Tuesday, 20 October 2015

NAJIB TERPAKSA BERUNDUR JIKA BELANJAWANNYA DITOLAK

KOMEN:
SCARY IF THESE PEOPLE SMATRER THAN ZAHID

As what Zahid says, he has a strategy to stop BN MPs from voting against the wishes of the BN leadership. However Zahid also says that he will not reveal that strategy as revealing it will make the strategy useless.

If Zahid, the DPM, vice president of Umno and Minister can think and say things like that, then I am also sure that others who are as smart as Zahid (if not smarter than him) could also do the same thing - i.e. not to reveal their strategy.

If you ask me, all this open talk of no confidence vote, voting down the budget and waiting for GE14 are all known strategies that would be expected from a school textbook. Therefore, I would not pay any attention to them.

However what remains a mystery is what I said earlier - there are people who are at least as smart as Zahid who also have their own strategies. Now it would be really scary if these people happen to be more smarter than Zahid. Wouldn't it ?

42 comments:

  1. pembangkang 84 kerusi ,zam suruh tun m cari 40 kerusi di bn sokong sokong undi tak percaya pada pm, saya yakin pembangkang minta jawatan menteri penting untuk mereka

    ada soalan zam mampukah mahnyuddin berikan apa pekatan haramjadah nak kan, mereka minta jawatan menteri. mungkin mahnyuddin tak sangup bagi?
    mungkin zam kupas soalan saya minta ini?
    selaku ahli veteran umno Dan wartawan pasti tahu jawapan nya.

    zam jika percaya kebebasan media sila keluarkan atikal saya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya bukan ahli sebarang parti politik tetapi sepanjang PRU selama umur saya saya telah menyokong BN kerana saya mendapati pembangkan Malaysia tidak ada kredibiliti langsung. I choose the lesser of the two evil. Kedua-dua puak politik ni semuanya hantau mencekik darah tetapi saya dapati BN sebagai hantu yang baik sikit dari pihak pembangkang. Walaubagaimanapun didalam hal ini, saya tak mau lagi Lanun Boogeese tu menjadi PeeMmm saya sebab perangai nya yang kuat menipu telah menyamai perangai Anwar Al-Juburi. Sekiranya langkah menolak belanjawan negara akan memboleh kan si lanun boogeese ini dinyahkan dari tampuk kerusi PeeMmm maka saya sokong 100%.

      Delete
  2. Tak pernah jumpa pm muka dan pipi tebal buat tak kisah tuduhan yg dilempar ke batang hidungnya. Macam tak dak ape. Yg heran bukti bersepah rata2. Pihak berkuasa pula spt org.bodoh tak buat kerja.
    Wahai malaun2 umno bangunlah dari tidoq.
    Usah bersongkol dgn puak penyamun penyangak.

    ReplyDelete

  3. AWAS !!
    Budak Budak Dilarang Masuk !!
    >>> KLIK SINI <<<

    ReplyDelete
  4. Tak kisahlah apapun asal Bukan Najib ! Makin hari makin muak dan geram. Malaysia sudah jadi macam negara terbalik segalanya.

    ReplyDelete
  5. tak apa lah....budget pembangkang tentu lebih baik kan..kann..??? rakyat selangor dan Penang sekarang TERSANGATTT LAH BAHAGIAA.. di bawah pentadbiran pembangkang.....tiada kenaikan tol di sekitar selangor.....tiada kenaikan cas bil air di penang.....kos harga beli rumah yg paling te rendah di Malaysia....harga ikan, sayur, segala barangan makanan di ke dua buah negeri ni cukup murah.....dan tiada langsung penyakit aids di kelantan....MB pun cukup tawadhuk dlm memerintah negeri, seumpama khalifah Umar dulu....tuan blogger pun tentu suka kan..??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang lain mencuri tak bermakna kita tutup mata bila orang kita mencuri juga. Kita tolak DAP, tak betmakna kita akan sokong apa saja kerajaan yang korup.

      Delete
    2. ....keluar dari mulut harimau...masuk pula mulut buaya...!!!

      Delete
  6. Zam, kenapa kau dan TDM dengki sangat dengan najib.
    Aku dulu tak lah sokong najib tapi skrg disebabkan kau dan TDM tiba-tiba aku rasa tak sabar sgt nak vote BN dalam election 14 nanti

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hang memang jenis mangkok hayon! Najib suka jenis mcm hang ni.Ha..ha.! BANGANG MEGA.

      Delete
    2. Sapa nk dengki ngan najib, xhebat pn najib yg nk dengki.

      Delete
    3. Jibbi dengki kat madir sebab power 22 tahun. Dia pon nak rasa jugak seketul. Tak seguni seketul pon boleh gak....hihi. Jgn marah brader

      Delete
    4. Aku pulak undi bn sejak dulu...tp skrg x sbr nk tolak najib

      Delete
    5. Anon 07.49, kalau kau baca CNN, BBC, the Guardian, the Telegraph, WSJ, Sarawak report, kau akan paham. Tapi level kau ni Utusan, TV3, Rahman Dahlan, Said Kruak, Ismail Sabri, etc. Kau tak akan paham.

