Thursday, 21 January 2016

MUKHRIZ PASTI AKAN TERSINGKIR JUGA AKHIRNYA

MUKHRIZ mahu disingkirkan dari MB Kedah.Usaha  ini sedang berjalan dengan sokongan dari PM Najib kerana gerakan tidak percaya pada Mukhriz ini dilakukan oleh orang-orang yang setia pada Najib dari sejak sekian lama.

Walaupun Mukhriz akan cuba mempertahkann kedudukannnya  tetapi beliau akan tersungkur juga akhirnya kerana Najib perlu memperkuatkan kedudukannya dengan apa cara sekalipun dan dia merasa dia berada pada suatu kekuatan sekarang untuk melakukan permbersihan politik bagi kepentingan dirinya dan isterinya yang setia.

Bagaimanapun hakikat yang tidak boleh dilupakan oleh rakyat Kedah bahawa mereka memberikan sokongan kepada BN dan menjatuhkan kerajaan Pas adalah kerana Mukhriz telah diwar- warkan sebagai bakal MB Kedah dalam pilihanraya lalu.

Apapun rakyat tahu apa yang telah dilakukan oleh Mukhriz,tidak ada cerita rasuah dan penyelewengan seperti di bawah pimpinan orang-orang lama.Imej mereka terlalu teruk untuk kembali mentadbir Kedah.

Kedah sekarang  bersih dari sampah sarap dan rumput lalang memanjang dan kawasan-kawasan perumahan terjaga longkang-longkangnya,pembuangan sampah,kerapian rumput dan sebagainya .

Kehendak dan keperluan  rakyat biasa yang kecil dan kepentingan perumahan untuk Melayu lebih diutamakan dari projek-projek besar yang mengisi temolok beberapa orang sahaja.

36 comments:

  1. Terkenang lori2 balak yang beroperasi hingga ke malam masa pemerintahan Pas yang lalu di Baling. Kawasan2 bukit yang gondol dapat dilihat dari jauh. Kemudian ramai2 tertipu apabila membeli lot2 tanah bukit yang telah dikeluarkan balak.

    Apakah Ane Azeez Raheem dah lupa semua tu? Nak kami terpaksa membuang Ane Azeez Raheem biarpun fenomena di atas mungkin berulang?

    Apa yang perlu Ane Azeez dan jembalang2 yang membuat sidang media kelmarin adalah menyatakan ketidakpercayaan kpd kepala segala masalah sekarang ini iaitu PM Najeeeeb. Pui!

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. Bro semalam Ane Azeez dalam TV. Bagi sumbangan pada budak yang hilang kaki akibat dilanggar tempoh hari. Yang aku jijik dengan muka canai basi ni ialah disebut duit itu sumbangan peribadi dari Najib. Kalau nak bagi duit buat secara ikhlas. Ini nak tunjuk muka orang minyak gelap dalam TV tu apa hal ?? Doh patut harga minyak turun mendadak dok !!

      Delete
  2. 1. Adakah rakyat perlu percaya kepada kata-kata dari pemakan dedak tegar yang tidak berintegriti dan tidak berkredibiliti ini.

    2. Jamil Khir, menteri agama yang tidak menyumbang apa pun kepada pembangunan Islam di Malaysia dan tercemar dengan kes penyalahgunaan dana anak yatim. Pemakan dedak tegar yang terlibat dengan pelbagai penyelewengan dan hanya menggunakan agama untuk kepentingan diri dan keluarga sepertimana pemakan dedak lain dalam umno.

    3. Azeez Baling, seorang oportunis yang akan mengambil apa sahaja kesempatan untuk menonjolkan diri. Seorang lagi pemakan dedak tegar yang diternak oleh najib dan rosmah. Rakyat telah lupakan kata-kata beliau berhubung isu pembelian tanah trx oleh Tabung Haji? Ditempatkan di Tabung Haji kerana institusi tersebut mempunyai banyak dana yang boleh diselewengkan bagi diri sendiri dan pengembalanya.

    4. Johari Baharom, seorang lagi hasil ternakan najib dan rosmah yang akan buat apa sahaja untuk tuannya. Walaupun telah lama menjadi menteri kabinet namun tahap iq masih sama dengan mat maslan.

