Tuesday, 17 February 2015

PENYAKIT ANWAR IBRAHIM YANG TAK AKAN DIDEDAHKAN

KOMEN:
Rohaizad
2 Mac 2015

MALAYSIAKINI TIDAK KENAL NAJIS DAN BUNGA
Saya sungguh merasa jijik dengan sikap Malaysiakini yang kunonnya menjadi suara kebebasan demokrasi  tetapi tidak lagi dapat mengenal antara najis dan bunga.

KOMEN:
MAIL KERBAU TERKEJUT DENGAN MALAYSIAKINI

Saya sungguh heran bagaimanakah Malaysiakini sanggup turun keperingkat paling hina  membela seorang MP Penjenayah sebagai "Kaki Tutuh Pungkok"  untuk hadhir di Persidangan Parlimen.

Malaysiakini senghaja hendak menghidupkan nama penjenayah ini di kalangan umum supaya dia tidak dilupakan sedangkan dia berada dalam penjara sebagai korban nafsu yang tidak kenal lubang depan atau belakang.

Saya sungguh terkejut sikap Malaysiakini yang tidak adil kerana tidak pula membela penjenayah lain yang membuat dosa sama.

Ini saya ingat mungkin kerana pengarang Malaysiakini belum pernah kena tutuh pungkok dengan Anwar anak Ibrahim-ISMAIL KERBAU.




HAK ISTEMEWA MEDIA SOSIAL
Komen:
Manbai
26 Febuari 15
Mereka yang bercakap menerusi media sosial membela banduan Anwar Ibrahim dan mengecam pihak kehakiman telah ditahan dan disiasat oleh pihak polis tetapi kenapa media sosial yang menyiarkan kenyataan mereka itu tidak di tahan atau disiasat. Dimana kebenaran dan keadilan?

BANDUAN INI PATUT MINTA AMPUN PADA RAKYAT

KOMEN:
Aznil
25 Febuari 15
Banduan ini sepatutnya  meminta maaf dari seluruh rakyat  kerana dia berhobong sejak dari menjadi Presiden ABIM hingga kepada pilihanraya kecil Kajang dan terkini  ketika berada dalam penjara dengan mendakwa tidak berdosa tapi mahu minta ampun sedangkan langkah ini  tidak dirastuai oleh Pakatan Pembangkang,bertentangan dengan kenyataan peguamnya.Ini satu lagi pembohongan yang memalukan.
Ramai rakan rakan rapatnya seperti Sidek Baba , Chandra Muzafar,Paguam Zul dan lain lain lari darinya kecuali tinggal beberapa kerat lagi. Mereka rasa besar bila bantahan mereka dibesarkan sedangkan  mereka sendiri sedang  menjalani proses kepupusan. 
SYABAS KETUA POLIS NEGARA.
Hanif
26 Feb 15
Ketua Polis Negara yang diancam untuk dibunuh telah mensifatkan gulongan ini sebagai segelintir masyarakat yang tidak menggunakan saluran demokrasi sedia ada dan sering melakukan perbuatan menyalahi undang-undang dalam menuntut perubahan.

Syabas KPN. Betul!.Mereka mana tahu guna saluran rasmi,mereka suka pakai saluran belakang dan manusia yang suka ikut saluran belakang ini tidak ramai,seekor telah disangkarkan  tetapi yang terlepas  cuba tunjuk  ramai dan ada orang  percaya kerana dibesarkan oleh media tidak rasmi yang menjadi pembela utama kaki  tutuh pungkok- Hanif


KALAU TAK BERDOSA BUAT APA MINTA AMPUN

KOMEN:
Deraman
Permatang Pauh 24 Feb 2015
Anak Perempuan banduan Anwar Ibrahim, Nurul Nuda dan isterinya Wan Azizah   mengumumkan k akan meminta  , ampun bagi  Anwar  dari Seri Paduka Baginda Yang Dipertuan Agung kerana mereka percaya dia tidak berdosa.

Nak minta ampun buat apa jika tidak ada  dosa. Nak tahu hal sebenar tanyalah Saiful berapa kali dibelasahnya. Banduan yang dihukum gantung pun  diampunkan  kerana terbukti kelakuan berubah dan bertaubat setelah sekian lama merengkok dalam penjara. Ini baru masuk dua tiga hari sudah bersih dari dosa.

Adalah lebih baik Nurul Huha dan Nurul Izah  meminta surat salinan dari ibunya Wan Azizah kepada Mantan Perdana Menteri  Dr. Mahathir mengenai kelakuan bapanya yang tidak mahu didedahkan oleh Mahathir kerana memegang amanah.

24-2-2015
Saya tidak belajar undang-undang dan tidak faham semua undang-undang tetapi saya ingin tahu apakah dosa menghasut lebih kecil dari dosa yang terhasut ?Mukmin.

