Tuesday, 1 March 2016

TERKINI: MAHATHIR KETUAI GERAKAN PERPADUAN NASIONAL MELAMPAUI AGAMA DAN KAUM

DISOKONG SEMUA PARTI PEMBANGKANG
PERKEMBANGAN TERKINI:Adalah tepat ramalan saya semalam tindakan Tun Mahathir keluar UMNO  adalah untuk mengetuai gerakan perpaduan nasional yang sedang runtuh dan bagi membawa perubahan besar ke arah membina semula imej negara  melampaui batas kaum dan agama.

Hari ini parti -parti pembangkang termasuk parti pembangkang terbesar DAP telah menyatakan sokongan kepada Tun Dr.Mahathir dan juga Parti Amanah Nasional(TRUST) mengisytiharkan  sedia berkerjasama dengannya ke arah menebus kembali maruah Malaysia.

Pendirian PAS belum jelas tetapi Timbalannya Tuan Ibrahim telah pun mengisytiharkan  partinya tidak mahu bersama dengan biawak hidup.

Sementara itu Timbalan Presiden PKR Azmin Ali menyeru:
"I call upon all Malaysians, regardless of political affiliation, race, creed or religion, to come together, for the time is indeed ripe for all of us concerned citizens to seize the moment and bring about real and effective change." 


KOMEN:
ZAHID TERBAIK
Orang Tua1 March 2016 at 08:18
Saya baca berita mengenai komen beberapa pemimpin terhadap tindakan Tun Mahathir keluar umno . Komen Zahid Hamidi paling baik berbanding komen beberapa kerat 'pemimpin' lain.
Zahid mengharapkan Mahathir akan kembali kepada UMNO dan lebih sopan dari Senyum Kambing UM yang berkata" Tak ada hal".Utusan pun betul-betul dah jadi tentera upahan yang lebih hina dari gurkha. Dimana taraf kewartawnan Utusan? Tak malu kah wartawan-wartawan Utusan?Jadikanlah Zahid Hamidi sebagai contoh manusia berperadaban dan bukannya Nazri yang kebinatangan.

SEDANG seluruh  negara gempar dengan tindakan Tun Dr.Mahathir keluar UMNO,semua media  perdana dan online mereka telah diarahkan supaya tidak membesarkan perkara ini untuk menenangkan keadaan.

Kesan tindakan Mahathir keluar UMNO kali ini  berbeza dengan tindakan memecat beliau dari  UMNO selepas peristiwa 13 Mei yang  tidak menggugat kedudukan PM Pertama Tunku Abdul Rahman  tetapi pengundurannya  sesudah menjadi Perdana Menteri Malaysia yang berpengaruh selama 20 tahun  didalam dan didunia antarabangsa  merupakan suatu tamparan paling hebat terhadap PM Najib dan juga kepada bangsa dan negara yang dibinanya.

Walaupun tindakan ini dianggap salah tetapi kenekatan beliau berbuat demikian menyebabkan rakyat akan memfokuskan kepada kesalahan Najib yang mendorongkannya. Pastinya akan memburukkan lagi imej Najib  yang sudah pun parah.

Sekali gus dalam beberapa hari lagi,pastinya  tindakan ini  juga semakin  menarik perhatian dunia luar tentang betapa  seriusnya Najib menjadi Perdana Menteri yang tidak mewakili majoriti rakyat kerana jangkaan saya pastinya    akan disusuli oleh beberapa lagi langkah sokongan parti-parti di luar BN untuk menunjukkan perpaduan nasional.

Berikutan dengan arahan yang diberikan maka ada kemungkinan berita  gempar ini akan diperkecilkan atau dibenamkan  terus bagi menenangkan keadaan  sebaliknya sokongan gurkha-gurkha Najib akan diperbesarkan oleh media perdana terutama TV 3 bagi menampakkan  sokongan rakyat terhadap Najib tetapi rakyat tidak sebodoh dulu lagi dan semakin  muak dengan suara-suara memperbodohkan mereka sejak krisis keyakinan kepada Najib.

Tindakan Dr.Mahathir ini adalah tepat pada masanya yang akan melumpuhkan sokongan orang Melayu terhadap  UMNO dalam Pilihanraya Umum akan datang .UMNO sudah pun berada dalam keadaan cedera parah yang sukar lagi untuk diubati dan dipulihkan semula.

Memanglah Mahathir akan dituduh menghancurkan UMNO tetapi UMNO sudah pun berada dalam kepincangan dan tiada masa depan berbanding dengan bila Mahathir  dipecat dari UMNO oleh MKT pada 1969 di mana  beliau masih mempunyai kepercayaan kepada  UMNO dibawah pimpinan Tun Abdul Razak dan lain-lain.

Rakyat juga dapat melihat kebenarannya dalam tindakannya  keluar dari UMNO kerana tidak mahukan Pak Lah dan Najib mendapat faedahnya apabila Pak Lah tersingkir atas keberanian Tan Sri Muhyiddin menjuarai suatu tindakan berani. Sepatutnya Muhyiddin yang menjadi Perdana Menteri tetapi sentimen Mahahtir memberi faedah kepada Najib.

Tidak ada oportunis yang lebih besar dalam UMNO yang mendapat faedah diatas perngorbanan  orang lain kecuali Datuk Seri Najib.

Walaupun tindakan Mahathir keluar UMNO kali ini dilihat sebagai kecekapannya mendahului tindakan memecatnya seperti yang dikehendaki oleh gurkha-gurkha Najib tetapi dialu-alukan oleh orang-orang Melayu  dan veteran-  veteran UMNO yang"kecewa" yang  mahu melihat tindakan berkesan dari beliau bagi memulihkan perpaduan  nasional rakyat dan membawa perubahan besar  kepada negara.

Adalah dijangka  tindakan Mahathir ini akan disusuli  oleh beberapa lagi langkah yang menunjukkan sudah ada perpaduan antara parti-parti di luar BN bagi menggugat kedudukan Najib secara berkesan.

Yang pastinya Tun Mahathir tidak lagi akan kembali kepada UMNO dan seperti Datuk Onn ,Tunku Abdul Rahman dan  Tun Hussein On  semuanya meninggal di luar UMNO.

105 comments:

  1. Talkin buat UMNO kerana rela diperkudakan Najib Razak !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Untuk Mat Najib Only, itulah umno terkini

      Delete
  2. Great decision Tun. Umno cuma untuk the Ahmad Maslans and Ahmad Bashahs only...as well as the Kruaks. Expect tentera cyber prepaid umno to work overtime buat kerja sia sia to attack him. But who cares...save Malaysia first

    ReplyDelete
  3. Pilih musa hitam salah
    Pilih anwar masalah morel
    Pilih pak lah salah
    Pilih najib salah


    APA salah dengan hang ini tun m ,
    Setiap pemimpin ditakdirkan take payah kita lawan takdir

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau dah bersunat ke belum?Menentang pemimpin korup itu lawan takdir ke?Anwar kesalahan jenayah liwat,...2 kali,itu Mahathir menentang takdir ke?Kalau peliwat jadi PM,itu baru tidak menentang takdir ke?Musa Hitam sendiri letak jawatan,...itu Mahathir lawan takdir jugak ke?Pak Lah PM tidur kerana menantu dan kawan-kawan memerintah,dan Najib sendiri suruh Pak Lah turun,....itu pun Mahathir lawan takdir ke?Najib jadikan UMNO=Untuk Mohd. Najib Only,....itu pun menentang takdir ke?

