Friday, 20 March 2015

GENERAL-GENERAL HILANG DARI DEMONSTRASI

KOMEN:
ADAKAH HADI MASIH BERMARUAH?
Tan Melaka 28 Mac 2015:
Presiden Pas Abdul Hadi Awang menolak tuduhan SUA DAP Lim Guan Eng bahawa beliau tidak bermaruah,tidak jujur dan pengkhianat.
Apakah lagi maruah yang ada pada Hadi  dan Pas apabila menukarkan perjuangan Negara Islam kepada Negara Kebajikan( atas nasihat Anawar Ibrahim?) ,tidakkah ini pengkhianatan, menggadikan kuasa kepada Anwarinas,tidakkah ini sesuatu yang tidak bersifat kejujuran,menerima seorang homosexual sebagai pemimpin utama Pas untuk sekian lama. Tidakkah ini penjualan maruah demi kerana mengejar kuasa?.

Sekarang Hadi tidak lagi dihormati oleh Anawrinas dalam parti Pas. Di mana maruah hendak dibanggakan?

Sebenarnya Haji Hadi berdosa besar kepada Allah,kepada penyokong  Pas dan kepada umat Islam negara ini kerana bersama dengan Nik Aziz  membawa sokongan kapada Anwar Ibrahim yang hampir menenggelamkan UMNO sebagai parti Islam yang sebenar,yang telah berjaya menegakkan maruah Islam dan menjalankan kepimpinan Islam walaupun berkawan dengan parti kafir.

Orang Islam telah menentukan maruah Haji Hadi.Sudahlah Hadi. Bungkus!

GENERAL- GENERAL HILANG...

Berbagai perancangan ,tindakan dan usaha dilakukan sertamerta sebaik sahaja  peliwat Anwar Ibrahim dilindungi oleh tembok penjara untuk menyinarkannya sebagai seorang pejuang rakyat yang setaraf dengan Mandela dan Ghandhi.

Tetapi harus diingatkan  Mandela merengkok dalam penjara selama lebih 27 tahun dengan hukuman kerja berat   dan Anwar hanya baru beberapa hari sahaja berada di dalam,  telah mendapat keistimewaan anaknya sendiri dapat memantau keadaan kesihatannya. Rakan-rakan Mandela meneruskan perjuangan berani sehingga ditahan bertahun-tahun bersamanya  tetapi general-general yang sekian lama di barisan depan  dalam perjuangan  bersama Anwar  telah menghilangkan diri.

Di mana Kit Siang, Guan Eng, Azmin Ali, Haji Hadi ,Mat Sabu,Husam dan lain lain  dalam demonstrasi- demonstrasi yang diadakan dari masa ke masa untuk membela Anwar, dari pembakaran lilin di hadapan  Penjara Sungai Buluh hingga ke demonstrasi di depan Sogo Kuala Lumpur yang  diadakan setiap minggu.

Lilin -lilin yang dipasang di depan penjara pun telah terpadam satu demi satu dan demonstrasi selanjutnya hanya disertai oleh tentera- tentera upahan , askar askar simpanan dan siswa -siswa bahlol yang belum mengenal dunia sebenar.

Isu isu baru akan muncol satu demi satu  seperti IMBD, Hudud ,Beng Hock dan lain lain yang lebih bersifat semasa  yang akan melindungi penjara Sungai Buluh dan banduan -banduan didalamnya.

Selain dari itu Malaysia bukanlah negara pengangur seperti  Indonesia kerana setiap orang sebok dengan kerja masing-masing dan tidak cukup kalau upah  demonstrasi hanya sekadar sebungkus nasi,sebungkus rokok dan sedikit wang.Di Malaysia jika wang upahan tidak dinaikan maka semakin kuranglah demnstran kerana banyak lagi kerja menunggu dengan  upahan yang lebih besar.

15 comments:

  1. Salam hormat Tan Sri Zam.Saya teringat pada tanggal 5 Feb 2015,saya terima panggilan dari Universitas Al Azhar Jakarta selatan yg maklumkan Anwar Ibrahim akan dtg jumpa Rektor dan beberapa direksi Uni AlAzhar.Agak saya utk dptkan sokongan Ulama Indonesia kalau didapati salah pada 10Feb 2015.Saya jwb biarlah sebab rektor tersebut teman lama Anwar dan sudah tak tajam gigi Anwar di Indonesia,LSM/Ngo disini juga saya tulis surat peribadi agar elak jumpa anwar.lagipun anwar hanya di Uni Al Azhar dari jam 9 hingga 11 pagi pada 6 feb.7 beliau balik kl.Dah tak sama waktu anwar datang beberapa tahun dulu.TSM,mohon maaf hampir semua rakyat Indonesia kerja,walau kerja apa saja utk cari rezki,jarang yang nganggur.Yang berdemo itu mmg dibayar tapi bukan sebab mereka tak kerja tapi cari tambahan duit.Salam Hormat Tan Sri.(Malindo)

    ReplyDelete
  2. Zam, jangankan budak-budak mentah itu terpedaya dan tertipu sandiwara Anwar malah Nik Aziz pong dikelentongnya. Apo nok dikato....bila taksub menguasai diri telinga jadi tuli mata jadi buta. Hmmm.... apo nok dikato!!

