Saturday, 26 September 2015

KENAAPA ORANG ISLAM SYRIA TAK LARI KE ARAB SAUDI?

    DARI TWITTER:
  1. Duta Cina ke Malaysia lawat Petaling Street beri sokongan moral pd peniaga Cina diancam tunjuk perasaan Melayu . AS kata M'sia tak selamat.
  2. Terkini: Datuk Jamal Md. Yunos yang mengancam mengatakan akan ada rusuhan hari ini( Sabtu) di Petaling Street telah ditahan polis malam tadi(25 September 2015)
  3. Khutbah Jumaat ingatkan orang Islam bahawa Barat musuh Islam tapi ribuan orang Islam sabung nyawa lari ke Eropah untuk bebas sembahyang bersama Syiah Sunnah tanpa ancaman serangan bom
  4. Disamping ada kebaikan ekonomi merudum,saya juga sedar akibat ekonomi trickle down, tanpa pembangunan ramai hilang kerja terutama perkerja asing dan akhirnya BN down
  5. Ekonomi sedang merudum.Berpuluh kali Najib kata ringgit akan naik tapi tak naik. Ada baiknya, bila rumah tak laku harganya akan jatuh.Tunggu
  6. Pagi ini saya terfikir kenaapa orang Islam Syria lari ke Negara2 Eropah yg penuh maksiat dan tidak ke Saudi yang kaya raya di mana ada pintu surga Mekah
  7. Macam orang Kelantan lari ke Kuala Lumpur tinggalkan Serambi Mekah kubu parti jamin ke Surga

13 comments:

  1. Menarik sekali dan sungguh dalam maksudnya. Adakah ini tanda dunia semakin ke hujung jalannya

    ReplyDelete
  2. Padan muka jaguh ketuanan melayu konon spt anuar musa, ismail sabri, jamal ikan bakar dan rakan2 sewaktu dgnnya nila duta china beri amaran semasa melawat petaling street. Lain kali buatlah lagi kerja bodoh nanti orang luar yg ajar kita. Ada pm pon tak tahu apa. Bangang..

    ReplyDelete
  3. Arab saudi telah lama membantu golongan pelarian syria ini.. Tapi kurang ditonjolkan dan digembar gemburkan oleh barat dan golongan pembenci sunnah tauhid yg dibawa oleh arab saudi.. Mohon saudara zam buat research detail dulu sebelum buat perception..
    Mohon rujuk sumber2 yg boleh dipercayai.. Sumber2 drpd pembenci arab saudi biasanya datang daripada iran yg menyebarkan propaganda syiah rafidhahnya dan kempen membenci arab saudi dlm usahanya memporak perandakan umat islam..
    Antara rujukan awal yg saudara zam boleh rujuk ialah https://m.facebook.com/notes/islam-mohamed/saudi-aid-to-syrian-refugees-is-enough-truths-revealed-lies-exposed/10156125779865294

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tidak hanya orang Arab Syria yang lari dari tanah air mereka ke Eropah tetapi ramai intelektual Arab yang sejak sekian lama lari ke Ameirka Syarikat,UK dan France .

      Sejarah menunjukan bahwa intelektual Arab yang tertindas di dunia Arab oleh ulama-ulama yang taksub dan jumud telah lari ke Eropah untuk membina pengetahuan yang lebih luas dalam dunia yang lebih terbuka.

      Saya juga diberitahu ketika di Saudi bahawa Arab Saudi tidak bagitu gemar untuk menerima pekerja-pekerja dari Mesir kerana mereka adalah lebih cerdik dan terlalu political. Saya tidak mengatakan aduan ini benar tetapi inilah yang saya dengar. Saya juga heran kenaapakah tidak ramai orang dari dunia Arab sendiri yang berkerja di Dubai yang majoriti besar pekerjanya adalah pendatang dari Bangladesh atau India yang jumlahnya mengatasi orang Arab.

      Porakperanda antara orang Arab bukan hanya kerana Barat tetapi kerana mereka sendiri merelakan negara mereka dipergunakan oleh Barat untuk memperkuatkan pengaruh politik dan ekonomi mereka dengan membunuh orang Islam sendiri.Contoh yang jelas ialah Iraq dan Libya.Raja-Raja Arab takut kepada mereka.

