Sunday, 27 September 2015

DUTA CHINA AKAN LAWAT KUBUR CHIN PENG...


        “I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear.” Nelson Mandela



      DARI TWITTER

    KITAR SEMULA DRAMA KLASIK ANWAR IBRAHIM
       
      
  1. Prasangka ditimbulkan semula terhadap rawatan doktor kepada banduan Anwar Ibrahim. Cukuplah kitar semula dan replay drama klasik. Penonton dah meluat
  2. Datuk Zahid Hamidi: Saya ingin tahu salah ke jika kita bersatu tunjuk perasaan bantah jerebu? Biar Indonesia dapat mesej keras kita
  3. BN akan hadapi protes jika laksana skh satu aliran. Biar jadi masalah pembangkang terutama DAP bila tak dapat pertahankan.UMNO tak rugi.Forget MCA
  4. Berhimpunlah seluruh rakyat Malaysia dlm suatu tunjuk perasaan paling besar protes jerebu dari Indonesia
  5. Nasib baik mayat Chin Peng Ketua PKM tak dikebumi di Malaysia. Jika tidak Duta China dan simpatisan Cina M'sia akan ziarah.Right decision.
    1. Syabas kp bekas Naib president MCA yg nampak bahaya campurtangan Duta China kp keharmonian kaum di negara ini.Apakata Kit Siang? Ini bersih ke?

  6. Republic Of China should call back it ambbasador because blatant interference in Malaysian affairs and replace with more matured deplomat.
  7. Duta Komunis China buat kenyataan seolah-olah orang Cina Malaysia rakyatnya.Lawat Petaling Street pun very undeplomatic.Cemarkan Cina Malaysia.

17 comments:

  1. Kita hadapi banyak isu. Semua pihak ada pendapat dan pendirian. Tapi kita spt tak de pimpinan. Masing2 tunjuk pandai.
    Wahai najib bercakaplah. Pimpinlah. Jangan jadi bisu. Pihak luar dah berani campurtangan. Sebab depa lihat kita lemah dan bercelaru.
    Wake up lah pm!

    ReplyDelete
  2. Adakah Duta Indonesia atau India akan memberikan perhatian kepada masalah rakyat keturunan India atau Indonesia yang telah berpuluh tahun menjadi rakyat Malaysia atau yang dilahirkan di Malaysia. Mereka adalah rakyat Malaysia.

    Adakah Republik Rakyat China mempunyai dasar yang sama dengan Taiwan yang meanggap semua orang Cina di seberang laut sebagai rakyatnya? Setahu saya ini bukanlah dasar Komunis Cina.Duta ini telah merosakan hubungan baik yang diinisiatifkan dan dibina oleh Tun Abdul Razak.

    Kenapa Duta China di Malaysia mempunyai fikiran bahawa Cina di Petaling Street ada kena mengena dengannya. Jika atas dasar kemanusiaan maka Duta China itu juga harus memberikan simpati kepada orang-orang Melayu yang telah ditipu oleh peniaga Cina di Low Yat atau di lain-lain tempat.

    Kerajaan mesti siasat barangkali Duta China ini telah mempunyai rangkaian hubungan politik dengan Cina Malaysia

    ReplyDelete
  3. Demonstrasi jerebu?
    Fikiran semakin keliru dan berjerebu..

    ReplyDelete
  4. untuk pengetahuan tan sri, kapal peronda china sering kali meronda di perairan kita di kepulaun sarawak...tapi tidak ada tindakan oleh pernguat kuasa malaysia mahu menghalau mereka tapi sekadar mermehati dari kapal terbang sahaja...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nasib baik ia memerhati bimbang takut ia tak pandang langsung. Atas diudara pulak tu.

      Delete
  5. Baju merah berjuang demi maruah melayu. Kenyataan duta china di petaling street adalah satu tamparan bukan saja pd bangsa melayu tapi juga negara. Ia spt satu tamparan dimuka. Duta china main politik diplomasi. Harap baju merah tidak bertindak bodoh. Diplomasi vs diplomasi. Tarik rambut jangan rosak tepungnya.

