga minyak naik turun dan kerajaan mengambil kesempatan mengexpolitasi mereka ketika mereka dalam keadaan tidak sedar dalam keceriaan balik kampong menyambutraya.

    Hebat Najib!

    ReplyDelete
    Replies
    1. teringat masa kecik2 dulu naik geghek dua orang kena pau dgn dokyok bhai - dia kata 5 det pun duit.

      Delete
    2. As slm Dato'

      Permainan gula gula dan hidup di zaman yoyo minyak petrol ini .. tidak akan di sedari selagi mereka berbangga dengan apa yang ada.Mereka seronok mendapt berita, bercerita dan mengikut saja tanpa mahu berfikir jauh.
      Jika mereka bersyukur dengan apa yang ada,mereka tidak mudah di eksploitasi.Semua ini berlaku menuntut agar kita semua berfikir..kita mahu berada dalam golongan rakyat yang mcm mana.

      Kita yang pernah hidup susah di zaman belum dan baru merdeka,komunis ,13 Mei dan mcm mcm lagi ..memang berfikiran jauh sejauhnya ..kerana pernah melalui kesengsaraan ,kalau boleh tidak sanggup lagi menghadapinya.Apa tah lagi mendengar gula gula masakini.jemu.

      Tetapi maaf Dato'..

      Sebenarnya Tkde satu pun yang hebat di dunia ini jika dibandingkan dengan kehebatan Allah. Kuasa yang ada tu pun di berikan pinjam sekejap je.Itu pun atas kurniaan Allah dalam mengujinya sebagai pemimpin dunia.
      Pemimpin yang adil tahu bahawa Kerajaan Allah lebih besar dari segala kerajaan yang ada di mukabumi ini.Kita tunggu sambil tegakkn kebenaran.

      Semua pemimpin dan wakil rakyat tahu rakyat dalam delima dan boleh dikatakan keliru.Masing masing berusaha menyakinkan rakyat.dan ramai yang hanya pandang di atas (yang berkuasa).Memfokus pada yang ada gelaran ,Tapi tak ramai yang memandang rakyat yang mindanya belum merdeka walaupun hidup dlm negara yang merdeka.

      Walaupun sesaorang itu hebat, Tuhan juga boleh hilangkan satu orang yang hebat dan Dia juga boleh adakan lebih dari 10 orang terhebat.Janji Allah itu pasti.












      Delete
  6. Jibby dah kata he prefer ahli omno yang setia tapi tak berapa cerdik dari ahli yg cerdik tapi tidak setia. In other words ahli omno ni tak berapa cerdiklah. Jangan marah ya!
    Selamat hari raya minta ampun donia akhirat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak berapa cerdik = BODOH. Face the fact, accept reality.

      Delete
  7. Saya ingat saya je yang perasan....ketika zaman Najib, setiap kali nak raya mesti ada sesuatu yg naik. Paling kerap ialah minyak, lepas tu harga barang, harga tol...

    ReplyDelete
  8. Bila masa yang sesuai untuk harga minyak naik? CNY? Deepavalli? Wesak? Cuti sekolah 4 kali setahun? Xmas? Raya Haji?
    Korang jangan tunjuk ketaksuban dalam kebencian. Semua yang kerajaan lakukan korang nak spin buat persepsi kerajaan ni jahat.
    Bulan berapa yang bersesuaian untuk korang harga minyak DUNIA naik turun?

    It's like dealing with a bunch of illiterate imbeciles with only shit for brains.

    ReplyDelete
    Replies
    1. "illiterate imbeciles with only shit for brains."
      Wow!!! You have aptly described yourself. Well done.

      Delete
    2. 10.26, integrity, when it is gone, well, it is gone. Forever. For good. No matter what good you do, how eloquent your words are, how nicely done your hair is, or how many umrahs you have performed...if you have no integrity, you will be treated as illiterate imbeciles with only shit for brains.

      Delete
    3. Anon 13:52 and 20:12 What idiots the two of you are.Reply pun like shit ..your brains unfortunately are in your asses...think for once in your insignificant life !

      Delete
    4. Anon 23.36, having too much dedak, didnt you? As for my insignificance life, i am not complaining, you shouldnt either. Work hard all my life. And i can tell my children and grandchildren that i, dont eat, and will never eat dedak. That, is a significance on its own.

      Delete
    5. 10.26 and 23.36, presumably the same brainy chap. Can you ask your brain for some answers on why on earth would a derma be returned? Never heard of such a thing before. And donno rm42m credited into your account? Please give us some significance answers that reflect your thinking capabilities.

