Tuesday, 27 October 2015

1MDB:DRAMA BARU KHAIRY.WELCOME TO THE WORLD OF SANDIWARA


NO ACTION WILL BE TAKEN AGAINST KJ

The way I see it, no action will be taken against KJ no matter how damning his comments are, unlike what happened to Muhyiddin. My reason is Najib has Zahid to challenge Muhyiddin, but no one for Youth Chief and even the Wanita at this very moment. These two wings are very crucial for Najib's survival.

Therefore, KJ is a very important asset to Najib and Najib would not want to reprimand him openly. However, Najib does not like to do things in the open and he may have his own game plans. MYKMU which is Najib's No 1 defender among the blogs has gone on the offensive against KJ before. Also, Najib may be grooming other leaders for the Youth position as evidenced by the emergence of the FT Youth chief Mohd Razlan who has been vocal to support Najib. So KJ better watch out. Nevertheless, KJ’s time in Umno Youth is coming to an end and he may go for a VP post next. He could be in solid luck if Zahid moves up and/or Shafie is ousted.

Notwithstanding the above, something Najib said that was reported in Mkini caught my eyes. Says Najib, "There are enemies within, and without". The without we already know and they are out in the open. It is the enemies within that can cause real damage. Could this enemy be someone eyeing the position Najib has now, otherwise it cannot be an enemy ? So who is this enemy ? Now this to me is the real Sandiwara and not the Chronicles of KJ. Is this the Sandiwara that is being played behind Najib and he may have smelt it as it is getting closer by the day ?

But this is a Sandiwara in politics and it has to be played because the enemy within thinks he stands a better chance to be the next President and hence the PM. While this goes on, our Nation becomes a Sandiwara in the eyes of the world.

Welcome to the world of Sandiwara !
KJ' BALANCING ACT CAN ILICIT PUNITIVE ACTION
TWITTER:
Zainudin Maidin.
Pemuda Umno mahu PAC siasat semula IMDB.Nak siasat apa lagi AG kata dah bersih. Drama baru Khairy Jamaluddin tapi pentas lama.
Rais Hussin:
Kj'balancing act,pushing for IMDB investigation& political realities. Wrongly tipped,can elicit punitive action.
Zainudin Maidin:
Punitive action will make him a new political force. It is a great oportunity for him to rebrand UMNO and attract young.
Rais Husin:
True,you need heroes inside and outside UMNO. Reforming from within is also one way to do it,though difficult.
Walking Tall:
KJ tak perlu bersandiwara kalau benar Pemuda bermaruah minta Presiden berterus terang siapa penderma RM 2.6 B?
KK: 
Its a balancing act aka walking a tight rope for KJ. An ince more on either side in its game over for J.O
Hamdan Rukun:
Pemuda harus fokus mencari pengundi baru sekarang ini. IMDB sedang lalui proses pemulihan. Usah cetus kesangsian baru.

26 comments:

  1. zam susuh sangat macam ini zam
    dulu kes perwaja dan pkfz dibawah bpr pun boleh lepaskan apek itu semua gara2 kroni Dan ada mantan pm itu sangup menipu mahkamah lagi.

    1mbd masih ada 3bulan tunggu akhir bulan Dec baru boleh bercakap,

    dulu kes pkfz Dan perwaja macai kroni sangup tunggu bertahun lama nya sebab fanatik sangat. belum lagi habis 3bulan memaksa orang keluarkan data 1mdb itu.

    aku tengok politik Malaysia tak tahu berfikir di sebab fanatik terhadap mantan pm ini

    zam jika percaya pada kebebasan media keluarkan atikal saya tulis ini

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dalam kes PKFZ dan Perwaja kerajaan menerima hakikat tentang masalah tersebut. siasatan dijalankan dan ada pihak yang dihadapkan ke mahkamah.Hasil dari siasatan diterjemahkan dalam bentuk pertuduhan
      Berbanding dengan 1MDB dimana kerajaan menafikan tiada sebarang salah laku sehingga sesaat ini tiada sebarang tindakan walaupun agensi kerajaan seperti BNM yan telah siap menjalankan siasatan menyatakan 1MDB melanggar peraturan. Kenapa harus menunggu bulan December kerana BNM dah selesaikan siasatan.