    ReplyDelete
  6. Saudara ZAM

    Sikap orang Melayu menyalahkan kaum lain sudahpun menjadi suatu “cliché”.

    Sudah hampir 6 dekad kita Merdeka. Berbilion ringgit wang negara digunakan untuk membantu kita kaum bumiputera. Nasib kita tidak juga berubah. Dari RM52 bilion hanya tinggal RM2billion milik saham kaum bumiputera. Ke mana pergi RM50 bilion lagi? Mungkin dijual dan sekarang dimiliki kaum lain. Ramai juga sudah berjaya dengan bantuan Kerajaan tetapi lebih ramai yang masih ketinggalan. Yang berjaya pun tidak sehandal kaum-kaum lain. Kenapa kita nak salahkan kaum Cina apabila wang dan peluang yang begitu banyak telah diberikan kepada kita?

    Nasib sesuatu kaum itu hanya kaum itu yang boleh ubah. Habis kenapa pula kita mahu salahkan kaum lain?

    Ini sekadar ingatan:

    Kalau lesen perniagaan diberi, kita sewakan kepada kaum lain
    Kalau projek diberi, kaum lain yang mengusahakannya
    Kalau kawasan balak diberi, kaum lain menerokanya
    Kalau isu ketagihan dadah kita juara
    Kalau isu lepak di pasar raya kita ke depan
    Kalau isu mat rempit kita handal
    Kalau kahwin cerai kita tertinggi
    Kalau isu abai anak kita terkenal
    Kalau isu buang bayi kita lebih
    Kalau bab hiburan kita hebat
    Kalau tercicir dalam pelajaran kita yang ramai
    Kalau digelar profesor pun dpanggil orang kangkung
    Kalau menguasai lebih daripada satu bahasa kita yang ketinggalan
    Kalau ceramah agama kita paling banyak
    Kalau disuruh bekerja kita malas
    Kalau diberi kuasa kita terima rasuah
    Kalau disuruh sorak kita yang menang
    Kalau berpolitik kita ke depan
    Kalau berniaga kita ke belakang
    Kalau diberi hutang kita malas bayar
    Kalau bergaya kita tak kalah.
    ....

    Saya pun Melayu. Saya tak akan salahkan kaum Cina jika kaum saya yang tidak mahu berubah. Saya salahkan kaum saya dan juga politikus Melayu yang suka berpura-pura. Maka saya pastikan anak-anak saya menguasai Bahasa Mandarin dan Bahasa Inggeris. Saya pastikan mereka bergaul dengan semua kaum. Maka berjayalah mereka sekarang. Saya anggap pelbagaian kaum di negara kita suatu rahmat daripada ALLAH.


    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalu.2 juta ahli umno mentaliti spt tuan mesia dah aman dah. Dah jadi negara maju tak payah tunggu 2020
      Hehe..

      Delete
    2. Awak ni Cina atau awak ni siNizar bekas MB Perak?

      Delete
    3. Mungkin kau tak sedar Dan kau tak penah bergaul dengan apek ini
      kes tinggi rasuah apek
      Kes tinggi barang tiruan apek
      Kes tinggi bawa pelacur masuk apek
      Apek pun ada belajar tak habis
      Kes tinggi rasuah yg ditangkap apek paling banyak tinggi bagi rasuah
      Kes resis kau penah baca papan minta kerja chinaese olny dan speak manderin.
      Aku penah kerja Dengan apek ini ,dia orang dah malas dah ada tak suka datang kerja malah ada minta gaji lebih Jika tak ada elaun tak nak kerja
      Minta jawatan tinggi je tak mahu belajar dari bawah
      Jika mereka bos mereka lebih penting bangsa dia dulu walaupun mereka berkerja syarikat antara bangsa
      Kes kahwin sama jenis apek
      Kes nak perkenalkan budaya LGBT asia di malaysia, taiwan dan singapore apek
      Apek boleh bersekedudukan tampa kahwin jika meandung apek pergi klinik gugulkannya.
      Pusat judi haram apek Punya
      Pusat rumah urut dan pelacuran apek punya
      Pusah hiburan untuk lekakan orang melayu apek punya
      Gay tertinggi apek
      Kes cabutan bertuah untuk dapat hadian menipuanya syarikat apek orang melayu senang di tipu
      Tipu jual barang
      Apek sekarang mana boleh kerja berat2 semua duduk offace je