    5. Ketua Bahagian UMNO, kita telah lihat bagaimana aksi mereka dalam pau baru-baru ini. Selain tidak mempunyai telur, mereka juga telah terlalu kenyang dengan dedak yang diberikan oleh najib dan rosmah. Betul kata Tun M, tahap kebangangan mereka telah sampai ke tahap paling kritikal. Bagi rakyat UMNO bermaksud pemakan dedak tegar yang diternak oleh najib dan rosmah, tidak berintegriti, perasuah, penyalahguna kuasa dan bangang.

    ReplyDelete
  3. Pepatah Melayu ada berkata, Tak dapat tanduk, telinga dipulas.
    Apakah yang menunggu itu lebih baik dari yang sedia ada?

    ReplyDelete
  4. Akhir zaman mereka ang zalim dan kurang bermaruah akan disanjung.Yang mulia hati dan tindakan berkemungkinan tidak akan disukai. Jika jiwa kecil tidak upaya menolak kemungkaran dengan kekerasan cukuplah dengan cara paling demokratik .Tak lama lagi pun. Berdoalah .Itulah senjata mukmin

    ReplyDelete
  5. Tun Razak memperkenalkan Buku Hijau,Najib pula memperkenalkan Buku Hutang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buku 555 tak laku lagi ke ? Ingatkan nak supply ke negeri Kedah.

      Delete
    2. Najib perlu banyak buku 555 tu.

      Delete
    3. Buku 555 tu termasuk lah juga.

      Delete
  6. Buat apa mukhriz, TSMY dan geng2 dok dalam umno? Nak sama2 lingkup pada PRU nanti? Lagi baik keluar. Umno kedah adalah mukhriz, mukhriz adalah umno kedah. Tanpa dia, lagi cepat umno lingkup. Masa ni terbaik untuk mukhriz tonjol keupayaan.

    ReplyDelete
  7. PRU akan datang umno dan pas bukan lagi pilihan rakyat kedah , yang jadi pilihan ialah selain daripada itu . Ini jika selain mukhriz dilantik sebagai menteri besar .

    ReplyDelete
  8. Saat UMNO akan di humban dalam tong najis sudah semakin hampir , UMNO sekarang bukan lagi parti perjuangan melayu seperti zaman lampau ,parti ini sudah tak bawa faedah pada orang melayu sekarang, dengan kepimpinan dan barisan pemimpin yang korup dan kotor ia sudah jadi parti cilaka.

    ReplyDelete
  9. Kita mempersoalkan soal menang pilihanraya tapi soal performace MB selepas pilihanraya. Apakah Dato bekas Editor masih mempertahankan calon yang tak berwibawa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perkara sama terpakai untuk Najib dan kabinet mangkuknya.Berwibawa sangatkah si Najib....atau sekadar biawak hidup?

      Delete
    2. Cuti balik Kl. MB apa ni. Tak commited. Duit je.

      Delete
    3. Anon 12:36
      Zaman sekarang bukan seperti zaman orang bersunat:- duduk atas batang pisang, kapit muncung dengan buluh, cucuk pada batang pisang. Lepas tu, tok-mudin potong muncung dengan pisau pencukur-lipat.

      Zaman internet ini ramai berkerja dari rumah, lebih-lebih lagi di Barat. Komunikasi sudah dihujung jari.
      Lainlah kalau yang suka berlakon, cari popularity, suka dipuji dan sanjungan, berpura-pura baik, kaki-bodek, terangkat pungkoq kalau orang bodek, lagi ramai kenal orang lagi bagus (banyak kabel). Depan boss sangat rajin dan berlakon hebat memberi arahan.

      Delete
  10. Mukhriz is in CATCH 22 !

    The way I see it, there is no escape for Mukhriz in this issue. He cannot call for the dissolution of the State Assembly because that will be the end of his political career in BN. As we all know, many in Umno would like that to happen.

    If he goes to the State Assembly to ask for a mandate, all BN lawmakers would not support him since there is instruction from the top. No BN lawmaker will support Mukhriz because that will be the end of their career in BN too. The opposition may be able to support him but that is not enough.

    The Ruler may be able to insist on retaining him. But judging from the past, that may not likely to happen since the democratic process says that you need majority support in the Dewan. I believe the Ruler will never choose to dissolve the Assembly although that's what Pas wants. NEVER.

    Therefore, put yourself in Mukhriz shoes and what will be your move ? Yes, advice from his father will be good but that would not go anywhere.

    The question that I ask is did Mukhriz see this one coming ? Did he ever get any intelligence report that he would be soon ousted ?