      Delete
    2. Pilih Najib salah..... tak kan tak membaca kot.. budak sekolah pun tahu kesalahn Najib.... rajin2 lah membaca..

      Delete
    3. panglimo potaseh1 March 2016 at 07:53

      Kalau perut dah berbunyi, itu ertinya perut kita dah kosong .. dah lapar lah tu. Lepas tu ada rasa pedih .. perut kosong tu dah masuk angin. Apa pun itu lah takdir perut tu .. mungkin nak kentut bagi buang angin perut tu pun tak boleh .. itu lawan takdir namanya. Makan supaya tak lapar, lawan takdir juga. Nak dibuat kajian secara saintifik, ngapa kita jadi lapar, lagi tak boleh.

      Delete
    4. To Anon~29 February 2016 at 19:26; Takdir buruk boleh berubah klu berdoa dan berusaha. Dah terang lagi bersuluh;
      1. Musa Hitam - berhenti pasal x sabar
      2. Ghafar Baba - terpaksa berhenti atas sebab Politik wang al jubs
      3. Al-Jubs - faham2 sendiri, klu x faham belajar sains atau baca quran balik tentang bukti DNA.
      4. Muhyidin - DIPECAT kerana Jibby the Corrupted PM

      Delete
    5. Anon 19.26,
      Takdir lah tu diaorang: musa, anwar, paklah et al. tak jadi naik atau terpaksa turun dari kerusi pemimpin. Kau ni tunggang terbalik lah! Manusia macam Tun M berusaha ke arah yg dia percaya terbaik sahaja....bukan melawan takdir! Ngok!!

      Delete
  4. Di bawah adalah apa yang saya hantar ke blog Che Det pada 4 Feb. 2016.Namun apa sahaja idea Tun Mahathir kami sokong sepenuhnya demi kebaikan negara tercinta.

    Salam sejahtera buat Tun sekeluarga,dan juga semua para pejuang Che Det.Saya sangat bersetuju dengan cadangan daripada Fariq Islam berkenaan dengan penubuhan Parti Negara,yakni idea asal daripada Dato' Onn Jaafar pengasas UMNO.Kita patut aktifkan 'dinasour' ini.Sebenarnya Dato' Onn sudah pun menyediakan badan atau jasad baharu kepada roh perjuangan dalam membentuk sebuah negara bangsa yang berdaulat lagi bermaruah.Sekiranya berlaku pereputan,barah atau kerosakkan teruk kepada badan yang bernama UMNO itu,maka badan yang baharu yang akan membawa kita ke masa hadapan yang lebih hebat sudah pun dicipta oleh Dato' Onn.Beliau sangat terkehadapan.Sekarang kita nampak jelas keperluan 'hasil ciptaannya' itu.Tiada yang mutlak di dunia ini.Setiap permulaan ada pengakhirannya.Cuma Tuhan yang tiada awal dan akhir.Oleh itu,saya rasa inilah saat yang paling sempurna,bila kerosakkan yang sedang berlaku seolah-olah satu jemputan kepada kita untuk bertindak dan berani berubah.Rukun Negara ada menyebut sifat ini,dan lebih lagi Allah juga menyebut yang Dia tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum itu,kalau mereka sendiri tidak mengubahnya.Kehebatan Dr. Mahathir menjulang dan memacu kejayaan negara tidak mungkin dapat diulangi lagi oleh mana-mana pemimpin UMNO,apatah lagi UMNO sedang nazak di bawah pimpinan Najib Tun Razak.UMNO sekarang mengidap kanser tahap 4.Terbukti setelah Tun Mahathir berbakti kepada negara,akhirnya apa yang diusahakannya dirosakkan,digadai,dilelong, dijual murah,dan beliau dihina oleh UMNO sendiri.Mereka bertindak seperti kadok naik junjung yang mendapat harta rampasan.Oleh itu perlukah Tun memandu kenderaan 'F1' yang sudah rosak itu?Ya,mereka memanggil 'Mahathirisme',.....terbukti berkesan dalam 5 PRU.Apakah ini tidak cukup modal untuk kita memindahkan 'isme' itu ke dalam Parti Negara?Sedangkan orang-orang yang tidak amanah seperti Mat Sabu pun boleh buat parti baru.Dr. Mahathir yang memulakan kebangkitan Malaysia,dan saya rasa Dr. Mahathir jugalah yang paling layak memulakan kebangkitan negara bangsa yang baharu ini.Hanya Doktor Pakar yang layak melakukan pembedahan pemindahan ini.Ini adalah keadaan 'perfect in imperfection',yang mana Najib adalah 'joker'nya.Terima Kasih Dr. Mahathir serta rakan-rakan seperjuangan mu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku masih ingat kata2 Dr mahathir 'Pejuangan bukan untuk orang kecewa.
      tun m seoleh2 lupa janji dia pada Dr mahathir, tun m itu meninggalkan landasan dibina oleh Dr mahathir.

      Delete
    2. Kau tidak perlu lah membalut kata dengan memutar belit tindakan Dr. Mahathir.Tun adalah satu-satunya pejuang sejati yang bangsa Melayu ada.Orang pendek akal macam kau tidak nampak apa itu kebenaran.Kebenaran bagi kau adalah si peliwat,perasuah,pengkhianat bangsa dan negara sahaja.

      Delete
    3. Tun M sekarang memperjuangkan LGBT dan anti hadis . Tindakan beliau mendesak supaya Jakim ditutup dan bersekongkong dengan kumpulan anti hadis kumpulan kuning menunjukkan kecelaruan pemikiran beliau .
      Desakan beliau yang terbaru yang mahu parti Umno ditumbangkan dalam PRU yang akan datang jelas menunjukkan bahawa beliau bukan lagi Dr IN THE HOUSE .

      No more tears .

      Waghih.

      Delete
    4. Kebanyakkan hadis adalah sesat dan menyesatkan.Nak bukti bacalah Al-Quran dan cuba fahami betul-betul.Al-Quran adalah hadis terbaik,...ini disebut Allah.Umat Islam lemah,...itu adalah hakikatnya.Pengikut hadis karangan manusia adalah bertuhankan tok guru.Hasilnya ialah berbunuhan sesama sendiri gara-gara taksub kepada mazhab masing-masing.Orang Melayu menganut kepercayaan karut marut,...yang bertentangan dengan apa yang disebut di dalam Al-Quran.Mengaji hanya untuk enak didengar,....berkata yang indah-indah sahaja tapi palsu belaka.Semua ini diceritakan di dalam Al-Quran.Usah tanya ayat berapa,.....kau cari lah sendiri.Jangan asyik nak panggil orang lain kafir dan anti-hadis.

      Delete
    5. Saya setuju dengan pandangan Anon 15:17.
      Saya harap Anon 11:20 tidak berfikiran jumud.