      Aku penah berkerja Di kilang antarabangsa apek tak penah tengok mesin walau engerine orang melayu berjawatan sama tengok mesin dan betulkan kerosak mesin itu apek duduk diam buat laporan bagi tahu bos itu kerja dia tak ada usaha ambil buat kerja betul mesin itu

      Kalau kau bergaul mereka ini sikap mereka ini, apek sekarang bukan seperti apek 20-90an. apek tahu hidup senang je nak dapat sesuatu tampa usaha,
      Jika orang melayu usaha dengan betul kekayaan malaysia jadi hak milik orang melayu ada faham, sikip kau masih dibelengu dengan fitnah british dan apek itu konon melayu malas ada faham





      Delete
    4. saya cadangkan ada kroni tun m masuk bertanding pertandingan jawatan presiden umno itu.
      kalau dulu boleh macai tun m memang tampa bertanding termasuk anak didik anwar ibaraham itu

      Kena ingat satu ahli umno satu undi. Zam bagi pesan pada kroni tun m itu ,

      Zam tolong siar tulisan aku ini

      Delete
  7. bawa balik semua china yang dikasari.

    ReplyDelete
  8. Down south Tan Sri...look down south...apa kata mereka?

    ReplyDelete
  9. Kita negara kecil. Tidak ada apa-apa faedah bergaduh dengan negara lain. Dengan Indonesia - big brother - pun kita tak berani cakao lantang. Ego mereka terlalu tinggi. Nak tegur hal jerebu pun kita takut. Kapal perang Cina sering hampir kawasan peraiaran kita. Ada kita bersuara? Oleh itu carilah jalan yang baik untuk kita semua rakyat Malaysia hidup bersatu, Tak payahlah gaduh kerana kaum yang berbeza.

    ReplyDelete
  10. Spore negara kecil dah saman syt di indo kerana jerebu. Kita masih sabor. Serumpunlah katakan. Kena sabor tahap tinggi.

    ReplyDelete
  11. Khairudin buat laporan polis. Bila tidak ada kesan, dia ke luar negeri untuk membuat laporan sama. Ditahan pulak bawah Sosma.

    Sekarang ni Cina Petaling St dok komplen yg perniagaan mereka diancam oleh tunjuk perasaan dan ugut rusuhan. Bila tak ada kesan, Duta China masuk dalam kawasan Petaling St. Duta ni berani sbb dia tahu kalau jadi apa2 kat dia, kerajaan China akan backing dia.

    Kalau kita nak protes besar-besaran kat Indonesia pasal jerebu, silakan. Lepas tu biar orang Indon yg kita bawak ramai2 kedalam Msia untuk kerja, bagi duit dan lemudahan protes balik kat Negara kita sendiri. Buat mogok tak kerja. Siapa yg rugi ? Pas tu kalau ada sykt Msia yg turut terlibat dlm jerebu dari Indonesia bungkus operasi dan tamat permit. Siapa rugi ? Kalau najib dan kabinet dia berani, ambik la tindakan kat Indonesia dan China. Sanggupkah ? Beranikah ? Bolehkah ?

    ReplyDelete
  12. Well Reezal, this is a big fat tight slap on your baby face. You have been disgraced internationally. Not the first time though. The last was when you said action can be taken against Malaysian Bersih demonstrators overseas. Nothing happened ! It would have been better to just stay put in PAC. You have never been disgraced in PAC even by the opposition guys who very much respected you. Now you learn a very bitter lesson. Sorry ler brudder ! Kamu ni dah join tempat yang salah. Is this how you get disgraced publicly ? I feel sorry for you.

    ReplyDelete