      Delete
    2. Tak payahlah setiap kali mencabar saya "Jika zam percaya pada kebebasan media siarkan tulisan ini". Seolah-olah saya siarkan tulisan saudara kerana ugutan atau kerana diletakan pistol dihujung kepala saya.Inilah minda orang Najib

      Delete
    3. Zam mana dia org pakai pistol. Tak reti pon nak pegang pistol sampai tertembak bos sendiri. Bos marah lalu dipanggilnya Bangang. Aduh sakit nyerr kena meriam !

      Delete
  2. DAP is busy registering new voters, Pemuda UMNO is still talking about 1MDB.

    ReplyDelete
  3. The way I see it, no action will be taken against KJ no matter how damning his comments are, unlike what happened to Muhyiddin. My reason is Najib has Zahid to challenge Muhyiddin, but no one for Youth Chief and even the Wanita at this very moment. These two wings are very crucial for Najib's survival.

    Therefore, KJ is a very important asset to Najib and Najib would not want to reprimand him openly. However, Najib does not like to do things in the open and he may have his own game plans. MYKMU which is Najib's No 1 defender among the blogs has gone on the offensive against KJ before. Also, Najib may be grooming other leaders for the Youth position as evidenced by the emergence of the FT Youth chief Mohd Razlan who has been vocal to support Najib. So KJ better watch out. Nevertheless, KJ’s time in Umno Youth is coming to an end and he may go for a VP post next. He could be in solid luck if Zahid moves up and/or Shafie is ousted.

    Notwithstanding the above, something Najib said that was reported in Mkini caught my eyes. Says Najib, "There are enemies within, and without". The without we already know and they are out in the open. It is the enemies within that can cause real damage. Could this enemy be someone eyeing the position Najib has now, otherwise it cannot be an enemy ? So who is this enemy ? Now this to me is the real Sandiwara and not the Chronicles of KJ. Is this the Sandiwara that is being played behind Najib and he may have smelt it as it is getting closer by the day ?

    But this is a Sandiwara in politics and it has to be played because the enemy within thinks he stands a better chance to be the next President and hence the PM. While this goes on, our Nation becomes a Sandiwara in the eyes of the world.

    Welcome to the world of Sandiwara !

    ReplyDelete
  4. selama saya dalam umno dulu ada ke? tun m dedah Dari mana dia dapat derma itu sila jawab
    saya ada dengar ahli umno cerita belakang ahli umno cakapkan' tun m ada terima derma Dari luar negara terutama dari dari gadafi Libya Dan dari Arab suadi..
    pkr, dap Dan pas pun ada terima derma dari luar negara Dan lama negara

    itu zam sebagai wartawan harus bergaul orang umno tahu rahsia umno. kalau tidak kenapa orang itu boleh cakap belangkang pasal derma itu, saya dulu dah pergi menyuarat umno ,dah lama kenapa ahli umno itu tahu perkara derma itu,

    kepada macai fanatik sila jawab macai pkr munafik itu.

    kalau dulu ada sosial media dah lama perkara ini didedahkan. yg mengheren saya derma luar negara di ketahui oleh bekas polis Dan tentera ketika tun m jadi pm boleh ceritanya perkara itu, sebab tak salah Dari sisi undang2 Malaysia ini. bila kena pada najib je semua bising sebab sebab nak menjatuh orang itu akan cara itu akan. APA busuk hati korang ini

    program keagama zikir untuk bagus untuk Rakyat Daripada majis bogel dap. APA busuk hati sangat dia orang ini

    macam ini berzanji dari zamah kerajaan lama johor lama dibuat nya.rakyat johor buat majis berzanji Dan berzikir kumpulkan Rakyat kampung berkumpul sembah dewa ke? cakaplah wahai macai fanatik itu.

    pergi suruh mahnyuddin jangan buat majis berzanji di Rumahnya aku tengok dulu mahyuddin rajin buat majis berzanji itu meraikan cucu nya

    ini cakap cakap para fanatik ini. majis apa buat senang je majis minum arak untuk kesenangan dap

    zam jika percaya pada kebebasan media keluarkan atikal saya ini

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa punya komen mangkok hayun ni anon 14.52 itu pasal Tun M punya derma cuma cakap cakap khabar angin hanya mangkok macam kamu yang percaya ,Najib ini cerita lain ini kes wang RM 2.6 billion masuk akaun sendiri disahkan oleh SPRM dan Najib sendiri ,ini sudah jadi kes hampir kepada corruption act , faham dak , ya Tun M terima derma tapi mana ada berita masuk akaun sendiri ada BNM dan SPRM sah kan macam Najib. " Nang bo ti nang ,kui bo ti kui".