    Now here comes the interesting part. Who is going to be that person to talk to Mukhriz and resolve this issue and tell him to step down for the good of Umno and BN ? Someone has to do it. It cannot be anyone from Kedah Umno because they are the ones against him. So will it be DS Najib ? Will DS Najib face Mukhriz and tell him that he is no longer wanted ? I think Najib is quite capable of doing this after having done so on TSMY. If it is not Najib, then who ? Am I hearing a name that has two short words ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. It is not a catch 22 for mukhriz. The real catch 22 is for kedahans. They support mukhriz, but not the present state umno or federal umno. If he leaves umno, kedah umno will fall, just like 2008. I am from kedah, i know. But kedahans has to choose between PAS and PH. Umno is out of the equation, PAS can only talk nonsense, PKR is all about anwar. That's the real dilemma for kedahans, and malaysians. But if mukhriz goes solo (as bebas with his team members), he can single handedly wrest control of the state from umno and PAS. He needs to act now , just dissolve DUN. Tok sah dok tunggu tunggu macam ku li atau muhdyin. Cakap sampai tua, habuk pun tarak.

      Delete
    2. Datuk Zam, I think many of us Malays have lost our adab kesopan santunan. We seem unable to stand up for what's right against what's wrong. The chief seducer wants to make cash the king!

      Delete
  11. Apa yang nak diheran kan UMNO dengan Janji Capati, bila kenyang Jom Belah. Mana ada Janji Yang Ditepati. Kesemua pemakan dedar tegar hanya menunngu capati dari Mamak Bugis. Dah kenyang nanti, mereka pun Belah....

    ReplyDelete
  12. Hairan dengan kepimpinan UMNO masa kini, seperti tiada haluan dan arah tuju. Adakah mereka tahu bahawa Mukriz mempunyai pengaruh yang besar dalam UMNO Kedah berbanding khir, azeez dan johari baharom serta ketua-ketua bahagian tersebut. Disaat UMNO hilang banyak sokongan, pemimpin UMNO masih nak buang Ketua UMNO negeri yang mendapat sokongan rakyat macam Mukriz. Betul bagai dikata, UMNO semakin bercelaru dan hilang arah haluan. Mukriz, Muhyiddin, Syafie Afdal dan lain-lain pemimpin UMNO yang dibekukan sepatutnya keluar dari parti tersebut sebelum ianya dikuburkan oleh rakyat dalam pilihan raya akan dating.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semua dipengaruhi dengan fulus.

      Delete
  13. Mengikut teori RAHMAN,kononnya 'N' itu adalah yang terakhir.PM sekarang Najib adalah 'N' yang dimaksudkan itu.Maka sesuai lah 'N' itu jadi 'ending'nya,memandangkan Najib membawa kerosakkan kepada UMNO dan negara.Setiap sesuatu itu ada awal dan akhirnya,melainkan Tuhan.Sudah sampai masanya semangat asal perjuangan bangsa dipindahkan ke badan baharu.

    ReplyDelete
  14. Mengikut teori RAHMAN,kononnya 'N' itu adalah yang terakhir.PM sekarang Najib adalah 'N' yang dimaksudkan itu.Maka sesuai lah 'N' itu jadi 'ending'nya,memandangkan Najib membawa kerosakkan kepada UMNO dan negara.Setiap sesuatu itu ada awal dan akhirnya,melainkan Tuhan.Sudah sampai masanya semangat asal perjuangan bangsa dipindahkan ke badan baharu.

    ReplyDelete
  15. Apa nak heran. Khalid Ibrahim dulu pun bagus tapi PKR buang sebab Anwar gila kuasa (& duit 3b Selangor). Mukriz pun bagus tapi Najib nak buang sebab dia pun gila kuasa & duit macam Anwar jugak.

    Kalau saya ni Mukhriz saya relax je. Nak buang, buanglah. Lebih baik kena buang dari bersengkokol dengan penyamun Bugis.

    ReplyDelete
  16. Kalau saya jadi Mukhriz, saya akan letak jawatan.
    Bukan sahaja letak jawatan sebagai MB Kedah, saya juga
    letak jawatan sebagai ADUN JERLUN dan ahli UMNO.
    Inilah masanya untuk menguji kekuatan UMNO yang dicanangkan
    tersangat kuat oleh macai dan pemakan dedak.
    Pilihanraya kecil ADUN JERLUN adalah klayu ukurnya.
    Lambat dangat nak tunggu 2018 - ada lagi 2 tahun.
    Saya sudah stress sangat sampai tak lalu makan, tak lalu tidur
    dan tak sanggup pandang muka Najib di mana-mana.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cik Minah,
      Kalau saya jadi Mukhriz saya akan minta Sultan Kedah bubarkan Dewan Undangan Negeri dan adakan pilihanraya yang baru untuk seluruh Negeti Kedah.
      Barulah kita tengok sapa yang kenak.