      Jangan terlalu cepat melabel sesaorang sebagai "anti-Hadis".
      Berpecahnya Umat Islam kepada Syiah dan Sunni adalah kerana pengaruh Ulama selepas 200~400 tahun wafatnya Nabi Muhammad SAW. Akibatnya, masing-masing tidak percaya kepada Hadis yang di'ilham'kan oleh puak yanh lain.

      Sebab itu, hari ini, 'musuh' dengan mudah melaga-lagakan Pak-Pak Arab supaya membunuh sesama sendiri.

      Syiah sama seperti Sunni, punyai berbagai pecahan mahzab kecilnya sendiri. Dalam Sunni pun ada puak-kafir sendiri seperti Ayah Pin dan lain-lain kumpulan, apa yang dipanggil, 'sesat.

      Saudara harus ingat, bahawa puak Syiah TIDAK pernah tuduh orang Sunni sebagai Kafir. Dan...bagi Zionist dan mereka yang benci kepada Islam, Syiah & Sunni adalah MUSLIM dan musuh mereka. Tiada beza langsung. Terbukti, kerana orang Sikh yang berserban pun mereka syak sebagai pengganas.

      Yang jelas, sejak 2003, Amerika dan Barat telah 'berjaya' menyemarakkan, dengan lebih teruk lagi, permusuhan Pak-Pak Arab, Sunni-Syiah, apabila mereka berjaya 'membunuh' Saddam dan Gaddafi. Hari ini Iraq & Libya dikuasai Syiah. Akibatnya, Daesh muncul untuk tegakkan Negara Sunni mereka sendiri.
      Kemudian, dengan 'kerjasama' Arab Saudi & Turkey, Amerika 'membantu' pula IS untuk menjatuhkan Hafez Assad yang berfahaman Syiah Alawaite, di Syria. Dengan 'izin' Amerika pula, Arab Saudi mengebom Yemen (Syaiah Houthi), negara paling miskin didunia yang langsung tidak punyai Tentera Udara.

      Saudara masih tak nampak, bagaimana Amerika telah berjaya melaga-lagakan Negara Islam Pak -Arab dengan 'bantuan' Pak-Arab sendiri?

      Ya, saya juga benci, tidak kepalang, pada Mat Sabu. Apa boleh buat kalau WANG menjadi kiblat beliau? Tetapi melabel Mat Sabu sebagai Syiah adalah satu kesilapan bagi Umat Melayu. Tok nenek kita, 500 tahun dulu pun akan jadi Syiah jika Saudagar Arab yang pertama datang membawa fahaman Syiah kepada mereka. Jika Saudara membawa permusuhan Pak Arab ke *Nusantara, bermakna Zionist yang dibela kuat oleh Amerika telah BERJAYA memperdaya Saudara untuk berbunuhan sesama sendiri. Mereka akan bertambah kaya-raya kerana, kedua-dua puak, Sunni & Syiah akan berlumba-lumba beli senjata dan peralatan membunuh dari mereka untuk Umt 'Islam' berbunuhan sesama-sendiri. Berhentilah dari mengatakan bahawa kita akan mati-syahid jika berlawan Syiah. IS pun berpandangan sedemikian. Tetapi yang paling UNTUNG adalah MUSUH Islam.

      *Nota: Indonesia lebih bijak. Mereka curiga dan tidak menyertai 'Pakatan Negara Islam Melawan Pengganas' yang di'ilhamkan Arab Saudi.

      Harap Maklum.

      Delete
  5. UMNO memang dah lama hilang talents. Tak de siapa lagi yang boleh mengepalai UMNO dikalangan yang ada sekarang. Baik tubuh parti baru dan pemimpin baru yang berkaliber. Harap parti baru bebas rasuah nanti boleh diregister online dan segalanya telus dari ketua sampai ahli.

    ReplyDelete
  6. Kami sudah mula berhubung dengan rakan-rakan dan masing-masing berhasrat nak daftar menjadi ahli parti baru yang terawal,....kalau tak dapat 500 terawal,...1000 terawal sudah terbaik.Juga kami sedia membantu.Pastikan orang UMNO atau Melayu berjiwa makan rasuah,gila jawatan,gila kuasa,nak kaya melalui politik diharamkan menyertai parti baru ini nanti.Adakan ujian psycho metric untuk ketua di peringkat terbawah sekali,...supaya jangan nanti bila dia naik lebih tinggi rupanya bodo macam Ku Nan,Keruak,Nazri,Z Komedi,Mat Must Learn,Lina LGBT,Macha Tabung Haji,Pandi dan pemakan dedak sekelian.Akhir kata kami sokong Kak Mah jadi Gabenor ganti Zeti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya nak masuk ! Saya tak mahu PKR, PAS, AMANAH !

      Delete
  7. Sangat tepat dan betoi Wan Zam. Gurkha gurkha umno ni dok buat macam lah kita rakyat yang bodoh dan boleh diauta. Manusia memanglah berbeza pendapat tapi mestilah rasional. Manusia yang berkuasa apabila buat salah dan tahu rakyat tak sokong, dia akan cemas dan mula nak singkir, pecat orang yang tak sokong untuk menjaga kepentingan diri.

    ReplyDelete
  8. Tun m sedang menperbodoh Diri dia sendiri
    Tun m dulu pun dia lakukan perkara sama dizaman pak lah
    Tun m taktik sama tak akan terkena dua Kali umno itu
    Ingat kata2 filem Ali baba Ibaraham pendek Jika buah dadu dibuang Kali tiga anda akan kena beduk.

    Zam kalau orang tahu sejarah tun m, buat malu dia je. Dia akan ulang pekara sama je, orang dah naik menyampah, saya lebih hormati Dr mahathir, saya tak akan hormati tun m taktik dia Cuba lemahkan umno guna taktik simpati Dan taktik fanatik

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS dan PKR adalah kafir,dan sekarang Najib ikut sama.

      Delete
    2. 20:40 statement ciplak Hadi kuttt....kata dia tidak anti orang UMNO hanya parti UMNO? Yang bilang UMNO dan orang orang nya kafir tuh amende nyer sampai ada 2 Imam, bertelegah anak-bini dalam satu keluarga, tuh apa yer?

      Tak original dan tak ada idea kuttt?

      Delete
    3. Inikan kaki keluar masuk. Orang dah tak heran. Meluat.

      Delete
    4. Kalau TAK HERAN, tak kisah.
      Tapi AWAK amat kisah.
      BAukan je KISAH, kamu juga sangat marah.
      Kenapa MARAH.....????
      Marah datangnya daripada berbgai punca.
      Satu daripadanya - TAKUT!!!!
      Mengapa takut......?????
      Sebab sedar, orang semua dha menyampah dengan Ah Gib gor.

      Delete
  9. Umno dulu ditubuhkan untuk mempertahankan hak orang Melayu. Umno sekarang hanya menjadi kuda tunggangan bagi orang-orang yang berkepentingan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah jadi Uuuntuk Mmmohd Nnnajib Ooonly ke?

      Elok jugak Tun M keluar...