      Delete
    2. Kalau mmg ada duit masuk dalam akaun TDM, kenapa media barat tak siarkan sedangkan TDM ini musuh utama AS di masa George Bush ? Yg disiarkan pasal krooni. Semua parti di dunia mmg ada krooni masing2. Tapi cuma tak pernah yg terang2 duit masuk dalam akaun sendiri. Itu pon nak sangat dinafikan sampai suruh macai bendul defend bos. Lepas tu mengaku duit arab. Sudahlah patut hang pikir strategi seterusnya mcm mana hang nak defend bos hang. Byk lagik nak keluar ni. Panass !

      Delete
  5. Macai najib sila tampil dengan bukti jika Tun songlap duit negara setakat pong pang kat dlm ni anwar Ibrahim dalam penjara pun boleh....oh ya lupa pulak nak tanya TUHAN anda dah saman belum wsj??agak selasa tahun bila ya?ke nak ikut calendar kaum Aryan??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jgn WSJ. Tun LLS pon saman tak jalan lagi. Lucu arr pahlawan sorang ni....tak malu ke cai ada boss mcm tu.

      Delete
  6. TSZM

    Pendapat saya, Najib, Zahid dan KJ memang datang dalam satu kapal.
    Sejarah Umno dah membuktikannya.

    Siapa yg sanggup hantar paspot, waktu malam?

    Bila tuan, buat posting ttg KJ dan sandiwara ni, saya 100% setuju.

    ReplyDelete
  7. Era Mahathir...derma masuk akaun siapa?
    Era Najib...lepas didedahkan, mula2 nafi...lepas tu kata derma? Masuk akaun siapa ?
    Era Mahathir...ada tak pak arab tanjung rambutan derma 2.6B.... Kalau nak jadi PEMBOHONG pun agak2 le sikit..
    Era Mahathir...siasatan Perwaja, pkfz..ada pegawai siasatan.kena ugut .pecat tukar? Ada AG kena pecat?
    Saman - li liong sik dah kena saman.belum? Awsj dah kena saman.belum?

    Zam, hang jangan taknsiarnkomen aku

    ReplyDelete
  8. Zam, hang jangan tak siarkan.komen aku...nanti aku komplain mcmc..blog hang katup.
    Aku komplain kdn - blog hang kena gantung 6 bulan
    Aku.komplain Najib -'cash is king

    ReplyDelete
  9. Tiada tuhan melainkan Najib. Tiada yg melafaskan begini tapi perbuatan menzahirkan pendirian tanpa mereka sedari. Tiada tuhan melainkan dadah, tiada tuhan melainkan arak, tiada tuhan melainkan perempuan, tiada tuhan melainkan kedudukan ..........ugh banyaknya tuhan....

    ReplyDelete
  10. Raja segala raja sandiwara dah pun Tun Mahathir palam dan sekarang dok diam diam kat Sg.Buloh...dok pikiak apa lagi sandiwara yg bolih di lakon kan.

    ReplyDelete
  11. Jibby dah kata dia tak perlu ahli umno yg cerdik tapi yg setia. Biar bodoh sikit tak per asal setia. Jangan cerdik tapi tak setia.
    Bodo mcm macai2 pengomen jibby di atas. Bodo2 belaka.

    ReplyDelete
  12. Untuk peringatan tan sri banyak komen tak patut disiarkan. Tapi tan sri lepaskan. Ia satu keputusan kurang bijak. Bukan soal kebebasan tapi komen2 tersebut sama nilai dgn sampah sarap dan fikiran yg bodoh.
    Tan sri kena jaga kualiti blog ini. Bukan main ikur siar saja. Yang bercakap bodoh tu macai2 yg sokong jibby dlm masa sama hentam dr madir.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya keluarkan dengan penilaian sendiri. Harus diingatkan saya bukan fanatik Tun Mahathjr walaupun saya percaya kepada kempimpinannya sehingga keakhir.