Gambar di bawah ialah perserta-perserta sesi mingguan Teh Tarik di Jalan Masjid India Ahad lalu bermula dari kiri Ahmad Idris (ABI), bekas Pengarang Mingguan Malaysia, Datuk Raja Ahmad Niza Pengerusi BYG Worldwide Berhad yang juga bekas Timbalan Ketua UMNO Bahagian Selayang, Zainuddin Maidin, Tokoh Wartawan Negara, Datuk Jaafar Rahim, Karyawan (Bekas Pegawai Perancang Bahasa Dewan Bahasa dan Pustaka) dan berhadapan dengannya Latif Nordin bekas Ketua Meja Luar Negara Utusan Malaysia, Mazlan Salleh, bekas Wartawan Bernama, Zainol Fakir bekas Pengarang Mastika dan Haji Ali Jaafar Pengarah Urusan Utusan Transport- Gambar oleh Rosle Azmi

PENYAKIT ANWAR IBRAHIM....

Sesi Teh Tarik mingguan Ahad lalu di gerai Haji Jamal Jalan Masjid India merupakan sesi terpenting, terhangat dan terpanjang kerana dihadiri serentak oleh ramai bekas wartawan, karyawan dan tokoh perniagaan.

Sesi ini telah membuat beberapa ramalan tentang kemungkinan banduan Anwar Ibrahim yang sedang menjalani hukuman penjara lima tahun kerana meliwat akan diserang oleh penyakit-penyakit ganjil yang lebih dahsyat berasaskan kepada kekebalannya dari serangan penyakit-penyakit yang teruk dan pelik semasa dalam tahanan pertama.

Di antara penyakit yang pernah menyerangnya ialah HIV, keracunan arsenik, sakit pinggang dan sakit tengkok.

Penyakit terbaru yang diumumkan oleh anak perempuannya ialah sakit politik hendak menjadi Timbalan Perdana Menteri, tetapi ini segera disanggah oleh Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin sebagai pembohongan, kerana menurut Khairy, Nurul Izah pernah mempuyai rekod tidak bercakap benar tentang Datuk Seri Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin yang ditariknya balik dalam mahkamah

Diagnosis yang dibuat oleh sesi teh tarik penyakit sebenar yang sedang dideritai Anwar Ibrahim yang sama sekali tidak akan diumumkan oleh peguamnya, siswa upahannya, penyokong-penyokong taksubnya, anak isterinya dan porpagandis-porpagandisnya ialah penyakit yang tidak terubat yang membawanya ke penjara.

Kalau ini diumumkan, maka barulah semua orang percaya dari lain-lain penyakit yang akan digemparkan kelak, kerana orang ramai sudah biasa dengan gempak kling.




DARI MALAYSIAN INSIDER:

MENTERI SOKONG DEBAT TERBUKA SHAFEE DENGAN MAJLIS PEGUAM

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Nancy Shukri berkata, beliau secara peribadi tidak setuju cadangan Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah untuk menyertai jelajah penerangan kes Liwat II Datuk Seri Awar Ibrahim kerana ia hanya memberi gambaran buruk kepada kerajaan. – Gambar fail The Malaysian Insider, 19 Februari, 2015.
Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Nancy Shukri berkata, beliau secara peribadi tidak setuju cadangan Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah untuk menyertai jelajah penerangan kes Liwat II Datuk Seri Awar Ibrahim kerana ia hanya memberi gambaran buruk kepada kerajaan.

Sebaliknya beliau mencadangkan peguam yang dilantik mengetuai pendakwaan kes Liwat II Anwar itu mengadakan perdebatan terbuka dengan salah satu pengkritik utamanya iaitu Majlis Peguam.
Nancy yang bertanggungjawab di Bahagian Hal Ehwal Undang-Undang JPM itu berkata, beliau secara peribadi tidak setuju cadangan Shafee untuk menyertai jelajah itu yang diumumkan Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin pada satu forum Selasa lalu.

Bar president told to retract statement questioning Sodomy 2 verdict

    KUALA LUMPUR: A group of Malaysian Bar members have demanded that president Christopher Leong retract his statement questioning the Federal Court’s judgment on Datuk Seri Anwar Ibrahim’s sodomy case.
Speaking on behalf of the 100 members, a member of the Bar, Tan Sri Abdul Aziz Abdul Rahman said Leong’s statement did not represent the majority views of the practicing lawyers.
“We are concerned when the president of the Bar made disparaging remarks about our judiciary and the courts in the name of the Malaysian Bar.
"As far as I am concerned, let the rule take its own course,” he told a press conference here, Saturday.
On Feb 11, Leong said that Anwar was “persecuted instead of prosecuted” and that the opposition leader should have been charged under the 377C of the Penal Code for forced sodomy or sodomy rape.
In view of this, Abd Aziz called Leong to also apologise to the Federal Court judges, who had upheld the Court of Appeal’s decision to sentence Anwar to five-years of imprisonment for sodomising his former aide, Mohd Saiful Bukhari Azlan.
“Stop all the unwarranted attacks on the judiciary and apologise not to us but to the judges he blatantly smeared, and retract the statement.
“I believe if he does all this three, we are happy and we have no issues. Let’s see if he’s prepared to withdraw his statement. If he says that it was his personal view, we can accept that,” said Abdul Aziz.
A practicing lawyer, Datuk Mohd Noor Amin said they would give Leong 14 days to retract his statement.
“Failing which, we shall be constrained to take all the necessary steps to call for his immediate resignation from the position as the President of the Malaysian Bar and call upon the Attorney-General to take the necessary contempt proceeding against him,” he said.
When asked if their ideology was representing the 15,000 members of the Malaysian Bar given that only about 100 members supported their call, Abd Aziz said the numbers would grow in time.
“Besides, we are not a political party that is concerned about recruiting members.
“The fact that there have been 100 members who have voiced out their discontent within only two days surely indicates that Leong’s statement was not representing the entire Bar,” he said.
Attempts to reach Leong for comments have been unsuccessful.

