Tuesday, 22 September 2015

SINGKIRKAN MCA DARI BN


  1.  TERIMA DAP YANG WAKILI 90% CINA


  2. Tendang MCA lepas tu bawak masuk DAP dalam BN? After all DAP represents 90% of Chinese in Malaysia. Mungkin Cina Malaysia dah koyakkan kontrak social tapi kita sebagai kaum majority (yg masih berkuasa) should take a higher ground. Malaysia hanya akan aman makmur bila rakyat bersatu dan tak benci membenci sesama sendiri.

    Sekolah memang patut dibuat satu aliran. TAPI jangan jadikan sekolah kebangsaan sekolah agama. Hapuskan terus unsur-unsur bangsa dan agama di sekolah barulah orang bukan Islam nak masuk sekolah kebangsaan. Instead naikkan unsur-unsur kemanusian and promote civic mindedness.

    Janganlah Malaysia hancur sebab extremis bangsa dan agama. Jangan dengar hasutan politicians yg nak deviate issues so that they can rob the country blind. My advice to the Cina Malaysia (khursusnya yg di luar negara) - you can criticize and hate the country leaders BUT don't hate the country. They are not the same. Calling the country Bolehland or Bodohland is so unpatriotic. You should be ashame of yourselves.
    ReplyDelete

  3. PETIKAN DARI TWITTER
    Pemuda Umno gesa Pemuda MCA Pasir Gudang keluar BN ekoran keputusannya pulaukan PM Najib. Patutnya gesa singkirkan MCA dari BN
  4. Cina Semenanjung naik seronok Sarawak iktiraf UEC yang dikeluarkan oleh Sekolah Menengah Bebas Cina dan mahu kongsi tapi Najib mesti ingat amaran baju merah.Jangan lagi menyerah kalah
  5. Janganlah pula Najib nak ikut langkah Sarawak iktiraf UEC( Sijil Peperiksaan Bersatu) .Di Semenanjung hapuskan ISA pun di ludah balik dengan Tsunami Cina.Ikut jejak LKY sekolah satu aliran di Singapore.
  6. Sarawak iktiraf Sijil UEC Sekolah Cina untuk perkhidmatan Awam dan Universiti Malaysia Sarawak. Cina seronok tapi DAP habislah di S'wak
  7. Kata Hadi Kalau bukan Islam boleh terima Marxism kenaapa tak boleh terima Islam.Terima Islam tapi tak terima Islam Hadism dan Azizsm
  8. Syabas Ismail Sabri! In the crisis you bring confident by moving toward people's inspiration. Little but significant.Naughty sesekali
  9. Ismail Sabri umum Low Yat2 akan dibuka segera. Pastikan berjaya. Jangan undur.Chow Kiat Road Berjaya, Low Yat2 pun boleh berjaya.Cina harus bangga kita terima namanya
  10. Tuan Ibrahim tak sedarkah bahawa kapada bukan Islam HUDUD lebih kejam dari rasis dan hancurkan kerukunan dan keharmonian hidup.Orang Islam progresif dan bukan Islam hindarkan hijau
  11. Hard core Pas Tuan Ibrahim beri syarat sokong dasar Pas untuk sertai himpunan Hijau. Artinya mesti sokong HUDUD
  12. Ketidak perkauman Cina tidak harus dilihat dari himpunan Bersih4 tetapi Konspirasi Kotor13 yang haselkan Tsunami Cina untuk tumbangkan kerajaan Melayu
  13. PM Najib menghadap Sultan Johor. Nampak kelam kabut keatas kebawah ke kiri ke kanan. Muga2 selamat
  14. Pemuda MCA ugut pulau Najib. Pemuda Umno simpan kelakian dalam seluar kerna anggap dituju kp pahlawan Bugis dan tak libatkan parti. Lembek!
  15. Pemuda MCA dan Gerakan bersama ancam Najib kerana sokong Baju Merah dan Silat. Itulah akibatnya bila Najib takut ingatkan dosa Tsunami Cina
  16. Polarasasi kaum makin parah dg kuning merah setelah lebih50th merdeka dan Melayu dipertanggujawabkan.Puncanya Cina koyak social kontrak
  17. Setelah Nik Aziz halangan besar berbaik dengan UMNO ialah TP Pas Tuan Ibrahim.Baginya tiada maaf bagi UMNO selagi tak khatan semua bukan Islam.
  18. PM Najib ziarah Mursyidul Am Pas Haron Din di IGN tapi Presiden MCA dan Gerakan tak pernah lawat Kit Siang namun P.Raya 2013 ahli mereka undi DAP
  19. Sasterwan Samad Said kata silat hanya untuk pertunjukan seni dan tak boleh lagi pertahan diri.Najib pun nak gunakan untuk silat politik saja