    ReplyDelete
  3. Saya berani bertaruh dan berani kata bahawa kempen untuk mengingatkan orang ramai terhadap peliwat atau tokoh homosexual Malaysia ini akan berakhir dalam masa tidak lama lagi dan hanya akan menjadi kenangan abadi untuk anak-anak dan keluarganya sahaja. Mereka akan cuba menjadikannya Mandela kerana hendak basoh dosanya tetapi kepada Pas,kepada Candra Muzafar dan tokoh tokoh intelektual dan pemimpin ABIM yang bukan bahlol dia hanyalah sampah yang amat menjijikan.

    ReplyDelete
  4. Anwar telah di perguna seperti kertas tissu jamban. Setelah selesai guna untuk kesat "anu", di buang ke tong sampah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. DPM Juburi sakit belakang tapi bila Saiful sakit dubur siapa nak peduli?

      Delete
  5. Jeneral2 mereka lepas bebas..siip.. yang kena macam pecacai upahan di Perak itu - 10 bulan ( lepas di kurangkan ). Apa faedah ? RM 200 boleh tolong ? Sia-sia...

    Betul kata Zam. Maka siswa-siswi melayu yang baru hendak celik dunia, kelas nya sama yang tua bangka tidak sedar dek untung ! Sia-sia lagi... tian chua same lafizi juge yang kayalaya...he..he..

    ReplyDelete
  6. Manusia yg paling untung si Saiful mangsa liwat (kononya) tanpa pekerjaan tetap sudah boleh hidup mewah, perkawinan secara besar2an n berbulanmadu diluar negara n sering bercuti keluar negara tanpa diketahui dari mana sumber kewangan diperolehi. Kpd mahasiswa2 yg dikata 'bahlol' tadi hangpa patut belajar dgn nya bagaimana boleh memperolehi wang sebegitu banyak tanpa segulung ijazah diusia begitu.... mungkin ade sesuatu 'rahsia' kejayaanya... tidakah anda berfikir caranya.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Juga pada siswa2 yg bahlol cuba pikiaq pasai apa si saiful tu berani sumpah di masjid dan di kaabah? Coba kaji dan pikiaq betoi-betoi. Ingat si nuar tu sorang takut kat neraka? Si Nuar patut cabar saiful bersumpah satu kali lagi. Hahaha baru padan muka !

      Delete
  7. Darwis Balingan.20 March 2015 at 20:19

    SENANG SAHAJA,MAHASIWA YANG JAMBU CARI ORANG KAYA YANG BERNAFU MACAM ANWAR IBRAHIM AL ABIMI.BOLEH TUMPANG MASUK SURGA.

    ReplyDelete
  8. ha ha maskot tua janggut puteh tu pun dah tak mahu jadi maskot demontrans lagi..

    ReplyDelete
  9. Zam maidin ni bkn boleh percaya..sapa tak cerdik menulis mmg akan terkasima dengan tulisannya. Ni semua bekas menteri @ bekas penyamun berlesen.. Dah kaya menyamun tunjuk alim tak pernah buat dosa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau mahu kentot kita minta awak menjauhi diri .... hehehe

      Delete
  10. duit tatak kasi..mati ma
    sekalang itu anwar sulah tatap..wa jd loyar atak susah cari makan ma..

    ReplyDelete
  11. Apa nak jadi akan terjadi
    Yang meliwat dan diliwati
    Rela dalam paksa, waima ...
    Tiada paksaan dalam dosa
    Hanya suka sama suka, tapi ...
    Bila fulus menimbun depan mata
    9 noda dihitung dibuat kira-kira
    Kunun insaf nyala di dada melaba
    Kunun demi marwah bangsa agama
    Segenggam kentut tidak terlepas agar
    Tidak tersembur cecair emas maka
    Ditolok, dikenalpasti tercerakin
    Terbuktilah songsang si empunya lendir
    Yang tersungkur di perangkap madu
    Hatta, si pemangsa bertukar mangsa
    Tak petah lagi bersuara
    Kaku di penjara.



    ReplyDelete