      Delete
  10. Bagus. Tun dengar suara rakyat biasa yang mengatakan brand umno dah lingkup. Yang lain cam nerrr? Keluar laaaa....a leader without followers is nothing.

    ReplyDelete
  11. Malaysia is save under Najib. Positive economy sign tho world is at global economy crisis. I see Tun M and Protun blamed Najib only on 1mdb which made little impact if not bcoz of Tun's macais go and mengadu domba. They never talk about msia economy that begining to show positive. Those melayus believe Tun 101%. Poor melayus.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ayoyoooooooo.......My Inglis..........hahaha.
      Ada hati macai nak cakap ongputih.
      Buat malu NAJIB saja.

      Delete
    2. Well if you have nothing to say, and wouldnt know how and what to say, why not get yourself enrolled at Umbo University. Ask Ahmad Bashah, he can teach you s thing or two

      Delete
    3. Penyokong anwar kembali ke UMNO bila Pak Lah dan Najib memerintah.Malaysia is much safer under DAP a.k.a Bintang 3 leadershit.

      Delete
    4. This english is specifically for Protuns' reading.
      No need to write proper english coz they are just plain stupid to differentiate between right and wrong.

      Delete
    5. Masa kecik dulu tak mampos, dah besar suka makan dedak. Your English sucks.

      Delete
    6. 22:02 & 1:36

      How you get pass writing such petty craps is beyond us.....don't hide behind your inferiority complex so badly written that even a trained chimpanzee could identify you are way below his league....

      The first attempt already shitty yet having the misguided courage to cover with even messy second....what an arsehole!

      SRP grads can do better than you...

      MLN

      Delete
    7. Its not the academy that counts, its the brain, my friend.

      Delete
    8. Jibby is psychotic! No sane man will go where he's going... and his pathetic macais. Is hellfire too hard to imagine?

      Delete
  12. Kah kah kah kan dah cakap cybertrooper prepaids umno mula menghentam Tun....but at the same time they have nothing good to say about nahib, zahid, kruak, rahman dahlan, teuku adnan, ahmad maslan, etc...kah kah kah. Vote umno out, vote the current system out, vote corruption out.

    ReplyDelete
  13. siapa kata najib makin parah?
    makin kut kut..:)

    ReplyDelete
  14. masa tun m jsdi pm dia ada didik ke sapa2 jadi pemimpin pelapis?
    takde kan....sbb tun m rasa hanya dia seorang jer yg bagus. dia pilih paklah n najib sbb dia ingat boleh control them. wow...hilahg respek terus kat tun m ni. bagus lah keluar umno...jadi lah mcm anwar ...tubuh pkr utk diri sendiri...fyi..najib is too much of a gentlemen to fight u n ur cronies....but enuf is enuf....bitter old man got to go.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fuck you Dina.Tidak ada sesiapa boleh mendidik orang lain menjadi pemimpin hebat.Sebab Tun gagal didik kah yang menyebabkan Najib rasuah.Kamu bertanggungjawab ke atas apa yang kamu lakukan.Anwar meliwat....itu pun kegagalan Tun mendidik kote Al-Juburit juga kah?Fuck you.

      Delete
    2. Rubbish. Najib too much of a gentleman to fight? He avoided Transparency International conference in our own country. He avoided the Nothing To Hide forum. He doesnt pursue his case against WSJ ( why bother initiating a legal case in the first place?). Muhdin was banned from speaking at umno AGM. Mukhriz was prevented from supreme council meeting at the 11th hour. Gentleman my foot. The old man Tun is not bitter. We the rakyat are bitter because of GST, low ringgit, high unemployment, high inflation, etc. Go and collect your dedak, makan kenyang kenyang, you shall live well.

      Delete
    3. Humpty Dumpty sat on the wall
      Humpty Dumpty had a great fall
      And all the king's horses and all the king's men could never put Humpty Dumpty together again.

      Delete
  15. Kenapa Tun m gagal dengar suara Rakyat. tun m tak penah dengar suara rakyat biasa kenapa dia tak berani terima tegurah Dan tak berani buka pendapat pada orang ramai blog dia sendiri dipenuh dengan kaki hampu.
    Anda boleh lihat sendiri betapa ramai kaki hampu di sana.
    Macam INI tun m yg menyebab umno kelantan ,terenganu,Kedah jatuh ke tangan pembangkang di sebab suka cari lawan dengan pemimpin baru. Kalau sikap ini, ramai dalam umno akan lebih menbenci tun m, anda lihat perangai tun m perlu pujuk Dan ikut cakap dia baru masuk umno lagi, umno tak perlu pemimpin perangai macam kanak2, perjuangan umno bukan lah seperti kanak2 bagi gula2 Dan ikut cakap dia,
    Dia telah ulang taktik sama bagi tekanan konon Berhenti jadi ahli umno seperti onn jaffar Dan menbawa pengikut fanatik tapi taktik gagal. Dulu zaman paklah boleh dia lakukan perkara ITU, zaman Sekarang anda tak boleh lagi gunakan taktik fanatik Dan taktik simpati 'pak lah kena berhenti atau tun m behenti jadi ahli umno

    Zam taktik simpati 'dah tak boleh pakai
    Sekarang tun m guna taktik dia berhenti jadi ahli umno sebab dia bagi tekanan pada najib Dan dia kecewa dengan najib, ingat pejuang umno bukan orang kecewa macam tun m, mana pergi kata2 sumpah tun m pada Dr mahathir ITU 'perjuangan umno bukan until orang kecewa

    Ingat kata punga
    'pemimpin pandai hanya menyatakan pendiriannya di hadapi pentas ,tapi bila nak laksanakan cukup susuh menyatakan pendirian yg sama pada masa sama dan depat depan

    ReplyDelete
    Replies
    1. "tun m tak penah dengar suara rakyat biasa kenapa dia tak berani terima tegurah Dan tak berani buka pendapat pada orang ramai blog dia sendiri dipenuh dengan kaki hampu.."

      Pasal dia dengar keluh kesah rakyatlah dia bangkit menentang penyelewengan dan salah guna kuasa. 30 juta rakyat Malaysia berada di belakang menyokong Tun.
      Kat blog Tun M ada ruangan komen. Aku dah banyak kali komen kat situ. Ada komen pujian dan ada komen berbentuk kritikan. Setakat ini semua komen-komen aku admin blog Tun siarkan.
      Cuba banding blog bos engkau tu. Bukan kata nak siar komen, ruang untuk tulis komen pun tak ada!! Buat sidang media tak bagi wartawan tanya soalan. Tun M kalau buat PC memberi ruang yang secukupnya kepada petugas media untuk tanya soalan. Siap tanya ' ada lagi?'..Tak pernah dalam sejarah sejak merdeka, PM buat PC tak ada follow up dari press. Dah la tak boleh terima teguran, siap block blog-blog dan portal-portal berita yang kritikal. Jadi siapa kat sini yang tak boleh terima TEGURAN????
      Tuduh orang kaki ampu tapi dia sendiri kuat mengampu. Tulis komen membuta tuli. Tak berlandaskan fakta.