18 comments:

  1. A samat seperti tun m gagal dalam perjuang nya dan perjuang berceraru ,beliau tak bersetuju dengan ppsm dulu dimana menbantahnya untuk mempertahan bahasa melayu beliau terlalu leka berpusi tapi beliau sendiri melupakan perjuang asas beliau angkat bahasa melayu lebih tinggi sepatut beliau mengada geraka penjuang bahasa melayu di gunakan syarikat di malaysia ini, saya lihat a samat hanya memikir hidup parti politik, mungkin a samat boleh bermimpim ubah dap mengunakan bahasa melayu dalam mesyuarat ccp kot yg rata mergunakankan bahasa menderin dan bahasa inggris saya tahu apa dalam pemikiran dia saya yakin dia akan kecewa seperti pemimpim veteran melayu yg masuk dap itu , kasihan saya sekarang terlalu ramai peminpim dan orang melayu cerdik mudah lupa dengan asas asas perjuangnya , mungkin ini lah ajaran tun m kot muda lupa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Satu pembaharuan dlm stail, penggunaan bahasa, nahu, penggunaan noktah dan koma. Satu gaya yg tidak mengecewakan.
      Kipidap!!

      Delete
  2. Saya teringin nak tengok pak samad tu bercukur

    ReplyDelete
  3. Tendang MCA lepas tu bawak masuk DAP dalam BN? After all DAP represents 90% of Chinese in Malaysia. Mungkin Cina Malaysia dah koyakkan kontrak social tapi kita sebagai kaum majority (yg masih berkuasa) should take a higher ground. Malaysia hanya akan aman makmur bila rakyat bersatu dan tak benci membenci sesama sendiri.

    Sekolah memang patut dibuat satu aliran. TAPI jangan jadikan sekolah kebangsaan sekolah agama. Hapuskan terus unsur-unsur bangsa dan agama di sekolah barulah orang bukan Islam nak masuk sekolah kebangsaan. Instead naikkan unsur-unsur kemanusian and promote civic mindedness.

    Janganlah Malaysia hancur sebab extremis bangsa dan agama. Jangan dengar hasutan politicians yg nak deviate issues so that they can rob the country blind. My advice to the Cina Malaysia (khursusnya yg di luar negara) - you can criticize and hate the country leaders BUT don't hate the country. They are not the same. Calling the country Bolehland or Bodohland is so unpatriotic. You should be ashame of yourselves.

    ReplyDelete
  4. TS Zam, your tweet gives me the impression that you want MCA out from BN. Is that so and why ?

    I wonder where would we go with recognising a different qualification and allowing its acceptance in the workforce and university ? While I have no problems with it, wouldn't this be just another set of standard coming into play ? For University intake, we already have the Matriculation, STPM / SPM, Diploma etc. So now UEC. How does this standard compare to STPM and Diploma ? How about A-Levels ? Never mind if there are many different entrance requirements, but is there going to be a quota on how many of each qualification you are going to accept ? How about meritocracy and comparing the different qualifications that are already there and seeing who has the best results ? Can you see where we are going and can go with this ? I can understand if private universities doing it, but public universities ? I hope the Sarawak government looks at these issues before deciding.

    Back to the issue of the day, this is the result of poor leadership and how it can affect BN. I can understand if Pakatan has this problem, but it is a loose coalition unlike BN which has been there for tens of years. Previously not much of issue but now MCA becomes a problem to Umno. So does this reflect back on BN leadership ? Yes, it does and MCA is going to be the fall guy !