KOMEN: GOOD MOVE. JANGAN BIARKAN DIA TERUS BODOH SOMBONG.TELANJANGKAN!


45 comments:

  1. Dulu setelah disiarkan foto anda bersama-sama dengan, antara lain, TDZ, blogger-blogger Outssyed The Box dan Apanama, anda dengan tegas menyatakan tidak akan menulis lagi apa-apa yang berkaitan dengan politik. Ramai ketika itu bertanya kenapa?

    Kini setelah Anwar didapati bersalah oleh Mahkamah Persekutuan dan dijatuhi hukuman penjara 5 tahun, anda nampaknya begitu bersemangat semula untuk bercakap tentang politik. Walaupun nanti anda menyangkalnya dengan alasan ia hanya berkaitan dengan penyakit Anwar, tetapi mahu tidak mahu isu politik pasti timbul kerana Anwar adalah orang politik. Ianya tersirat dalam posting anda di atas.


    Jadi siapa anda sebenarnya? Seorang blogger yang sudah dibeli atau digertak supaya tidak menulis apa-apa yg negatif tentang pentadbiran Najib atau sudah dihidapi penyakit koro (meminjam perkataan DAKJ) ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Awak sebenarnya tidak kenal Zam maka awak anggap Zam mudah dibeli oleh Najib. Zam kenal Anwar lebih dahulu dari Mahathir dan Najib. Zam kenal Anwar masa Anwar melakukan pembohongan orang mati lapar di Baling yang dibongkarnya pembohongan itu dengan fakta keterangan polis dan doctor di Baling. Kalau hidung masih berhingus tak usahah menulis nampak betul kedangakalan.
      Saya mengikuti Zam sejak lama dan membaca semua buku ditulisnya berasaskan pengalamannya.

      Delete
    2. Abbas Dalip. Kangkong Kedah.18 February 2015 at 09:59

      Jika orang seperti Sidek Baba ilmuan Islam terkemuka, intelektual Cahndra Muzafar dan beberapa orang lagi kawaan rapatnya meninggalkannya,maka apakah mereka lari kerana wang atau kerana hendak menjadi alat kepada Najib.

      Mereka lari sesudah mendapat fakta yang sebenar dan tinggallah beberapa orang yang bergantung kepadanya kerana wang dan juga kerana terhutang budi dan juga kerana kepentingan politik tetapi dari segi hukum agama orang Islam yang patuh kepada ajaran Allah tidak akan terus mengikut ketua yang fasik.

      Yang tinggal terus setia membabi buta hanyalah mereka yang bahlol seperti penulis diatas.

      Delete
    3. budak keluar hingus..26 February 2015 at 06:53

      zam zam ala kazam....tikar pandan terbang.. terbang la kepasir berdengung....berdegung kepala..kalau dah tau lama perangai dia buruk kenapa tun bawa masuk umno....pelik

      Delete
    4. Bukankah pertanyaan ini telah dikemukakan oleh Zam sendiri kepada Dr. Mahathir yang disiarkan secara besar-besaran oleh akhbar akhbar tetapi telah dijawab oleh Dr.Mahathir mengatakan dia tidak tahu perangai Anwar macam itu. Dalam kata kata lain Mahathir tak tahu Anwar kaki tutuh pungkok,berpenyakit homosexual dan suka kacau bini orang.

      Delete
  2. Wan Azizah kata tidur Anwar diganggu oleh nyamuk. Apalah lagi yang boleh diharapkan jika dah jadi banduan. Banduan lain dapat layanan istemewa ke? Jika tilam tebal dan kelambu tebal di berikan kepada Amwar maka lain lain banduan pun mestiah dapat layanan sama terutama bantuan dosanya bukan main pungkok tetapi setakat tunjuk kemaluan,curi ayam dan lain lain dosa kecil.

    ReplyDelete
  3. Yang ambil berat sangat pasal banduan Anwar Ibrahim ialah orang bukan Melayu selain dari keluarga nya sendiri. Ini adalah oleh kerana masa depan bukan Melayu terutama parti cauvanis DAP amat gelap,cita cita nya untuk ke putrajaya semakin gelap malah boleh dikatakan telah punah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Benar sekali Tuan.nampak nya dap lks Dan lge spt cacing yg kepanasan.pas semacam sudah merajuk.Hadi awang sukar di pujuk.pkr nampak nya telah di dominan oleh bukan melayu terutama tian chua.pkr membawa agenda liberal.

      Delete
  4. Menurut Utusan Malaysia KetuaPemuda UMNO Khairy dengan dibantu oleh peguam Tan Sri Shafee Abdullah akan berkempen melawan tuduhan konspirasi politik yang ditohmahkan oleh Anwar Ibrahim atas kesalahannya tutuh pungkok. Pemuda akan jelaskan keseluruh Malaysia.