      Delete
    6. Anon 10.22. Apa ke hebat sgt kau dok percaya dkt CNN bagai? Semua alat propaganda media. Betul ke apa yg diorg report? Peperangan jd sebab report dr mana?kecoh la kau ni. Nak tunjuk kau blh baca dlm bahasa inggeris ke apa? Ingt kau sorang je lah yg bijak?bengong tak habis.

      Delete
    7. Anon 14.05, jangan lupa tengok bloomberg, cnbc, baca nyt, the economist, dan time magazine sekali.

      Delete
  7. inilah masalahnya tersangat ramai upahan RBA Dapigs&Tun Diam..Hebat catur silat PM,TPM dpentas politik..syabas

    ReplyDelete
  8. Aku rasa najib ni tak reti basa org dah tak suka berhenti je lah jangan salahkan org tu org ni tapi yg buat madalah ialah najib n rosmah good bye najib

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau tak suka kau jangan undi lah. Jangan terpegaruh dengan propaganda Iskandar Killai cukup.

      Delete
    2. Ketika tum di benci pd tahun 1987 mng dgn 43 undi pun tak mau letak jawatan. Kenapa?

      Delete
    3. Era TDM BN menang lebih 2/3 dan juga undi undi popular. Era Najib ........ BN tak dapat 2/3 dan tidak dapat undi popular ..... ada faham.

      Delete
    4. Zaid Ibrahim kata,orang yang masih menyalahkan Tun yang sudah terbukti kebaikannya kepada pembangunan negara adalah orang yang sombong.Sila baca petikan ucapan Zaid Ibrahim semasa majlis makan tengahari di Kelab Di Raja Selangor baru-baru ini.Di era Tun,ahli politik UMNO (yang suka buat parti baru) tidak suka kepadanya ,tetapi rakyat suka.Sebab itulah dia menang 43 undi sahaja dalam UMNO.Dalam PRU di era Tun, BN menang besar.Semasa si peliwat memberontak pun BN masih menang 2/3.Manakala pemerintahan Najib sekarang ini,ahli politik bangang sangat sukahati dan gumbira,tetapi rakyat berduka.Ramai ahli politik 'tikus memperbaiki labu' dalam UMNO menyokong Najib,tetapi dalam PRU pencapaian merosot tidak menang 2/3 lagi.Berkata benarlah,sekiranya Najib mengikuti tindakan dan cara Tun memerintah walaupun berdepan dengan cabaran hebat,sudah tentu rakyat dan negara sedang menikmati hasilnya.Sebaliknya kita sedang undur ke belakang.Petikan kata-kata Nelson Mandela,"........for anybody whould changes his principle depending on whom he is dealing,that is not a man who can lead a nation." (1990,New York)

      Delete
    5. Itu yg peliknya apb najib berkata rakyat masih sokong, justeru knp nak turun..

      Delete
    6. korang nak tahu sebenarnya sokongan kaum bukan bumiputera merosot kerana serangan tun m pada pak lah, dap pulah ambil kesempatan fitnah gerakan konon nya gerakan jual tanah persatuan cina Penang Dan mca pula seperti menyalahkan gerakan. mca menghadapi masalah kepempinan agak teruk. pru 13 dulu undi kaum cina jatuh dengan teruk . apa tun m lakukan seperti tikus baiki labu pada 2013 dulu pada pru 12 dan 13 orang Bandar melayu terutama selangor semua menyokong pas walaupun tun m menyokong najib ketika itu. Cuba anda lihat kawasan kampung semua menyokong najib Dikawasan mejoriti melayu di titiwansa semua menyokong najib.
      jika bn mahu menang pru 14 umno kena baiki mca Dan gerakan itu balik 'saya lihat mca dah dalam parti day pulih tapi sokong pada penang undi cina masih sama2


      bagi akulah azmin tak keupayaan pemerintahan Selangor bukan seperti kahlid manpu kawal kowangan dengan baik. bakata adik azmim iaitu azwan Ali 'kentut pun tak berbunyi setelah setahun memerintah Selangor.

      semua menyokong tindakan tun m itu sebab fanatik sangat. Tampa berfikir apa akah sebab dia marah sama najib itu. yg rugi orang melayu juga

      aku sendiri bantai najib sebab lupa dasar deb itu. jika ada laman sosial ketika itu aku bantal tun m itu sebab gagal naikan ekonomi bumiputera elok dah 25% peratus jatuh jadi 18% ,semua gara2 simpan manusia bernama anwar ibraham selama 20 tahun di dalam umno itu.