    ReplyDelete
  5. Ketua Pemuda UMNO Khairy sepatutnya bersuara berani dalam soal UMNO mengadakan kerjasama dengan UMNO.Politik Malaysia berubah kerana perubahan sikap orang Cina dan PAS. UMNO mesti mempunyai keyakinan diri dalam hal ini.

    ReplyDelete
  6. Salam Tan Sri.

    Ini bukan kali pertama MCA bersikap begini....sudah lama mereka begini...paling jelas ialah bila mereka terjemahkan kebencian pd kepimpinan Melayu adalah pd GE13 ...hingga Najib sendiri bertanya..."Apa lagi Cina mahu"

    Tanya Ali Rastam dan Ghani...apa yg rakan2 Cina lakukan pd mereka.....hingga mereka berdua menjadi "terkejut Beruk" bila tidak mndpt sokongan Cina pd GE12 dikawasan mereka.

    Mereka memang bukan ada semangat setiakawan.....pd mereka bangsa Cina yg mereka dahulukan...mereka memang rasis dari dulu lagi....cuma menunggu masa dan hari sahaja nak hentam Melayu.

    Ini kenyataan.

    Untuk menutup sikap rasis dan prejudis terhadap Melayu....mereka cepat2 menuduh kita rasis.

    Apa yg rasisnya bila 20 bilionair negara ...Melayu cuma 3 atau 4 org sahaja....apa yg rasis nya bila dari 26% rakyat negara dgn jumlah cuma 6 juta...mereka memegang kejayaan negara melebihi 70%....sedangkan separuh rakyat Melayu dari 18 juta orang hidup miskin.

    Mereka konsistent dgn matlamat mencari kemewahan hidup dan bersatu hati....cuma permerintah Melayu yg terhegeh2 mahu menjaga hati mereka.

    Betulah dgn peribahasa Melayu yg berkata..."Kera dihutan disusukan anak dlm pangkuan mati kelaparan".
    Kini kera itu telah menjadi anak sendiri pula ...bukan lagi anak tiri atau anak angkat....hah apa lagi...mengigitlah kerja kera ini jika kita tidak memberi makanan.

    Sudah smpai masa kita kena bertegas dgn mereka...walaupun terpaksa menolak mereka dari BN seperti yg Dap lakukan pd Pas...

    Fikirlah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya, but you pissed away already how much of our oil money? No shame ka?

      Delete
    2. Kaum Cina telah berjaya melindungi konspirasi perkauman mereka dalam pilihanraya umum lalu dengan imej himpunan BERSIH.Kekalahan Ghani, Ali Rustam dll telah menjadi remeh temeh.

      Media bahasa Inggeris terutama portal berta berjaya mempotray mereka dengan imej nasional dan pendekatan Melayu dimomokan perkauman.

      Sekiranya Najib terus mepromokan bahaya Tsunami Cina selepas pilihanraya 2013 maka pastinya akan mengingatkan mereka tentang kesedaran Melayu tanpa aksi perkauman. Bagaimanapun sudah terlewat.

      Perhimpuan Baju Merah dan Silat hanya menunjukan Melayu berada dalam keadaan panik, hilang punca terutama pimpinan Melayu. Bukannya kekuatan.

      Delete
    3. Mungkin zam tak penah berhadapan dengan RBA tentera cyber mereka zaman zam sendiri, zaman dr mahathir dia berhadapan dengan cara menbeli akbar cina ,saya ingat dulu tun m arah mca beli akbar cina tersebut atas sebab akabar pro dap memain isu perkaum saya lupa apa nama akbar itu ,cara itu memang tak sesuai lagi.zaman sekarang cyber, saya harap zam berhati dalam dunia cyber ini ia berbeza dengan akbar