    Kata Khairy.tujuannya adalah untuk menepis segala tohmahan dan memberikan fakta sebenar. Selama ini Pemuda berdiam diri kerana menghormati kes itu masih berjalan di mahkamah. Sekarang dah sah dia salah tutuh pungok.

    Jangan biarkan sampai dia kena gigit nyamuk pun dapat simpati terutama dari mereka yang dah pernah kena tutuh pungkok dengan dia.
    .
    Syabas Khairy! Cukuplah dah diam lama.

    ReplyDelete
  5. Peguam Tan Sri Muhammad Shafee akan hantar surat kepada Peguam Negara untuk tindakan sewajarnya dikenakan terhadap Datuik Seri Anwar Ibrahim yang menghinana Mahkamah dengan mengatakan para hakim yang maghukumnya menjadi alat kepada syaitan.
    Ajar dia betul betul sehingga dia tahu tanah tinggi rendah. Kalau orang lain dah lama kena tetapi dia bebas buat tuduhan macam macam masa perbicaraan berjalan. Patutkah manusia macam ini mendapat kasihan belas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Omar Permatang Pauh.18 February 2015 at 10:07

      Pengundi Permatang Pauh hendaklah mengambil kesempatan pilihanraya kecil kelak untuk menunjukan mereka telah sedar dan bertaubat. Cukuplah tertipu dengan lakonan orang ini sekian lama. Dosa kita dengan Allah memileh seorang yang mengkhianati,agama dan bangsa sudah terlalu banyak.Jika kita yakin kepada Allah kita akan kembali ke jalan yang benar dan diredhai Allah.
      Lihatlah siapa yang membelanya,bukankah orang kafir?

      Delete
    2. Hanya dgn bantuan Shafie ade kemungkinan PRK Pematang Pauh jadi milik Umno hrp Saiful pn beri bantuan, jika inilh cara Umno/KJ utk maraih sokongan pengundi melayu maka tahap politik melayu takok lama gak lh,sunggoh berbeza pemikiran dgn kaum lain ....

      Delete
  6. Siapa tidak faham perangai Keling. Kalau lidah biawak bercabang dua, yang ini (Zam) cubalah anda sendiri fikirkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. patut pun anwar pilih ramai kaum lidah bercabang jadi peguamnya!

      Delete
    2. Kalau babi cuba bertutur secara manusia siapa yang akan faham bunyinya?

      Delete
  7. TSZ,
    Buku cerita Anwar boleh tutup sekarang. Apa yang perlu di gusarkan ialah tentang ketaksuban pengikut nya yang ramai tergulung dari mereka yang berumur 30 tahun kebawah.

    Adapun penyokong yang seangkatan dengan nya merupakan bekas ahli ahli UMNO yang merasa tidak ada ruginya menatang Anwar, kerana jika berjaya Anwar dapatlah mereka tempias political goodies.

    DAP lama sedar bahawa ia bukannya stand alone party. The enemy of my enemy can become my friend- jadi siapa lagi mereka perlu berganding kalau bukan PKR dan PAS. MCA dan Gerakan are long goners.

    Pecaturan hubungan baik UMNO dan PAS mungkin dapat mengubah lanskap politik Malaysia dalam PRU 14 mendatang.

    UMNO perlu meraih sokongan pengundi pengundi muda dan baru. Sokongan mereka kepada Pakatan Rakyat bukan kerana gah nya Anwar tetapi meluat dengan sikap dan perangai beberapa pemimpin atasan UMNO.

    UMNO tak perlu bertukar wajah tapi yang perlu tukar ialah sikap pemimpin yang jelek.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suatu analisis yang pendek tetapi tajam,rasional dan tepat. Bagaimanapun adakah pemimpin UMNO faham dengan perubahan yang dikehendaki oleh rakyat jika mereka terus melambangkan diri mereka dengan imej kekayaan dan isteri isteri mereka sebagai ratu fashion tua?

      Delete
    2. Itulah yang kita idam idam kan. Dahulu semua orang sokong umno. Lepas tu kita berpecah dua dengan adanya pas. Sekarang ni berpecah tiga dengan adanya pkr.

      Saya setuju yang kerjasama pas umno akan mengubah lanskap politik negara. Kalau betul dapat berkerjasama, kita mesti pastikan yang barisan muda kedua dua pihak juga dapat berkerja sama. Mereka ini menjadi penentu masa depan agar kerja sama tu berlanjutan dan tidak hanya hangat hangat tahi ayam.

      Delete
    3. Melayu dalam Umno ni mudah lupa. Jadi mereka tidak akan mudah berundur. Lihat saja kemelut Umno Selangor. Berbuih mulut Presiden suruh mereka berubah tapi mereka buat bodoh je. Adakah mereka pekak, bodoh, angkuh, sombong, tak reti bahasa atau bangang?

      Delete
  8. Lega rasanya Tan Sri masih lagi tulis mengenai manusia durjana yang meliwat ini. Ingatkan TS dah 'bersara' dari menulis topic politik. Atau hanya yang negatif mengenai kerajaaan Najib?

    Ya, saya pun perasan juga penyakit sebenar h*ramjada*h ni adalah ketagih sex melampau. Harap mereka mengawasi supaya banduan lain atau pegawai penjara sendiri tidak menjadi mangsa pula.