      Delete
    2. Kalau dah bekas penyamun, keluar pun dicop penyamun jugak.

      Delete
    3. Puji ambung tinggi perempuan pun Cair , apakah tun m jenis sifat seperti perempuan. jika lihat tulis dalam blog dia , kasihan aku lihat tun m ITU senang diprovokasi pujian pihak tentu dengan pujian ada, Cuba tengok taktik pembangkang Memuji konon tun m baik dan itu najib jahat 'ITU tak pujian sambil povokasi'untuk menang undi oleh pihak pembangkang
      taktik pujian sambil provakasi dah boleh pakai pada tun m sebab aku kasihan tun m itu dimainkan pujian Dan provakasi oleh pihak pembangkang, dalam dunia media baru Dan media sosial Siapa terperangkap main pujian sambil provakasi orang ITU akan kalah ,aku lihat tun m Dan anwar telah kalah pujian Dan provakasi dalam media baru Dan media sosial ,

      kita perlukan ciri2 pm zaman Sekarang kita perlukan boleh melawan orang mainkan pujian Dan provokasi, saya tak nampak ciri2 ada pada pemimpin umno lain selain najib sebab dia sudah biasa najib tekanan masalah hidup ketika dia bercerai dulu Dan fitnah di kena semasa dimula2 jadi menteri dulu,ciri2 ITU tak ada pada anwar Dan tun m sendiri kalau, jika lihat Anak tun m tak ada kebolehan seperti najib, sebab saya sendiri kurang yakin jika Anak tun m jadi pm, boleh kah tutup sosial yg menburukkan orang jika tun m jadi pm pada zaman sekarang jawapan tidak, lihat Arab spring rusuhan bermula memburukan pemerintah, lihat gadafi ITU di gagal menyekat suara menburukan dia, jawapan tun m mampu ke beri penerangan jika Anak tun m jadi pm jika sesuatu media sosial memburukkan tun m Dan Anak nya pasti tak boleh, kalau anda tahu anda Soros mula2 buruk kerajaan dengan mengunakan media sosial Dan media baru NGO dia Gulingkan kerajaan ukriane,Syria, libya Dan negara Arab lain konon perkenalkan demokasi, najib kira bernasib baik tahu berjaya menghadapi Arab spring, anda yakin ke jika bn jatuh tun m tak kena masuk penjara, anwar adalah seorang kaki dendam seperti tun m ITU sendiri 'ingat seorang berdendan dia akan merosakan Diri dia sendiri

      Delete
    4. APA kamu merepek ni.................?????
      Benda yang AKAN atau BELUM TERJADI,
      toksah ceritalah. Buang masa.
      Taktik mengugut ni, tak jaln lagi sekarang.
      Kami dah lalai dengan taktik out of date ni.
      Mari kita cerita pasal NAJIB yang ingin menjadikan Malaysia negara DIKTATOR ala Korea Utara,
      boleh.......????
      Atau, kita cerita pasal utang 1MDB yang KAMI
      kena bayar sampai 10 keturunan belum pasti habis.
      Atau, kita cerita pasal tuduhan WSJ - duit
      Rm1 juta billion yang masuk dalam akaun Najib.
      KENAPA NAJIB TAK MAHU SAMAN WSJ.......????
      Adakah tuduhan WSJ itu betul......????

      Delete
    5. Cuba cerita dengan aku INI kalau DIKTATOR dia dah lama pecat muhuyddin malah dia bagi peluang Kali kedua tapi dia persia-sia kan, lupa pakatan haramjadah mana bagi peluang pada kahlid, diktator anwar dulu boleh menang dengan bini dia,laki lawan Bini dalam bertandingan parti pkr itu he.he.he.APA jenis parti tun m bakal sokong ini parti nepotism utara 'ideologi ambil Dari Korean utara, dap mula perkenalkan ideologi tersebut parti dap korang tengok hanya keluarga kalpa Dan keluarga lim je berkuasa dalam parti dap ITU, tak sangka dap pun tun m boleh menyokong ideologi nepotisma utara ITU he.he.he, tak lama lagi tun m biarkan anaknya Marian ITU bawa ideologi demokasi Rome LGBt 'tun m pun akan menyokongnya. Jangan lupa parti dibawah pembangkang semua bawah ideologi nepotism utara Dan demokasi LGBt Rome empayar itu, semago tun m menyokong ideologi yg dibawah oleh anwar Dan dap itu

      Delete
  16. Sy declare kluar umno..no more vote n support from me n my family..game over Najib..

    ReplyDelete
  17. Sy declare kluar umno..no more vote n support from me n my family..game over Najib..

    ReplyDelete
  18. Malam ni berita Tun dah keluar kat BBC, WSJ, Bloomberg,CNBC,Financial Times. At 90, Tun is still making news at global stage. That means, business people all over the world still take interest in what Tun says about 1MDB. Not a good news at all. Bangkai gajah reput dan busuk dah, satu dunia dah bau. I expect the ringgit will drop further not only against USD, but also against our jiran kat utara dan selatan. I expect FDI to drop further. Bursa KL pon akan junam. Habissss....finish. Graduan Uni Umno tak mau komen tak pa, tapi Oxford grad tu senyap jerrr...dah kena picit tang bawah kot

    ReplyDelete
    Replies
    1. Taada apa2 pun. Baguslah dah keluari kerana tak kenyang2 makan dedak sampai dah pencen pun ketagih lagi.

      Delete
  19. Setuju dgn anon:02:22...hairan aku si Oxford grad senyap sunyi. Tak berkokok langsung semenjak dua menjak nih...ape dah kena picit telor ke....???

    ReplyDelete
  20. Saya baca berita mengenai komen beberapa pemimpin terhadap tindakan Tun Mahathir keluar umno . Komen Zahid Hamidi paling baik berbanding komen beberapa kerat 'pemimpin' lain.

    ReplyDelete
  21. panglimo potaseh1 March 2016 at 08:23

    Malam tadi takde cerita tentang Chedet di TV rangkaian perdana. TV sarat mendendangkan cerita Pahlawan Bugis bersama ladyhusband nya yang nak bagi talk pada kerabat Saudi.

    Kata TV tu lagi, Si Pahlawan ni dalam masa yang sama akan curi sedikit masa untuk berumrah .. .. phuuuh main umpan perut ayam dengan belacan di perap empat malam tu .. dah tentu boleh dapat banyak ikan.

    Juga bunyinya sebijik macam tokeh MLM atau tokeh Forex. Tokeh ini akan dihebahkan akan pi umrah dua tiga bulan .. atau dua tiga kali secara berturut, bila masa nya dah time untuk tokeh tu lari bersama duit yang dah dikautnya.

    Sang pelaburnya yang kebanyakan Melayu akan berfikir .. bahawa duit pelaburan mereka dah tentu tak di kelepet sebab tokehnya kekejap pi umrah???