      Dap dengan tentera cyber red bean army rba berpura2 cara bagi zaman cara melaku penipuan
      Antara cara penipuan mereka rba ini
      1)Melakukan fitnah
      2)Memaksa pemimpim umno dan veteran lakukan provakasi antara satu sama lain
      3)berpura2 sokong tun m memuji tun m itu kemudian suruh tun m lakukan provakasi
      4)Menjadikan tun m atau pemimpim mereka boleh gunakan sebagai senjata utama mereka Pergunakan dalam dunia cyber
      5)main isu agama
      6)sokong isu LGBT
      7)sikap bemuka-muka
      8)Cuba meminta simpati konon rakyat terseksa
      9)Cuba main isu perkaum konon apek terseksa
      10)Cuba menjadi wira konon mereka perjuang hak asasi
      11)Cuba menjadi wira konon tak kebebebasan akbar

      Delete
    4. Anon 16.15,
      "....cuma menunggu masa dan hari sahaja nak hentam Melayu."
      Setuju dgn tuan. Tindakan mereka pada 13/5/69 was proven premature. Kemudian mereka regroup, consolidate and restrategise their moves. Mungkin sekarang mereka rasa Melayu sudah mencapai tahap kelemahan yg boleh diambil kesempatan. Sebab tu ramai yg dah semakin kurang ajar dan celupar.

      GE13 test water. Lepas ni Bersih demi Bersih?

      Kita Melayu cuma memerlukan pemimpin yg berwibawa, bukan yg mudah gelabah biawak!

      Delete
    5. Sebenarnya yg panik hingga diadakan 'Perhimpunan Baju Merah' adalah Najib.....tetapi kerana org Melayu dari dlm Umno mudah dikudakan dgn gula2....maka bearaklah mereka ...dgn semangat berkobar2 cukup dgn maki hamun dan kata nista pd kaum Cina.

      Dlm posting sdra yg lepas...sy seperti sdra...tidak menyokong perarakan itu.

      Apa logiknya ...jika ketua2 Umno atau org Melayu percaya bahawa dgn Perhimpunan 1hari sahaja... maruah bangsa dpt ditebus.

      Malah ianya menunjukan betapa keliru dan daifnya bangsa ini. Kini maruah bangsa makin tercalar dan merudum ketahap yg paling teruk dgn tingkah laku salah guna kuasa dan skandal yg Najib sendiri terlibat serta 1001 telatah org No 2 yg kerap mengundang kontroversi ...dan Menteri2 Penjilat Tegar yg meroyan dan merapu kerana terpaksa 'defend' Boss.

      Sdra Zam...bg sy selain Najib dan org No2 yg ...org2 kuat Umno termasuk Penjilat Tegar Najib....tidak pernah berlajar apa2 dari sejarah.

      Mereka cuma mementingkan survival diri sahaja. Pangkat... darjat dan kemewahan adalah 'priority'...untuk memastikan semua ...ini mereka sanggup membodek...menerima sogokan....menipu...berbohong dsb.

      Memang mereka pendik akal...sebab itulah ketua seperti No1 dan No2 pun disokong agar mereka dpt berada dlm jawatan.

      Huh dangkal sekali org2 Melayu yg serupa ini....sy sngat setuju dgn sdra bahawa kekuatan...maruah dan kedaulatan bangsa bukan boleh ditebus dgn cara terpekik dan terlolong begini.

      Malah..dgn berkelakuan begini...segala apa saki baki maruah dan kedaulatan yg ada menjadi semakin teruk pula.

      Tetapi sy tetap berpegang kp prinsip dan 'spirit' yg tertera didlm Perlembagaan tentang hak2 Melayu...kuasa Raja2 dsb...yg sy percaya kerap sngat dipersoalkan ileh Dap yg rasis serta disokong serta sikap MCA yg kerap menyokong.

      Disini MCA bersikap makan 2 belah atau gunting dlm lipatan....yg membaling batu dan semunyi tangan....sebab itu sy rasa MCA wajar diletak sebelah atau ditolak sahaja oleh Umno sbg sekutu.

      Delete
  7. knapa pulak aku kena masuk agama u??
    agama aku, hak aku... usah brother zam ungkit... kalo tak i pun bole citer benda yg sama kat u..nanti korang marah pulak...