      Delete
    2. Betul itu negara libya dulu aman dan kaya semasa zaman gadafi banyak menerima orang arab untuk berkerja negara libya tapi kerana fitnah para pemimpim dia dah cemburu dengan kekayaan anak gadafi dan keluarga nya dia musnah kan, cuba tengok sekarang pemimpim termasuk mantan pm itu di malaysia.sangup jatuh Orang gunakan orang asing dan media asing tampa memikirkan akibat yg akan berlaku pada negara kita ini . Saya tak kesah pun jika tun m jatuhkan najib guna orang malaysia tapi sesuatu amat di kesalkan macai tun m iaitu khairuddin cuba menbawa campur tangan asing ,yakin ke FBI siasat 1mbd itu FBI tak kuasa untuk menyisat sesuatu kes luar negara kecuai campun tangan intepol, lagi pun kes 1mbd bukan menbabit amerika pun interpol tak boleh campur tangan sebab bukan kes dalam negara amerika , bagi pendapat saya cia akan campur tangan kes 1mbd malaysia ia akan dirosakan nya sehingga kita berperang antara satu sama lain
      zam tolong nasihat kan tun mahathir sebelum terlambat

      Tolong siar kan tulisan saya ini

      Delete
    3. Ni semua punca najib. Pasai apa pi ganggu task force, sprm, pac etc? Siapa kena siasat? Siapa kena larang keluar negara? Riza aziz, jho low goyang kaki. Gila apa ni? Sapa nak caya?

      Delete
    4. Task force cuba korang berfikir fbi tak kuasa siasat kes 1mbd yg berada dimalaysia ia hanya seperti di malaysia unit gerak Khas polis,mi 5 pun tak kuasa siasat kes 1mbd ,pac dah siasat wang 1mbd di gunakan pada jho low tak wang bagi pada dia,

      ketika kahairuddin pergi ke englang kenapa tak Pergi panggil mi5 di british ketika dia berada di england biar mereka gelak kan nya, aku takut kahairuddin itu jumpa cia bukan jumpa FBI di amerika , korang perhatikan mana dia dapat duit pergi amerika dan euro itu setelah dia bankrap belanja bukan murah atau ia membabit kos beribu setiap kali lawatan, cia sangup gunakan Bayar kos dia untuk merosak malaysia ini berfikirlah bro fbi badah perisikan dalam negeri je tak seperti cia bawah nya terdapat kementerian luar negara
      Hanya tahu berfikir sebab itu dia ditahan. kerosak 1mbd baru masih kecih ketika melaburan masih boleh baiki, kenapa kes bank bumipurtera dan pkfz kenapa tak ada fbi siasat nya Berfikir sebelum buat tindakan sejarah menbuktikan campur tangan asing, pembelot dan sikip tamak para pembesar dan fitnah menyebabkan melaka di jajah itu masih tak menjadi pengajaran kepada tun m dan kahairuddin itu mereka lupa pada sejarah menimpa melaka, korang terlalu sangat fanatik tun m itu kalau buat salah tahap macam itu masih fanatik lagi buka mata korang itu, aku dulu sokong tun m itu ketika terdapat tedapat campur tangan asing dibawa anwar ibraham merusuh al gore menyuruh rakyat malaysia bangkit memberotak dan merusuh, kalau negara sampai tahap berperang suadara korang betul amankan balik ke , sampai sekarang libya dulu kaya raya bagi perkerjaan pada rakyat mesir dan negara arab miskin belum di pulihkan sepenuh nya.

      Zam tolong siar kan

      Delete
    5. Yg curi ayam bebas sebebasnya, yg repot curi ayam disiasat n dilarang keluar negara.......

      Delete
    6. Alaa...penasihat british di putrajaya tu mcm mana? Dia makan budu ke?

      Delete
  4. Adoi..Jamal ikan bakar tuntut bagian di petaling street akhirnya dapat bagiannya dilokap. Mereka yang satu kepala dengannya pakailah otak bukan pakai kepala lutut. Kalu nak tunjuk hero boleh pegi syria, libya etc tunjuk kuat. Hampeh!

    ReplyDelete
  5. Kenyataan tuan ada benarnya.....tu semua. Pelik dan ajaib bila mereka2 ni lari ke Eropah.

    ReplyDelete
  6. Macam orang kita kata singapore tak peduli orang melayu, tapi ulang alik tiap tiap hari kerja kat singapore.

    ReplyDelete
  7. Muhammad Abduh pernah berkata:

    "I went to the West and saw Islam, but no Muslims; I got back to the East and saw Muslims, but not Islam."

    ReplyDelete