    ReplyDelete
  9. tak boleh terima kekalahan sbb kalah pilihanraya. Masa tu MENTERI PENERANGAN lagi. Itu yg dia pulun habis2 Anwar sbb kekalahan dia berpunca dr Anwar..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Al-Juburi dah lama berhilangan marwah kemanusiaan dalam permainan sulitnya, tapi macai bangangnya masih bersombong bodoh di hadapan orang awam.

      Delete
  10. Sdr TS Zam,

    Rasanya tali hayat politik DSAI masih belum lagi mati.

    Bukankah saudara kembali semula dari bersara tulisan politik sebaik beliau masuk semula?

    Bagaimanapun, sama-samalah kita lihat permainan politik kedua belah pihak.

    Kalau kita panjang umur tahulah kita babak penutupnya.

    ReplyDelete
  11. Lawyers for Liberty Excutive Director Eric Paulsen terkejut kerana Peguam UMNO yang menjadi Pendakwa Sementara bagi Kes Anwar , Tan Sri Mohamed Shafee Abdullah meneruskan serangan terhadap Anwar walaupun dia sudah berada dalam penjara.
    Eric tidak pula mempersoalkan berbagai pihak terus menjadikan kes ini sebagai kes politik walaupun telah disahkan tidak dari segi undang-undang.
    ini adalah kes jenayah dan Anwar bersalah.
    Apakah hak bagi peguam untuk mempertikaikan hukuman yang telah dijatuhkan. Apakah hakim hakim tidak boleh di pakai lagi. Jika hakim tidak boleh di pakai maka apakah peguam boleh dipakai.
    Siapakah banduan yang mendapat keistemewaan seperti Anwar Ibrahim?.
    Maka itu apakah salah bagi Shafee untuk membuktikan kepada umum bahawa kes ini bukan kes politik. Jelas kita mempunyai banyak lawyer buruk yang hanya nampak kesalahan orang tetapi tidak nampak kesalahan diri sendiri.
    Anwar mempolitikan kesnya sehingga kesaat akhir dengan mendakwa hakim hakim dirasuk syaitan dalam menjatuhkan hukuman terhadapnya.tetapi tidak dikrtik oleh Persatuan Peguam yang dikuasai oleh orang Cina. Sebannya Anwarlah satu satu harapan nyawa orang Cina.
    j
    Demikian juga dengan sikap Bekas Peguam Negara Abu Talib Othman yang menurut Malaysian Insider meangap perbuatan Shafee itu sebagai mengesahkan anggapan bahawa dakwaan terhadap Anwar bermotif politik.

    Sebenarnya ini persepsi ini telah pun tertanam di kalngan orang ramai kerana imej agama Anwar Ibrahim sejak beliau ditangkap ,hukuman terhadapnya tetap tidak diterima oleh sesetengah pihak maka apakah tidak perlu bagi seorang pendakwa membela dirinya di luar mahkamah dan menegaskan kebenarannya jika Anwar dan gengnya terus mendakwa sebagai kes politik.

    Kenapa Abu Taib tidak berkata apa apa terhadap perbuatan Anwar menjadikan kesnya sebagai kes politik?Kenapa Abu Talib tidak nasihatkan orang orang Anwar,isterinya,anaknya dan juga NGO supaya jangan lagi mempersoalkan keputusan Mahkamah?

    ReplyDelete
    Replies
    1. SalamTuan.
      Temptation-pressure applied to your thinking designed to create wrong emotion which will eventually lead to wrong action.It is all about resisting the temptation.Selagi kita bolih berfikir dengan waras bersandarkan fakta,dapat mengawal emosi dan jangan bertindak secara membabi buta(bukan mengkhinzir buta)jentera propaganda pembangkang akan mati kutu dan ketandusan idea.Kalau diamati pengikut taksub merekalah yang telah mula tidak dapat mengawal fikiran,emosi serta tindakan mereka.Pada pemimpin umno serta kuncu kuncunya berubahlah menjadi lebih baik dan dilihat baik kerana Allah masih sayangkan kita serta tanah air bertuah ini.Peluang serta kesempatan sebegini tidak selalu hadir.

      Delete
  12. Jika Pas mendapat petunjuk dari Allah maka Pas tidak perlu tunggu hingga Pilihanraya UMUM akan datang untuk ke Putrajaya.Bagaimanapun orang orang Pas yang telah dikafirkan oleh DAP tidak akan dapat melihat cahaya di lorong terowong.

    ReplyDelete
  13. Menurut Malaysiakini seorang peguam Surendran berkata Mohamed Shafie bercakap bagi pihak UMNO,awak bercakap bagi pihak siapa. Ingat semua orang bodohke?

    ReplyDelete
  14. Menteri Komunikasi Datuk Seri Ahmed Shebery menyatakan kesediaan untuk RTM siarkan secara langsung forum membahaskan hukuman terhadap Anwar Ibrahim antara pendakwa Tan Sri Moham.ed Shafee dan penykong Anwar atau sesiapa juga.

    Syabas Datuk, tetapi ingat ada baik dan buruknya. buruk kerana akan terus menghidupkan nama Anwar di kalangan public pada hal sudah sepatutnya dibiar terhakis namanya dimakan masa kerana orang sebok dengan hal masing masing tuntuk memikirkan halnya.
    Tetapi jika kita tidak buat akan sebabkan orang ramai terus terkeliru kerana dakyah penyokongnya. Biar dedahkan semuanya supaya orang ramai tahu akan pekara sebenar walaupun lucah.