    ReplyDelete
  22. Semalam Pak Lah kata kalu Tun Razak masih ada, tentu dia bangga dengan najib....perrrghhhh.....saya kesian kat Tun razak....media asing referred to the current PM as "Mr Razak" dalam laporan 1MDB

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anda tahu jasa paklah APA berani melakukan perubahan ketika menututup bpr yg penuh penipuan kroni tun m digantikan dengan sprm, kalau tun rakzak masih ada dia malu dengan perbuatan tun m keluar masuk umno sesuka hati Dan dia malu tun m gagal mencapai 30% ekonomi bumiputera selepas di bagi tangjawab pada tun m ITU sendiri

      Delete
  23. panglimo potaseh1 March 2016 at 10:02

    Macam tulah kalau kita baru terjaga dari tidur-tidur ayam.

    ReplyDelete
  24. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. Apakah agaknya yang ditulis oleh Saudara Ku Seman yang menyebabkan TS Zam tidak benarkan tersiar?

      Delete
  25. Wahai pemakan dedak dan pisang sekalian, anda kena ingat la, kalau ketua penyamun dah ambil cuti di rumah rehat di sungai buluh nanti (sekarang ni cuma dlm proses melambat2kan saja) anda semua akan terputus semua bekalan dedak dan pisang, dan anda nanti mati kebulur.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Depa akan lari tak cukup tanah.Semua wajib menerima hukuman,demi memperkuatkan bangsa dan negara di masa depan.

      Delete
    2. Mana yang dah cukup umur boleh lah rehat didalam tanah.

      Delete
    3. Sampai masa semua orang akan mati tidak kira berapa umur kamu.Ini soal Najib curi duit dan memudaratkan negara,....bukan soal yang dah cukup umur boleh rehat di dalam tanah.Kau belum cukup umur ke?Cara kau fikir sangat lemah dan lebih rendah daripada budak.

      Delete
  26. Kalo nk tau penyokong tun ni bijak atau tidak, cuba suro tun acah ckp sy setuju dgn najib dan sokong umno. Berduyun2 akan ikut sokong najib dan umno. Cuba lah kalo nk tau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heh heh bahas tahap budak form 3....pi la buat internship dengan opis MB kedah

      Delete
    2. Km ckp org tak sekolah.km belum ada rasa tanggung jawab utk negara...ini soal kejujuran bkn politik...

      Delete
  27. salam dato.. teori rahman bakal menjadi kenyataan..

    ReplyDelete
  28. Suddenly...enemy of my enemy has become my friend!Pity to all the so called smart melayus...tak pandai nak menilai apa yang tersurat dan yang tersirat.Melangkaui batas ugama dan kaum perghhh...they must be living in a different planet!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang tersurat dalam surat khabar ialah duit RM junam, ramai dah kena buang kerja ( terbaru dari Petronas), inflasi tinggi pasal gst, pendedahan demi pendedahan pasal derma, yang banyak soal kena buang dari umno. Kalu hang pandai sangat, sila ulas.

      Delete
    2. Macam INI mana2 syarikat minyak seluruh dunia dah kurang oparasi Dan buang perkerja, aku tak penah dengar pun petronas buang perkerja yg aku dengar adalah di kurangkan oparasi kurang menuntungkan, boleh jangan buat cerita bohong ia untuk takutkan Rakyat ia. Pada tahun 1998 ramai perkerja bank dibuang sebab masalah ekonomi Dan ramai kena buang disebabkan tun m bijak sangat mengabungkan bank dan perkerja lebih ITU dibuang' bank tak tanggung perkerja berlebihan apabila pergabungan berlaku semua gara2 Anak didik tun m ITU sendiri buat krisis ekonomi. Kalau duit tak ada jadi masalah kalau rizab Dan export tinggi, China pun turun mata Wang suka hati tak ada masalah pada ekonomi, masalah sekarang perkedai suka barang made in china mereka bergantung barang ITU bila duit jatuh pada peniaga kecil bergantung barang made in China terkena kesannya, yg terkena kesan nya pemborong Malaysia suka kan barang made in china, dulu dia orang boleh buat untung barang made in china, sebab aku galakkan Malaysia buat barang kena pakai robot kita tak boleh hasil barang mengunakan sumba manusia ramai Dan teknologi out date. Jermen boleh jual pisau berkuali tinggi diMalaysia Tampa gunakan Sumba manusia yg ramai,

      Subsidi Kita bergantung pada duit penapisan minyan kita bukan pengluar minyak ada faham tak ,petronas banyak bagi wang subsidi pada Rakyat kita INI, sekarang mana kau cari duit jika kita tak laksanakan gst ITU, nak ikut cara rafizi ke? Kenakan cukai pada saham, alamatlah makcik Dan pakcik tak pencin kerajaan bergantung pada duit simpanan ASB Dan dividen ASB ITU di kenakan cukai, ITU cara rafizi untuk kutip cukai, lupa rafizi pun makan dividen th ITU Cuba bayangkan saham th dia untung Wang ITU terpaksa bayar cukai pada kerajaan bila dividen sikit rafizi adalah orang pertama Marah kerajaan ITU sebab bayar dividen sikit sebab terpaksa bayar cukai he.he.he

      Delete
    3. Anon 22.54, jadi awak ITU tidaklah pernahnya ada pendengaran ITU Petronas sudah ada kasi peluang 1000 pekerja di suka hatikan untuk berhentilah kerjanya mereka. Mana awak dapat sumba berita mungkin dari ITU buliten utama saja saja bila suka hati mau dengar apa apa berita ada bagus bukan pada rafizi saja. Bila ada masa ITU anak anak pendidikan Tun sendiri ada bagi buat apa INI krisis. ITU GST apa cakap bila ada bagus sebab bila dulu ahmad maslan sudah kali ada banyak cakap bila gst kasi ada naik harga barang tak naik?

      Hang ni mat bangla ka apa....

      Delete
    4. Barang naik Cuba cerita dengan aku INI macam mana barang boleh naik
      1)gaji 1.200 rm boleh ke harga barang ikan kembung harga dia rm 12.90sen pada zaman sekarang, dulu zaman tun m gaji 700rm ikan 12.90 tak Ada pun orang bising pasal barang naik, jawapan ikut gaji pada zaman sekarang kalau ikan kembong rm14 menasabah akal lah, kalau musim tekujung macam masa Semarang menasabah akal kembong ikan 16rm sekiloh. Kalau tokey tak naik harga barang bankrap di buat nya sebab banyar gaji perkerja.

      Lupa cakap kau bangla boleh gaji mereka cecah 4k sebab APA ia sebab kau malas, cuma bangla Sekarang merungut sebab duit jatuh sebab mereka banyan berhutang do negara mereka sebelum nak datang ke Malaysia ini, elok juga bangla merugut tak dia orang INI nak satang sang at ke Malaysia ini

      Delete
  29. Anon 16.12.....jangan samakan orang lain macam si BijaN, suka acah-acah orang - kejap nak saman, kejap tak nak saman. Ni lom cakap pasa duit rm2.67 billion yang asik berubah-ubah ceritanya. Kami semua bijak - bukan dungu macam awak jadi pak turut.Kilat-kilat ikan di air, Kami kenal jantan betinanya. Kalau macam si bijaN ni, kejap kami dah tahu, duit rm2.67 billion tu bukan derma pak erab tapi duit KWSP yang dipusing-pusingkan keliling dunia. Berakhir ke dalam akaunya sebagai sderma Pak erab .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mungkin korang yg xnmpk yg tersirat. Its all about power.