      Delete
  17. Lagi bagus, Mukhriz bubar DUN Kedah terus.
    Alang-alang menyeluk pekasam, biar sampai ke pangkal lengan.
    DUN Kedah, Du Sarawak dan kalau boleh Mahyidin letak jawatan
    ahli Parlimen PAGOH. Biar ada satu PRK di Johor.
    Nak thau sangat sejauh mana kekuatan UMNO/NAJIB.
    Penat nak tunggu 2018 sampai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bubar DUN tu bolih asal tuanku setuju. Tapi utk letak jawatan adun atau ahli parliament utk adakan pilihanraya kecil tu maasalahlah sbb dia org dilarang bertanding utk tempoh 5 tahun lah pulak

      Delete
  18. Setuju dgn komen di atas ni,tp lg setuju dgn komen lg atas nu(komen englis tu)
    DsMukriz mungkin boleh usul bubar dun dan mtk prn diadakan,tp aku percaya adun bn lain xkan sokong oleh kerana sudah menjadi penagih dedak tegar..dan hanya dedak yg di usahakan oleh keluarga en.najib shj yg jd kegemaran..maka en.najib pom mendapat kemenangan yg ke 2..hmm

    ReplyDelete
  19. Jgn lupa masa Pemilihan UMNO akhir 2013, DS Mukhriz tanpa berkempen kotor tetap dapat undian ke 3 tertinggi dalam kalangan calon Naib Presiden. DS Hisham terselamat kekal jawatan sebab pemenang dikira berdasar jumlah Bahagian yg sokonc bukannya jumlah undi keseluruhan ;)

    ReplyDelete
  20. Salam Jumaat
    MM atas sebab apa pun pasti akan di pecat sebab dia anak TDM.
    Segala usaha menukar kepimpinan tertinggi umno gagal Dan rejim ini akan menghadapi PRU 14 tiga tahun lagi.
    Hanya tekanan demi tekanan di atas salahlaku PM Dan sekutunya mungkin boleh mempercepatkan parlimen dibubarkan Dan PRU 14 diadakan.
    Demo jalanan TIDAK disarankan. Mungkin forum terbuka di dewan mengutarakan bukti bukti kukuh setiap isu menambahbaik pengetahuan cyber troopers Dan media alternatif untuk kupasan lanjut mereka di al Maya.
    Sokongan media berpengaruh antarabangsa menyiarkan berita / komen setiap isu isu penyelewengan, korupsi Dan salahguna kuasa akan meningkatkan tekanan.
    Jika tekanan Dari dalam Dan luar di selaraskan dalam konteks tidak menyalahi undang undang negara, kesimpatian rakyat marhaen akan lebih terserlah.
    Saya telah mengusulkan dalam fb saya mengwujudkan

    ReplyDelete
  21. Mengwujudkan IMPP. Independent Malaysian People Party bagi menggembeling segala usaha menyelaras satu pakatan mereka Yang benar benar berkelayakan untuk mentadbir negara bagi satu atau dua penggal akan datang.
    Umno tidak akan mencalunkan anti Nj PRU 14. Objektif IMPP menyediakan satu platform untuk turut bertanding PRU 14. PAS DAP PKR Dan lain lain juga pasti ada mereka Yang dipinggirkan terpanggil menyertai IMPP.
    Saya yakin ikhtiar ini akan berjaya. Rakyat sebenarnya sudah bosan politik. Rakyat mahu perubahan. Independent candidates contohnya TS Khalid Ibrahim pasti di terima pengundi di BBTAR Dan beliau boleh menjadi Menteri Kewangan. Tan Sri Rahim Noor boleh dilantik Menteri Dalam Negeri. PM - Tengku Razaleigh ke TSMY ke...

    ReplyDelete
  22. depa nak cantaih yg cerdik...biar yang dunggu2 ja dok dalam

    ReplyDelete
  23. Setiap negara mesti ada tali barut, pelingkup serta perosaknya seperti marcos, sokarno dan di malaysia pula tak lain tak bukan dimenangi oleh ah jib botak mulut merah. Hak tuiii.

    ReplyDelete