    ReplyDelete
  15. Menteri Komunikasi Datuk Seri Ahmed Shebery menyatakan kesediaan untuk RTM siarkan secara langsung forum membahaskan hukuman terhadap Anwar Ibrahim antara pendakwa Tan Sri Mohammed Shafee dan penykong Anwar atau sesiapa juga.
    Rasa nya tidap perlu diadakan forum isu Anwar di TV. Ia tidak akan memebri apa apa kesan malah akan menguntunkan Anwar dengan publisiti ini.
    Buat apa pun pengikut taksub nya dan golongan pembakang tidak mengiktiraf nya dan sebalik akan dicapnya sebagai propaganda kerajaan. Bersemuka seperti dicadang KJ adalah berseuaian kerana diTV ia adalah one way traffic, rakyat tidak dapat bersoal jawab.
    Adalah buat masa kini isu ini dibiarkan saja tiada diberi publisiti. Anwar ada banyak kes kes makhamah lagi..kes dgn menteri luar, saman saiful dan kes hina makhamah.
    Adalah lebih baik parti kerajjan mengfokuskan PRK diPermanatng Pauh…dan KJ bolih memulakan penjelasan nya drp situ.

    ReplyDelete
  16. Zainah dan Abbas Dalip,

    Fikirkan ini. Semasa beliau mengisytiharkan berhenti menulis isu-isu politik, , antara lain, beliau melahirkan kekesalannya hadir dalam perjumpaan di atas ( saya terlupa memasukkan nama D A Kadir Jasin sekali). Malah katanya kalau beliau tahu dari awal lagi sesiapa yang hadir beliau tidak akan hadir dalam perjumpaan tersebut. Kenapa tiba-tiba berubah 180 darjah? Tidakkah ini juga merupakkan satu "insult" kepada personaliti-personaliti berkenaan? Apa salah mereka ?Apakah kerana mereka mengkritik pentadbiran Najib, walhal beliau juga berbuat demikian sebelum ini?

    Saya tidak menuduh beliau dibeli atau digertak atau dihidapi penyakit koro. Saya hanya mengemukan soalan. Jawapan ada kepadanya.

    Tentang Anwar, saya tidak tahu sama ada anda berdua tahu "circumstances" dan alasan-alasan yang membawa kepada beliau ditangkap dan ditahan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri dalam satu operasi polis pada Dis 73. Saya nasihatkan anda jangan cepat melabelkan seseorang itu budak hingusan atau bahlol. Nanti terkena pada diri sendiri..

    Saya memberikan komen bukan kerana Anwar tetapi perubahan yang berlaku kepada pendirian TSZAM.

    ReplyDelete
  17. Khairul Anwar kawan zam19 February 2015 at 10:41

    Saya tidak fikir zam berubah dari sikap kritikalnya yang bebas. Dia kesal kehadhirannya kerana kebanyakan memang diketahui sebagai blogers anti Najib sedangkan zam tidak pernah terpulang kepada mana-mana group.Dia bersendirian.
    Memang dia mengkeritik Najib tetapi siapa yang mengikuti tulisannnya tidak akan nampak bahawa ini adalah sikapnya sepanjang masa sehingga seolah-olah tidak ada yang baik tentang Najib dan tidak memikirkan kerugian kepada UMNO atau hendak bermuka-muka dengan pembangkang atau Anwar

    . Zam tidak pernah menjadi orang Anwar atau orang Daim malah dia dibuang oleh mereka berdua dari Utusan kerana sikap bebasnya.

    Tentang tahanan Anwar di bawah ISA kerana pandangan Tun Razak dia sangat merbahaya menggunakan wajah ABIM atau wajah agama untuk membuat berbagai pembhongan bagi menghasut rakyat termasuk kebuluran di Baling dan , sokongan kepada perjuangan petani yang boleh merosakan hubungan Malaysia Thailand.
    .
    Dia anjurkan demonstrasi dihadapan Masjid Negara tetapi dia yang lari dahulu. Tak percaya tanya dengan Ibrahim Ali.Dia boleh dedahkan semua sandiwara Anwar Ibrahim Aljubburi.

    Saudara akan dapat melihat bukti zam tidak berubah.

    ReplyDelete
  18. Nurulhuda Maarof,Kg Kerunci.19 February 2015 at 14:28

    Ketua Pemuda UMNO Khairy Jamaluddin sepatutnya menyambut anjuran Tan Melaka untuk menganjurkan majlis perdebatan terbuka antara peguam Shafee Abdullah dan Presiden Majlis Peguam dan juga Eric Paulsen.

    Ketidaksanggupan mereka untuk bersemuka dengan Shafee sudah cukup untuk membuktikan kepada umum mereka hanyalah lawyer kampong dan juga pengecut.

    Kami menunggu Khairy untuk mengambil langkah ini supaya umum dapat membuat penghakiman.