    ReplyDelete
  8. SEKIRANYA PM SANGGUP BERPISAH DENGAN ISA PAYUNG PELINDONG BANGSA KENAAPA NAJIB TAKUT UNTUK BERPISAH DENGAN MCA YANG MENGHANCURKAN PERPADUAN NEGARA?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mudahnya ahli2 Umno dan org Melayu ditipu dan dispin oleh pemuda Pahang dan KP sendiri hingga desak MCA keluar dari BN.
      Apakah Umno dan BN telah cukup kuat utk berdepan dgn PR sedangkan tahi2 sedang berciciran keluar dari Umno dibuat oleh Najib.

      Tengok betul2 isunya.
      Betul atau tidak, Najib menyokong Baju Merah yg melaung api perkauman sama seperti Bersih 4.0 walhal MCA tak terlibat pun dlm rally puak Cina DAP ini.

      Najib mmg take advantage di atas penganjuran himpunan baju merah yg selanjutnya membawa kpd himpunan pesilat2 pula.
      Ini memberi gambaran negatif, seolah2 Najib dah bersedia mengembeleng kekuatan para pendekar dgn mengajak org Melayu menyinsing lengan terhadap org2 Cina.
      Punca sebenar, siapa yg memansuhkan ISA telah ditutup serapat2 dan sebaik2nya oleh Najib dan juak2 pengampu.
      Semalam sekali lagi rakyat Malaysia ditipu terang2an oleh Najib dan juak2 pembodek bilamana Gabenor BNM, Zeti keluar kenyataan, pencerahan ttg 1MDB akan sgt membantu melonjakkan kembali nilai ringgit.

      Selama ini, rakyat dipastikan percaya, kejatuhan nilai ringgit tidak ada kena mengena dgn 1MDB, sedangkan kenyataan Zeti semalam nembuktikan sebaliknya.

      Sungguh jijik permainan mereka bila media2 Umno dan kerajaan sprt Utusan, BH dan TV3 diguna semaksima mungkin utk menegakkan benang2 basah.

      Delete
  9. Tak payah laaa bising kat Cina...ini semua side show jerrr. Dari Kabinet hinggalah mesyuarat JKKK peringkat kampung, isu bumiputra yang dibangkit dan dibincang hampir 100%. Saham IPO untuk bumi hampir rm52B secara kumulatif, berapa banyak tinggal? Malaysia Airlines? Rumah siap pahat berbunyi, macam bangunan MITI, jalan MRR, KLIA2, salah cina jugak? Yang perabih duit rakyat ikut laporan ketua audit negara, cina ke? Saham FGV tumbang? Lembu NFC? Udah udah la tu. Show mega dah pun start kat US. Makin seronok dah.

    ReplyDelete
  10. Sedikit masa dulu, Najib digambarkan sebagai sosok yang bodoh, lemah, hodoh dan tidak amanah. Pada mulanya Najib hanya diam sahaja .. kemudiannya telah mula mengerakan macainya untuk bertindak dan menyerang balik. Macainya diumpan dengan duit. Duit adalah raja katanya.

    Sejak akhir ini, Najib mula mengunakan isu perkauman untuk meraih populariti .. media tv dan akhbar memainkan peranan utama .. hasilnya dah nampak .. Najib mainkan PAS dengan isu hudud .. mainkan Melayu dengan isu maruah .. mainkan China dengan baju merah .. gunakan Ali Rustam setelah lumpuh digigit China semasa PRU 13 .. Najib yang beberapa bulan lalu mula berjinak dengan serban dan jubah .. setelah gagal dengan umpan "gangnam style" .. kini kelihatan Najib dah mula bertengkolok dan berkeris .. untuk membakarkan lagi isu perkauman yang sedang dimainkanya. Ingat peristiwa Oktober 1987 .. beratus politikus kena tangkap tapi Najib tetap lepas bebas .. ha lepas bebas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Geng hangpa juga pengamal ideologi nepotisma utara nor ' anwar ibraham kenapa hangpa tak sebut anwar itu

      Delete