      Maka itulah sebabnya dia menyatakan" Zam adalah kawan saya tetapi kawan yang ada kalannya menyusahkan"

      Kesilapannya yang paling besar ialah membawa masuk Anwar Ibrahim ke dalam UMNO yang meruntuhkan nilai-nilai dan tradisi UMNO yang baik yang menyebabkan kita berada dalam keadaan sekarang yang bertuankan wang yang diinisiatifkan oleh Anwar Ibrahim.
      Apa salah mereka memberikan pendapat dan terserahlah kepad akita untuk menimbangnya samaada bangang atau tidak.Kenapa kita takut pada pendapat murahan.

      Delete
    2. Saya sangat setuju dengan TS Zam.
      "Kesilapannya yang paling besar ialah membawa masuk Anwar Ibrahim ke dalam UMNO.......".
      Jika ada kekesalan dalam hidup Dr.M, itulah yang ‘paling besar’ . Walaupun kemasukan Anwar dalam UMNO berjaya meneutralkan pengaruh Agama PAS, Kaki main pungkoq ini, telah menyemarakkan budaya rasuah dalam UMNO.

      Saya boleh dikatakan 'fanatic Dr.M'. Pada masa yang sama, saya juga mahu dengar hujah penjilat-Najib. Bila mereka membangkitkan kegagalan 1BestariNet dan melonggokkan kesalahan dibahu Muhyiddin, saya boleh 'membaca' bertapa tidak cerdik dan busuk-perut dan secara tidak langsung membayangkan, orang yang mereka 'jilat' itu seorang yang tidak bertanggung-jawab.
      Demi kepentingan diri, penjilat membela secara membabi-buta, tanpa mengambil kira implikasi keatas maruah boss mereka.

      Sebagai 'Nakhoda Kapal', Dr.M tidak pernah menyalahkan Menteri Kewangan beliau (Anwar Ibrahim) atas kerugian RM30 Billion dalam FOREX. Ketika 'Reformasi' sebaik saja Anwar dipecat sebagai TPM, pada 1998, penjilat Dr.M ketika itu tidak pernah memburukkan Anwar atas kerugian atau lain-lain akibat buruk diatas apa-apa risiko yang pernah beliau ambil sebagai Menteri Kabinet.

      Ketua yang bertanggung-jawab akan memikul kesalahan yang dilakukan oleh orang bawahan beliau.

      Delete
    3. Betul Tan Sri...Anwar lah yang tlh mengharu biru kan orang melayu..umno...pas...malahan pkr itu sendiri...a very close relative of mine had a very bad...bad encounter with this sesumpah jadian !!!

      Delete
    4. Saudara anony @ 22.50
      Saudara ni bolih lah dikategorikan sebagai orang yang bijak...yang tak bolih diikut...bodoh...tak bolih di ajar !!!

      Delete
    5. semua org kata kesilapan tun ialah bwk anuar masuk umno...bg saya itu kebijaksanaan tun untuk meneutralkan musuh/ancaman kepada umno pd waktu itu....kalau dibiarkan anuar diluar umno silap2 tun perintah 15 tahun saja n bugis bangsat tu masih kekal ketua bahagian pekan sahaja skarang ni...

      Delete
  13. Melayu melayu yang hebat dapat dilihat di tahun 1981 sehingga tahun 2003. Kemunduran dan kebinasaan bangsa melayu bermula dari tahun 2009 sehingga terkini

    ReplyDelete
  14. Saya rasa kita boleh cuba jadi macam Guatemala di mana pelawak popular sudah diundi jd Presiden walaupun takda pengalaman. Rakyatnya dah bosan dgn ahli politik yg wat macam2 janji manis. Meh tgk blog saya

    ReplyDelete
    Replies
    1. bro leman raja lawak dh jd politician...bleh la angkat dia jadi pm bhahaha

      Delete