    ReplyDelete
  19. SIKAP ABIM YANG MEMALUKAN.
    Peguam Tan Sri Shafee Abdullah tidak seharusnya mempedulikan pandangan ABIM bahawa jika beliau mengambil langkah menelanjangkan peristiwa sebenar Anwar Ibrahim di seluruh negara maka akan membahayakan masa depan negara.
    ABIM masih berada dalam khayalan seolah olah Anwar masih berpengaruh sedangkan sebenarnya pada pandangan umum dia tidak lebih dari seorang banduan kerana nafsu homsexualnya.
    Hakikat sebenar pendedahan ini akan memalukan seluruh ahli ABIM yang masih percaya kepada pemain buntut ini. Jika tidak masakan Sidek Baba telah meninggalkannnya.
    Pendedahan Shafee adalah amat penting untuk masa depan negara dan generasi baru Islam supaya mereka tidak terpukau sampai sekarang dan menjadi gulongan yang memalukan imej Islam di negara ini.Nama ABIM berarti Anwar bin Ibrahim. Sebuah nama yang cukup kotor untuk diteruskan bagi sebuah pertubuhan Islam.

    Bantahan PKR juga harus dilihat sebagai kejayaan anjuran Khairy atau Pemuda UMNO menjalankan kempen jalanan untuk memahamkan rakyat dari mulut peguam Shafee sendiri dan menandakan kempen pertama ini pun sudah sangat berkesan.

    Ini bukannya suatu perbuatan kecewa atau putus asa. Ini adalah suatu langkah bijak yang menyebabkan DAP dan PKR berada dalam gementar dan ketakutan..

    ReplyDelete
  20. MAT BANUN SG PETANI.19 February 2015 at 16:48

    BERIKUTAN DENGAN CADANGAN SEORANG MENTERI SUPAYA SHAFEEE ABDULLAH MENGADAKAN DEBAT TERBUKA DENGAN MAJLIS PEGUAM MENGENAI HUKUMAN KEAATAS ANWAR MAKA PRESIDENNYA SEKARANG SEDANG KELAM KABUT. JIKA DIA TAK SANGGUP KESANNYA KEPADA MARUAH SELURUH PEGUAM YANG MENJADI ANGGOTA MAJLIS INI.

    ReplyDelete
  21. Amin Shah, Shah Alam.19 February 2015 at 20:07

    Mari kitasemua berikan tepukan sekuat-kuatnya untuk memberikan semangat kepada Presiden Majlis Peguam supaya sanggup menyambut cabaran sekiranya dicabar oleh Peguam Shafee Abdullah untuk berdebat dengannya.

    Hi hip hore hip hore hip hore .

    Sedang menuggu dengan debaran-Amin Shah

    ReplyDelete
  22. Jika dia berani,Presidedn Majlis Peguamlah yang cabar dan bukannya menunggu cabaran dari Shafee untuk selamatkan maruah Majlis Peguam yang bagitu garang membuat berbagai kenyataan.
    Jangan berani dalam media tetapi pengecut untuk naik di atas stage

    ReplyDelete
  23. Aku berani bertaruh Presiden Majlis Peguam tidak akan berani menyamnut cabaran peguam Shafee Abdullah kelak. Dia akan memberikan berbagai bagai alasan.Dia akan putarbelit. Kita tunggu dan lihat.

    ReplyDelete
  24. Pemuda UMNO jangan lekas percaya dengandakyah Malaysian Insider yang mengatakan jelajahnya ke seluruh Malaysia untuk menerangan kes banduan Anawar Ibrahim akan menyebabkan orang lari dari UMNO sebaliknya saya percaya siapakah juga setelah mendengar penerangan peguam Shafee akan lari lintang pukang dari terus bersimpati dengan Anwar Ibrahim.

    ReplyDelete
  25. Kalau sesiapa dengar fakta tertutup di mahakmah yang didedahkan oleh Shafee mengenai taktik mainan dahulu Anwar Ibrahim untuk menaikan nafsu Saiful sebelum main pungkoknya adalah menunjukan bahwa dia seorang homosexual yang berpengalaman. Rakyat Malaysia seluruhnya harus di beri peluang untuk dengar kisah sebenar supaya mereka tidak terus memuja seorang penjenayah.
    Tak malukah ABIM terus menggunakan nama ini?

    ReplyDelete
  26. Dimane para mufti2 kerajaan dlm isu ini (pendedahan keburukan seseorang).... nmpk sgt mrk menjaga 'perioknasi' masing2.... juga dgn 'roadshow' yg dirancangkan oleh KJ/Umporno adekah org2 melayu akan balik menyokong BN/Umporno? o senjata 'makantuan' sama2 kita lihat nanti PRK Pmtg Pauh......jika ianya memihak kpd PR yg pasti KJ akan disalahkan......

    ReplyDelete
  27. Adalah sewajarnya mufti dan alim ulama jangan campurtangan kerana apa yang dilakukan oleh Pemuda UMNO bukanlah suatu keburkan tetapi suatu usaha yang diredhai oleh Allah untuk mengingatkan pemimpin pemimpin Islam lain di negara ini supaya jangan melakukan pekara yang sama.

    Ribuan yang terpesona dan teperangkap dengan manusia ini seperti penulis diatas. Maka itu jika kita sebagai orang Islam i terutamanya pemimpin pemimpin negara hanya mendiamkan diri,tidak tulong mendedahkan hal sebenar maka ramai lagi yang akan terus tertipu dan ini adalah merbahaya kepada generasi masa depan negara ini.Kita tidak boleh menjadikan homosexual sebagai pekara biasa.