      Delete
    2. Dulu cakap duit 1mbd
      Mahnyuddin cakap duit dari Arab
      Kemudian cakap duit Dari Dubai
      Ada lagi orang cakap duit Dari kwsp
      Ada cakap duit Dari bank rothschild
      Mama satu yg betul INI
      Kalau dengar cerita Dari tun m ,pakatan haramjadah,WSJ Dan serawak repot ITU buat peningkan kepala je, apakah skrip INI di buat oleh soroskini untuk memeningkan Rakyat Malaysia ini

      Delete
  30. kenapa ku seman (dayangdaily) delete semua posting blog nya??!!!?

    ReplyDelete
  31. Yang paling penting ialah terangkan dengan bahasa mudah tetapi jelas kepada makcik-makcik, pakcik-pakcik yang duduk di kampong masa cuti raya puasa dan raya haji nanti. Jangan biarkan mereka tertipu dek sumber berita pemakan dedak. Beritahu diorang keluar parti pun tak jadi apa dah sekarang, tak rugi satu sen pun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang makcik makcik dan pakcik pakcik kat kampong kampong tak rasa tertipu sebab mereka tau nasib keluarga mereka serta kejayaan anak anak mereka adalah atas usaha gigih mereka dan juga kegigihan dan usaha yang tak pernah jemu jemu olih pihak pihak tertentu dalam membantu mereka yang mana telah melangkaui batas ugama dan kaum terutamanya olih pihak Dap..Pkr..Amanah..dan Pas...ehhh ehhh minta maaf macam ada yang tak kena pulak!

      Delete
    2. Anak-anak makcik dan pakcik di kampong-kampong semua
      berjaya dalam pelajaran atau perniagaan kerana adanya
      dasar-dasar membangunkan bangsa ZAMAN TUN M dalam tahuntahun 80 dan 90han. Mereka tak pernah lupa itu kerana di zaman itu, anak-anak mereka diberi biasiswa walaupun kelulusan tak seberapa. Tun M tetap kata MELAYU BOLEH!!
      Tetapi umno di bawah Najib, b ukan saja subsidi dan biasiswa dihapuskan bahkan, PTPTN juga mahu di hapuskan. Cukai di naikkan. Ada lagi GST. Bangla dibawa masuk berjuta-juta, sedangkan cucu- cucu pakcik dan makcik di kampong terpaksa pergi ke Singapura untuk mencari rezeki.
      Jadi, makcik dan pakcik rterpaksa kembali kepada firman ALLAH: "Sesungguhnya Allah tidak akan mengubah nasib
      suatu kaum kecuali kaum itu sendiri ... " (Surah Ar-Ra'd AYAT 11)

      Delete
    3. Sekarang Tun M di julang dan di puji pembangkang selepas pembangkang menguasai Putrajaya nanti beliau akan hanya menjadi langsir untuk menghiasi tingkap dan the macais nya akan hanya akan menjadi kain buruk ....sorry nak cakap ...pengelap kaki..

      Delete
    4. Siapa kata biasiswa Dan ptptn di hapuskan tak payah menipu ia pembangkang ITU lah rancangan pembangkang dengan ideologi nepostis utara ITU ia, tun m dah terikut2 dengan ideologi ITU ia, lupa bangla zaman tun m lebih bernasib baik ada dijadikan manager KFC Dan mcd oleh tun m ITU,aku tak lupa zaman ITU ,ramai ahli di palimen bangkit mentang kebijaksana tun m menjadikan manager bangla di restoran KFC Dan MCD itu , mungkin zam pun tahu perkara ITU semasa dia jadi wartawan ITU

      Delete
    5. Tak semestinya DAP memperkudakan Dr.M.
      Dulu pun ramai yang mengatakankan DAP memperkudakan PAS. Hakikat sebenarnya, ialah PAS yang mahu memperkudakan DAP untuk menumbangkan UMNO. Sebaliknya Anwar telah mengkhianati PAS dengan 'menyuntik' parasite sehingga PAS berpecah jadi PAN. Yang jelas, hasrat PAS memperkudakan DAP tidak berjaya, sebaliknya memakan-diri.

      Pada saya hasrat Dr.M 'bekerjasama' dengan Kit Siang tidak sama kerana Dr.M tidak wakili UMNO. Sebab itu dia istihar keluar UMNO. Dr.M mampu menggunakan pengaruhnya untuk menjatuhkan Najib. Jika Najib jatuh, UMNO samasekali tidak akan terancam, kerana Dr.M tidak mewakili UMNO.

      Oleh itu Muhyiddin, Shafie dan Mukhriz mesti TIDAK keluar UMNO jika usaha Dr.M memperkudakan DAP demi menjatuhkan Najib ada peluang untuk berjaya.

      Delete
  32. Maaf UMNO bukan lagi pilihan hati orang muda zaman sekarang.. PRU akan datang orang muda semua x kan mengundi UMNO..Bubye UMNO..ini kali kita ubah.. ABU - Asalkan Bukan Umno.. hahahahaha

    ReplyDelete
  33. Tak payah menipu aku tun m jadi pm pun dulu pergi libya APA pelaburan terbesar di Libya ITU Cuba cerita dengan aku INI, semasa tun m jadi pm pergi Arab penah juga cerita umrah di TV1,2,3 tak penah insafkan dia , nak kata kereta proton jual ke Libya tak pun he.he
    He

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saudagar minyak ular tedung je.

      Delete
  34. Dalam sidang media Tun M umum isytihar keluar UMNO, turut kelihatan hadir beberapa figura parti pembangkang antaranya Dr. Hatta Ramli, Hanipa Maidin dan Mujahid Yusof Rawa daripada Parti AMANAH Negara serta Tian Chua mewakili PKR.

    Di sebalik pengumuman isytihar keluar UMNO, ada strategi menarik bakal digerakkan Tun M selepas ini. Persediaannya dikatakan telah berjalan lama hanya menunggu pelaksanaannya sahaja.

    Tg Razaleigh Hamzah minggu lepas menghadiri majlis makan malam sempena Ulangtahun kelahiran Lim Kit Siang ke-75 di sebuah hotel terkenal di P.Pinang.

    Kandungan ucapannya dlm majlis tersebut agak menarik. Lebih ke arah pembentukan kerjasama politik yang baik dalam kalangan wakil rakyat bagi mewujudkan suasana politik lebih kondusif. Ku Li juga memuji Lim Kit Siang dan sifatkan Ketua Parlimen DAP itu mampu menjadi penghubung antara kerajaan dengan pembangkang.

    Tan Sri Muhyiddin pula selepas digantung jawatannya sebagai Tim Presiden Umno menyatakan institusi politik sedia ada perlu ditolak kerana gagal memenuhi aspirasi rakyat. Ke arah itu, beliau sarankan agar rakyat bersedia hadapi perubahan.

    Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Azmin Ali menyifatkan tindakan Tun M itu mempunyai impak besar dan mempengaruhi landskap politik negara. Sambil itu beliau menyeru rakyat Malaysia tanpa mengira parti politik, kaum, kepercayaan dan agama untuk bersama mencipta perubahan negara yang lebih baik.

    Adakah kemungkinan wujudnya sebuah kerjasama baru parti politik di Malaysia yang bakal melibatkan penglibatan Tun M, Ku Li dan Muhyiddin bersama parti-parti pembangkang khususnya PKR dan AMANAH?

    Tidak mustahil kalau matlamatnya ingin menjatuhkan Najib Razak. Dalam politik, apa pun boleh berlaku.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Satu dunia dah tau memang matlamatnya nak jatuhkan najib dan barisan pemakan dedaknya. Sebabnya, jawapan berbelit belit pasal derma. Tak meyakinkan langsung. Bikin malu saja. Kalu bagi straight forward answer dari awal, kan senang? Kalu dari awal cakap, si polan ni bagi duit banyak ni, pada masa dan waktu ni, untuk tujuan ni....habis cerita. Ni dak, nak saman WSJ la, tubuh Task Force siasat derma la, penderma kejap sorang kejap lebih dari sorang la, derma nak lawan DAP la, lawan IS la...piiiirahhhh

      Delete
    2. Ya tepat sekali. Memang semua sudah sedia maklum dengan tujuan TunM. Dan secara umum dan di depan mata anda mereka akan bergabung dengan pembangkang. Tak ada main sorok tangan. Tidak seperti terima derma, tukar cerita, berbelit dan akhirnya terbelit sendiri dalam seluar dalam bini !

      Delete
  35. Kerjasama melangkaui batas agama dan kaum!...dengan figura seperti super duper ultra kiasu evangelista DAP Lim Kit Siang...MASHAAA ALLAH.Memang dah hilang akal serta pertimbangan mereka ini.Hanya pertimbangan politik semata mata yang tinggal dan yang ada dalam benak hati masing masing.Super duper ultra kiasu evangelista ni sampai bila bila pun tak kan puas hati dan takkan duduk diam selagi mana kita masih tak mengikut agama dan cara hidup mereka. Bukan kah ini yang telah dipesan olih rasullullah saw pada kita agar sentiasa berwaspada dan sentiasa menaruh syak wasangka dgn mereka ini!Mungkin semua ini adalah juga perancangan Allah Swt untuk memperlihat dan menyerlahkan kan kepada kita wajah dan watak sebenar masing masing!!! Mungkin ini jugalah apa yang sering diperkatakan iaitu...perbuatan yang menghalalkan cara...menang jadi arang kalah jadi abu...yang dikejar belum pasti dapat yang dikendong habis berciciran! Untuk ingatan orang melayu...history does repeat itself!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Seperti yang dijangkakan, untuk menyelamatkan umno, cybertroopers nya akan menggunakan isu agama dan perkauman untuk menakutkan melayu, agar terus percaya pada umno. Podah la dey...sapa mau caya? apa kata korang PERTAHANKAN rekod umno dibawah pemerintahan najib serta barisan kabinetnya. At least dapat kita berbahas bersama secara intelektual berasaskan fakta...bukan emosi.

      Delete
    2. "Podah lah dey...sapa mau caya"...satu statement yang sungguh emotional dan langsung tak ada ciri ciri intelek. A very typical pakatoons behaviour! Ada ke saya suruh anda percaya dgn statement saya.Dulu hina dan kutuk Madey Mahafiraun...Mahazalim sekarang jilat balik dan lepas tu buat buat lupa.Muka tebal sungguh.Again you're a very typical pakatoons!Kuman seberang laut nampak...bangkai gajah depan mata buat buat tak nampak.Tapi tutup hidung jugak!Bau busuk agak nya.

      Delete
    3. Anon 23.28, your argument resonates well in places like mykmu, but not here...not convincing at all, not a single attempt to defend your umno leadership. Try harder next time.

      Delete
    4. Kita tidak perlu risau dengan LKS ataupun evangelista ultra kiasu yg hang dok berfantasi. Yg perlu diheret dan ditendang keluar ialah penyangak, pencuri, pembohong dan pencium bontot pak arab meminta sedekah. Tetapi kalu nak sangat sedekah tu, boleh jugak saya tolong introduce kat Ketua Pendedak Negara !

      Delete
    5. anon 23.28, pemikiran awak sempit. Kalau penyokong pakatan sekadar memikirkan pasal politik, mereka lagi suka najib terus jadi pm sampai PRU 14, sebab dia adalah liabiliti pada umno.

      Delete
    6. Dr.M telah istihar keluar UMNO. Ini bermakna Dr.M tidak mewakili UMNO. Oleh itu beliau hanya mahu memperkudakan DAP untuk menjatuhkan Najib, bukan UMNO sebagai teraju pemerintahan.

      Delete
    7. Biaqpilah kuda-kuda tua ni nak jadi punaisihat yang dah tak sihat.

      Delete
  36. Salam Tan Sri,
    Tajuk artikel, "melampaui"...lebih tepat melangkau?

    ReplyDelete
  37. Tan Sri saya rasa apa yg ditentang oleh Tun itu amat tepat sekali klu org awam yg buat dakwaan mungkin pemimpint umno tak pandang tetapi Tun telah sanggup menggadaikan masanya yg sedikit itu utk anak cucu kita akan datang maka kita harus berkan sokongan padu kpd Tun semoga tindakan Tun diberkati allah aaammmmiiiinnñ

    ReplyDelete
  38. I strongly agree that there be a new group to work together and oust Najib. Mahathir can lead this group. Najib is no fit to become the prime minister of this country anynore. For the moment there must a "ceasefire" among all enemies within the opposition and Umno members (who want Najib to step down). Work as a team for the sake of our beloved nation. The "ceasefire" in politics can be lifted after the oust of Najib. Over 90% of Malaysians today want Najib to step down. This is a fact that cannot be denied.

    ReplyDelete
    Replies
    1. "For the moment there must be a ceasefire among all enemies within the " Oppotoons" and umno backstabbing members who want Najib to step down"....Wowwww a very typical... Enemy of my enemy is my friend!!! After that what? Becomen enemies again...backstabbing each other again! And after lifting the ceasefire do you believe this crazy power grabbing oppotoons will bring this country into greater height? Sorry i'am not buying that..Perhap they will lead this nation into total chaos.Chairs and tables alike will be flying without wings!I dont thing this beloved nation is in total chaos yet! and thats a fact that cannot be denied...unless you have some dark hidden agenda in your head.

      Delete
    2. Mereka ini sebenar yang makan dedak mengunakan duit kerajaan dengan belbagai cara.

      Delete
    3. Anon 12.43
      "After that what?..." I'd rather take the risk of the unknown of whats gonna happen after najib is ousted. Anticipating that this country is presently like a train heading straight to the cliff under najib's watch is not something you'd want to be part of. Its better to see chairs and tables flying rather than the train flying down the cliff with you in it and not able to do anything about it, not even jump out of the window onto some jagged rocks outside. You are welcome to hold on inside the train if you so insist.

      Delete
  39. politik letak depan Agama letak tepi ......

    ReplyDelete