      Delete
    6. 23.36, can you think?

      Delete
    7. Are you from kota belud, anon 23.36?

      Delete
  9. I'm so hopefull that in pru14 KAK ros will be one of bn candidate in the erection. Hopefully she will be appoint as minister. She deserve it cos she is smart n brilliant
    Who knows she would one day become the first female prime minister of mesia . yes who knows? You know I know. Cash is king

    ReplyDelete
  10. TS saya rasa org bukan islam dpt memerintah lagi baik dari org melayu yg bertopengkan islam kerja org islam tak lain rasuah menyamun penyangak mereka ini seharusnya ditempatkan dalam neraka sahaja semoga lim guan eng terbela aaammmiiinnnnn

    ReplyDelete
  11. Bila harga minyak naik, RM pun naik. Dapatlah Petronas bernafas sikit. Yang mustahaknya subsidi telah dihapuskan.

    ReplyDelete
  12. Kenaikan harga tol tu tertakluk kpd perjanjian Sykt Konsesi dengan kerajaan. Mereka berhak naikkan tol berdasarkan perjanjian yang mereka meterai dengan Mahathir semenjak dahulu lagi. Jadi beban tol dan kenaikan harga tol ini adalah warisan dan hadiah pemerintahan Mahathir kepada kita setelah 22 tahun memerintah. Terima kasih Mahathir.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mader 22 thn
      Nik Jit 23 thn
      Jibbi apa salahnya 24 thn?
      Hidup melayu 3x

      Delete
    2. Politicalamity92 July 2016 at 17:30

      Madewr jugak kena.. awat tak salahkan ibu hang ngandung?

      Delete
  13. Padan muka korang sokong BN. Sekarang sapa bodoh?

    ReplyDelete
  14. panglimo potaseh2 July 2016 at 12:43

    TS Zam.

    Tu lah dia bila rakyat didahulukan .. orang lain yang sedap makan, kita yang duit yang tak berapa ada ini kena bayar. Hutang negara sejak Najib ambil alih dah nak cecah 1 trillion .. jadi didahulukan rakyat untuk diperah duitnya, gunakan GST, hapuskan subsidi, naikan minyak, elektrik, toll, tambang.

    Apalah gunanya pendapatan naik tapi harga pengguna turut naik .. bukan kenaikan pendapatan sebegitu yang dikehendaki Tun M ketika dia merangka Wawasan 2020.

    Tapi itu lah Najib, kerjenya nak akalkan rakyat je .. bila dulu, dia naikan cukai perkhidmatan dari 5% pada 6%, kata Najib alah naik 1% je tak de hal .. betul ke kenyataan ini .. lu kira lah sendiri .. 1 trillion tu agaknya berapa kosongnye?

    Lecut tangan kanan sorok tangan kiri, lain ditanya lain dijawabnya, satu soalan di tanya ada banyak jawapan yang berbeza. Sebelum niatnya dilaksanakan dia akan olok-olokkan rakyat dahulu .. contohnya nak berbaik dengan PAS, Najib olok-olok sokong hudud .. nak hentam LGE, maka dibuat kenyataan DAP itu kapir hasbi.

    Yang saya sedih apabila tanah lapangan terbang Sg.Besi diambil, kononnya untuk merumahkan rakyat melalui skim PRIMA, kos premiumnya puluh ringgit je untuk skp .. rupanya niat Najib adalah berlainan, dimana bila dapat je tanah tu dia terus jual pada tokeh China dengan harga ribu-ribu skp. Soalanya boleh ke dibuat rumah rakyat diatas tanah ribu-ribu ringgit skp. Rakyat tak berkesudahan kena olok. Nampaknya setakat PRK Sg.Besar dan Kuale, rakyat tampak seronok diolokan, lebih lagi bila di "trade-off" dengan kampit beras. Oh ye lupa lak, projek Jambatan Manong dah mula ke kerja menyukat, hal tanah minta le MB luluskan cepat .. gamaknye makan beghapa tahun untuk jadikan Kuale macam Kota Venice. Masuk akal ke Kuale jadi Venice .. tapi itu lah janji yang dihayak oleh UMNO semasa PRK tu.

    Apapun yang tepat bagi Najib apabila dia berkata "rakyat didahulukan".

    ReplyDelete
  15. Dah terima bonus dan duit raya apa lagi naik harga aja itu UMNO
    party turang berlajar.