      'saya ucapan taniah pada tun m ketika itu pegangan bumiputera naik saham 25% terus jatuh kepada 18% ,mana ahli veteran umno ketika itu tak marah pada tun m itu menyuruh tun m berhenti ,semuanya gara2 simpan manusia bernama anwar selama 20tahun
      'saya juga tak lupa jasa tun m itu moden Malaysia. bagi aku kesalahan tun m lepas patut di betulkan balik oleh najib. 'saya yakin 22tahun pemerintahan orang melayu akan lebih salah tun m itu jika bersikap macam budak samsing suka bergaduh tak mahu akui kesilapan dia. sepatut dia betulkan keadaan Dan kesalahan 22tahun gagal menbangunkan bumiputera itu.
      tun m berjaya bangunkan orang melayu terpelajar 'saya ucapkan terima kasih.

      tun m gagal bangunkan usahwan melayu berjaya macam mana orang berjaya sedangkan usahawan melayu mee segera mahu cepat naik Dan cepat juga jatuh. sebab dasar 30% ekonomi bumiputera gagal. semua dasar anwar punya kerja lah


      Delete
  9. Kerjasama bentuk aru yang Dato sebutkan adalah menarik. Sebelum ini bila dua pihak bekerjasama, kedudukan Khalid di kerusi MB tak dapat dipertahankan. Kali ini lain, kerjasama untuk menjatuhkan. Apakah nanti akan ujud kesimpulan ini: tanpa sokongan dan kerjasama Dap, semua tidak jadi atau dalam kata lain...atas restu Dap semua jadi.

    ReplyDelete
  10. Sudah sudah lah zam. Kubur kata mari. Rumah kata pergi. Analisis hang basi dah. Zam.. mamak tetap mamak.. nak mamak jugak yg menang

    ReplyDelete
  11. Bila lah nak mereput org tua ni... analisis mana tu tuan, bersumberkan Malaysiakini... kenapa ko x nak bersumberkan Sr ke, Insider ke... ada numbers ke kalau nak buat benda tu...

    ReplyDelete
  12. Tua kutuk tak sedar diri... dah masa jadi menteri lintang pukang..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya senghaja siarkan tulisan ini untuk pembaca menilai jenis,keperibadian dan taraf pemikiran penyokong Najib. Najib sendiri pun pernah mensifatkan mereka sebagai bangang.

      Delete
    2. Alamak... mamat ni silap tempat kut..
      Tuan tanah.. bila Jasa tu wujud ?

      Delete
    3. saya pun bertambah2 yakin lah tinggal yang bodoh2 ja lagi yg tinggal dlm umno tu....as for anon 15.11 pulak ni special kes ni....dia ni kategori bodoh bangang abadi nyer...sti menteri ni...hahahaha....

      Delete
    4. Inilah yang dimaksudkan dengan GBS,iaitu golongan bodoh semulajadi.Sebijak mana pun seseorang manusia itu tetap ada had dan batasannya.Tetapi bagi golongan bodoh semulajadi ini,kebodohan itu tidak ada had dan batasannya atau 'no limit'.

      Delete
  13. Jangan jadi tak pandai... Pastinya Najib sudah susun dan akan pastikan hari mengundi belanjawan akan menang bergaya nanti.. bukan baru sekali bajet dibentangkan dan diundi.. dah berkali2.

    ReplyDelete
  14. 6 jahanam.... mamak mmg akan support mamak

    ReplyDelete
    Replies
    1. awak berapa umur ?
      pemeriksa kira kira mana punya cawangan umno ?

      Delete
  15. Bajet dari dulu sampai sekarang tak pernah sudahkan rakyat

    ReplyDelete
  16. Budget kerajaan tak pernah menyusahkan rakyat

    ReplyDelete
  17. Kahkahkah.ni karya fiction tahap tertinggi.i dont think it can be happen at all

    ReplyDelete
  18. As what Zahid says, he has a strategy to stop BN MPs from voting against the wishes of the BN leadership. However Zahid also says that he will not reveal that strategy as revealing it will make the strategy useless.

    If Zahid, the DPM, vice president of Umno and Minister can think and say things like that, then I am also sure that others who are as smart as Zahid (if not smarter than him) could also do the same thing - i.e. not to reveal their strategy.

    If you ask me, all this open talk of no confidence vote, voting down the budget and waiting for GE14 are all known strategies that would be expected from a school textbook. Therefore, I would not pay any attention to them.

    However what remains a mystery is what I said earlier - there are people who are at least as smart as Zahid who also have their own strategies. Now it would be really scary if these people happen to be more smarter than Zahid. Wouldn't it ?

    ReplyDelete
  19. Harap perkara ini berlaku.....amin!!

    ReplyDelete
  20. Najib bijak. Ketua Bahagian ramai yang setia walaupun bodoh ataupun sebaliknya. Yang termakan berjuta2 duit presiden, bukan duit parti pun ramai. Maka tinggallah budak cerdik yang mencadangkan dari berbentengkan betis menahan todak, lebih baik berbentengkan batang pisang. Lalu apa natijah kecerdikan budak Melayu itu? Maka Melayu lambat bangunnya dan amat perlahan majunya kecuali kroni. Benar ada yang mampu berdiri sendiri tanpa UMNO. Namun dibenci dan diiri begitu sekali. Takut2 budak todak muncul kembali....

    ReplyDelete
  21. Tidoo lagi baik...mimpi jadik kaya

    ReplyDelete