    Kes Anwar ini harus didedahkan seluasluasnya sebagai peringatan kepada pemimpin masa depan negara supaha tidak ;lagu melaklukan kelucahan dan pekara pekara yang immoral dengan berselindong disebalik Islam.

    Cukuplah dengan dajal seorang ini yang memalukan Islam.

    ReplyDelete
  28. Rasanya umum sudah jemu dengan kes yang melibatkan ahli politik yang satu ini. Pertuduhan mengenai liwat keatas politician ini bermula dari tahun 1999 hingga kini.
    Tapi kalau cadangan Pemuda Umno untuk buat road show diterima elok juga disertakan bersama mangsa liwat II untuk menghuraikan dan demonstrasi fizikal secara terperinci supaya rakyat lebih faham sefahamfahamnya.

    ReplyDelete
  29. Apa yang diperlukan oleh pembangkang ialah untuk menghidupkan terus Anwar Ibrahim yang tersembunyi di balik tembok penjara tetapi usaha ini bukanlah mudah kerana peristiwa peristiwa lebih besar yang akan berlaku dan kesebokan manusia sendiri akan menyebabkan namanya semakin terhakis dan akhirnya malap dan terus padam.
    Manusia di mana- manapun di dunia adalah lebih mementingkan diri sendiri.

    Anwar Ibrahim tidak ada filem seperti P. Ramlee untuk mengingatkan umum terhadapnya kecuali filem- filem lucah yang penggambaran dan lakonannya tidak bagitu jelas. Lakonannya dengan berbagai penyakit ganjil juga sudah tidak natural lagi.

    Bagaimanapun pembangkang terutama kalangan Cina yang melihat Anwar sebagai tali hayat mereka di negara ini akan terus berusaha dan pihak UMNO atau BN tidak seharusnya menjadi alat mereka tanpa sedar.

    Maka itu usaha gerakan roadshow Pemuda UMNO mengenainya harus dilihat dari aspek negatif walaupun ada baiknya. Inilah yang dikehendaki oleh pembangkang untuk menghidupkan sebuah nama yang kotor dan yang sedang menjalani kepupusan.

    JPM wajar meminta kerjasama semua media arus perdana mengharamkan nama Anwar Ibrahim dari siaran mereka termasuk media online terutama The Star yang merupakan suara orang Cina.

    ReplyDelete
  30. Salam Hormat Zam (TS),Saudara Anwar Ibrahim datang ke Jakarta pada 6 Feb 2015 dan terus ke Universitas AlAzhar,Jakarta Selatan bertemu dengan Rektor dan beberapa Direktor Universitas tersebut untuk dapat sokongan para Ulama Indonesia,beliau berada disitu dari Jam 9 hingga 11 pagi,Saya dimaklumkan hal tersebut oleh Seketariat Universitas AlAzhar sehari sebelum itu.Saya kata biarlah,dan biar undang2 Malaysia yang tentukan pada 10 Feb 2015.Rektor tersebut adalah sahabat lama saudara Anwar Ibrahim dan saya minta jgn campur tangan,Saya menulis juga kepada Ngo2/LSM yang agak extream di Indonesia agar jangan campur tangan undang2 negara Malaysia jika diminta oleh Saudara Anwar.Dan saya direspon dengan baik dan mereka berjanji tak akan campur tangan,Saya tidak perlu jadi terkenal dan juga tidak minat dikenali,tidak perlu jadi pemimpin Malaysia,tidak perlu berpengaruh diMalaysia dan tidak perlu juga balasan dari mana mana pihak,kerna saya pisahkan perniagaan saya dengan politik,saya berniaga dgn usaha sendiri tanpa pengaruh pemimpin Malaysia atau mana mana negara walaupun saya agak rapat dengan pemimpin kerna saya tidak mahu budi saya dibalas biarlah saya berbudi untuk Negara tercinta Malaysia.Saya dah berdomisili/bermastautin di Indonesia selama 18tahun.Saya banyak rapatkan hubungan antara Parti di Malaysia(yg sedang memerintah) dan Partai di Indonesia,hubungan saya rapat dgn pemimpin Indonesia dan Malaysia tapi tidak mahu dikenali. Jadilah rakyat yg cintakan kedamaian dan cintakan bumi pertiwi,saya pernah jumpa saudara Zam waktu beliau masih diutusan.Kita jangan sekali kali ada kepentingan peribadi untuk jadi pemimpin atau jadi jadikan pemimpin untuk jadi kaya raya.Kalau Negara Tercinta Malaysia diporak perandakan oleh pihak yang berkepentingan yang tak jelas,saya akan bersuara dan pasti didengar oleh beberapa pihak yang berpengaruh.Salam Hormat saudara Zam dan Malaysia.(Malindo)

    ReplyDelete
  31. Setiap rakyat Malaysia yang cintakan negara,bangsa dan agamanya pasti merasa berterima kepada usaha bersendirian saudara ini. Insaalah tiap usaha yang baik dirastui dan dirahmati oleh Allah,

    ReplyDelete