    ReplyDelete
  16. Jenis Maidin ni bila hati dah busuk semua orang buat tak betul. Penaik harga minyak tak seberapa jika dibanding masa Madey putar duit lebih dari itu.

    Anak Maidin ni jugaklah yang jadi pecacai keluar cerita yang elok2 saja dalam Media. Siapa yang makan dedak dan siapa yang dok taboq habaq mai.

    Buat blog untuk orang puji depa saja. Yang mana tak setuju masuk bakul, macam dia jadi Ketua Pengarang dulu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oii bodoh, patutlah kau suka sangat dengan najib. Kau tak suka jangan masuk baca blog ini. Tapi gua tahu. Lu sudah dipaksa makan dedak. Kenalah buat kerja kutuk macam ni kan !

      Delete
  17. BETULKE APA YANG DIA KATA?.MASALAHNYA TIDAK BANYAK TULISAN YANG PRO NAJIB.KEBANYAKAKNNYA MAKI HAMUN. SAYA PAKAI SEMUA TULISAN ANTI MAHATHIR DAN JUGA YANG HENTAM SAYA SENDIRI TEMASUKLAH TULISAN TUAN YANG INDAH INI

    ReplyDelete
    Replies
    1. Osah Datuk ni ...

      Oghang yg Datuk hino tu dah tau kobonaran lalu takmau bising2 macam gang ANC , Pakatan Harapan yg diterajui Ultrakiasu DAP yang nak hapuskan adat melayu dan agamo islam .

      Mereka lobih tau yg PM DSN sodang berusoho untuk ningkatkan kesejahteraan rakyat walaupun hadapi banyak rintangan .

      GST ... transfomasi kewangan yang bertepatan maso merupokan preempt pado maso kejatuhan hargo minyak .
      BRIM ... perberian ikhlas untuk rakyat dalam meringankan beban.

      Gaji minima ... untuk mereko pendapatan paling rendah.

      Kenaikan gaji untuk penjawat awam dalam menghargai jaso mereka . Jugo supayo setanding dongan pihak swasta.

      Banyak lai datuk . Tapi yang menarik cubo datuk bergaul dongan pekerja SMW , operator kilang , nelayan dll ...
      Datuk akan lobih faham dan takkan ngato dlm artikel datuk ni ...

      Salute untuk DSN ...
      Jangan marah datuk ...

      Truth hurts ...
      Waghih.

      Delete
    2. Truth hurts...yeah...the truth is, we are forever trailing behind spore, despite all God given wealth. Tahap ni jer lerrr, tak leh pi jauh lagi dah. Patut la ramai pi beli rumah kat johor.

      Delete
    3. Adakah kita sedar saingan utama kepada Mahathir ialah Singapore. Maka itu beliau dirikan Manara Petronas to instill selfesteem dalam diri Malaysian dan orang Singapore datang mendongak kepala di Malaysia. Bagaimana kalau dia tidak buat ERL dan sebagainya. Perasaan kita tentulah ketinggalan dari Singapore selain dari merasa kagum dg Singapura? Kita mulakan FI dituruti Singapore. Maruah Singapura semakin jatuh di bawah Mahathir.Palabuhan juga dimajukan.
      Tetapi semuanya telah berakhir malah sekarang peniaga Arab di Saudi dan Thai pun tak mahu terima ringgit Malaysia
      Maruah kita sudah jatuh.

      Delete
    4. panglimo potaseh5 July 2016 at 17:00

      Di era kacau-bilau moral kepimpinan sekarang ini, kita dah mula beli air dari Singapura .. pembelian air ini seakan memberi kemaluan kepada kita .. ialah sebuah negara khatulistiwa, beli air daripada sebuah pulau kecil pulak tu.

      Tu lah kita ada banyak empangan, tapi kita dok membalak sehingga mencakup zon tadahan air. Impak balak dan pembukaan tanah adalah, kita akan menerima air dalam bentuk malapetaka bukan air untuk diminum.

      Delete
  18. Minyak naik?...............Apa kisah, aku orang kaya! Zaman Pak Lah dulu RM2.70................Pak Lah pun songlap juga ka?

    ReplyDelete
  19. Alah naik 5 sen jerr kan dah cukup bagus. BN menang PRK pun sbb undi Melayu. Jadi jasa dikenang dengan naik 5 sen jerr. Bukan 50 sen pon. Slogan yg selalu ditepati.

    RAKYAT DIDAHULUKAN ..... BILA HARGA NAIK !

    ReplyDelete
  20. Tak dak cerita LGE pun. Dah beralih angin kot!

    ReplyDelete