Wednesday, 26 November 2014

PERDANA MENTERI DATUK SERI NAJIB BERUNDUR

NAJIB JANGAN CUBA KELIRUKAN.

KOMEN: Najib jangan cuba nafikan hasratnya untuk hapuskan Akta Hasutan 48 sedangkan beliau sendiri tanpa berunding dengan mana mana pihak telah menghapuskan Bapa segala akta keselamatan negara ini iaitu  Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA). Jangan ingat semua orang boleh dikelirukan- Zulhaimi

PM BERUNDUR...
Perdana Menteri Malaysia Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak  akan membuat  pengumuman rasmi esuk untuk berundur dari hasratnya mahu menghapuskan Akta Hasutan 1948 dan mengantikannya dengan Akta Harmoni berikutan dengan bantahan dan tekanan yang semakin kuat dan keras dari dalam parti sendiri menjelang Perhimpunan Agung UMNO esuk.(27 November).

Selain dari Bahagian Bahagian UMNO dari seluruh negara yang telah nekad untuk menentang hasrat beliau itu,hari ini,Ketua Pemuda UMNO Malaysia Khairy Jamaluddin dalam ucapannya kepada perwakilan pemuda UMNO  telah memberi amaran Malaysia akan hancur tanpa Akta Hasutan 48 yang turut di sokong kuat oleh Wanita UMNO .

Bagaimanapun Najib tidak akan mengembalikan  ISA ( Akta Keselamatan Dalam Negeri) yang dihapuskannya yang disifatkan oleh Mantan Ketua Hakim Negara Tun Abd Hamid Mohamad sebagai perbuatan bodoh.(LIHAT POSTING DI BAWAH)

18 comments:

  1. Salam Tan Sri.

    Bukan setakat mengudur dari hasrat memansuh Akta Hasutan sahaja...malah dia wajib MENGUNDUR DIRI DAN MELETAK JAWATAN SBGAI PRESIDEN UMNO kerana tidak layak lagi menjalankan tanggung jawab pd rakyat terutama bangsa Melayu.

    Terima kasih.

    ReplyDelete
  2. http://braveheart-blogger.blogspot.com/2014/11/zam-kata-perlu-rasional-bandingkan.html

    ReplyDelete
  3. penasihat yang ada dikelilingnya juga patut sedar tentang buat keputusan bodoh ini.

    ReplyDelete
  4. Syabas Khairy walaupun agak terlambat!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Syabas ha ha ha . Syabas pada Pelakon terbaik anugerak Skrin UMNO 2014 ha ha ha ..

      Delete
  5. kalau kj xtumpang masuk campur, sy lagi berkeyakinan penuh bahawa suara melayu akan bangkit menentang segala

    ReplyDelete
  6. Adalah lebih baik Datuk Seri Najib meminta maaf kepada seluruh orang Melayu atas kesilapannya memecahkan tembok yang selama ini menjaga maruah orang Melayu dan Islam di negara ini.

    Apa salahnya jika ISA juga dihidupkan semula?

    ReplyDelete
  7. khairy tu cuma nak ambik nama,nak orang sanjung...itu hak dia..orang yang ikut dia tu pembodek azali,pencium buntut macam khairy cium buntut najib..cuma ramai yang dah bising pasal ISA,TDM pun dah lama bising pasal ni..dia pun ikut sekaki..,tak mustahil kalau UMNO jatuh..khairy akan beralih parti..sikapnya sama seperti DSAI..
    WALAUMACAMANA PUN ISA PATUT DIKEMBALIKAN SEGERA!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. bijak juga pikiran kamu nih. aku sangat bersetuju. dia tuh sememangnya penumpang dan akan ikut kalau dah ramai sokong. kononya nak bawak suara pemuda. kalau betul dia tuh bertelur dan berpendirian, napa tidak diminta ISA dikembalikan? dia tuh cuma pandai ambil kesempatan sambil memerhati padang yang rumputnya hijau. aku sememangnya tak terperanjat kalau dia beralih parti kalau UMNO tersungkur. DSAI in the making.

      Delete
  8. kalau lah ada usaha-usaha semacam ini semasa DSN menhapuskan ISA kan lebih bagus..dah terlambat untuk juara-juara wanita dan pemuda umno cuba menguasai gelanggang populariti,jikalau juara-juara ini bertindak lebih awal berkemungkinan UMNO tak akan selemah sekarang dan mungkin salah seorang dari mereka akan memegang tampuk sebagai PM ke 7..siapa tahu..?

    ReplyDelete
  9. Najib bukan saja tidak mampu menjadi khalifah untuk UNMO malah negara Malaysia juga. Jangan kerana ego, bangsa dan maruah melayu tergadai.

    ReplyDelete
  10. Mantan Ketua Hakim Negara, Tun Abdul Hamid mengatakan penghapusan ISA olih Najib adalah BODOH. Aku kata itu perbuatan TOLOL. Sama tololnya masa si Najib memberikan 2 jawatan menteri penuh dan 3 jawatan timbalan menteri kepada MCA yang hanya menang 7 kerusi parlimen ( 6 darinya adalah didalam kawasan majoriti MELAYU)

    Di Sarawak sana, parti parti SPDP dan PRS yang mewakili kaum pribumi Dayak, Iban dll yang duduk dirumah panjang yang papa kedana memenangi 6 dan 4 kerusi parlimen langsung tak diberi jawatan kabinet. Sedangkan mereka adalah penyokong dan pengundi tegar BN. Tidak ke tolol namanya memberi begitu banyak jawatan menteri kepada MCA yang di tolak olih kaum CINA! Cinabengs memang tolak BN tapi dibelai olih AH JIB GOR.

    Aku rasa di PRU 14 nanti UMNO bolih lupalah untuk dapat sokongan pribumi Sarawak dan Sabah.

    Aku respek dengan Ketua Menteri baru Sarawak yang sanggup MENGAJAR tokey tokey balak Cina disana....

    Hidup ADENAN SATEM !!!



    ReplyDelete
  11. Walaupun Muhyiddin telah membayangkan bahawa Akta Hasutan 48 akan kekal tetapi pengumuman rasmi mengenainnya mestilah dilakukan oleh Najib kerana punca datangnya sokongan kepada penghapusannya adalah beliau sendiri dan perwakilan UMNO mesti bertanya kenaapa beliau berbuatgdemikian dan minta juga beliau jelaskan kenaapakah melantik melantik kebanyakan orang-orang ultra liberal menjadi anggota National Consultative Council dan tidak diseimbangi dengan pelampau Melayu dan juga nasionalis Melayu?

    ReplyDelete
  12. Kadir Mastan Pulau Pinang.27 November 2014 at 06:50

    Perwakilan UMNO juga harus menasihatkan Datuk Seri Najib menggantikan penasihat -penasihatnya yang bahlol dengan yang pintar,gantikan lembu dengan kancil. Tidakkah Najib sedar bahawa bahlol -bahlol ini telah mencemarkan namanya sebagai anak kepada seorang pemimpin negara yang disanjung tinggi oleh rakyat selama ini.

    ReplyDelete
  13. Peminat Lagu Anak Kecil Main Api.27 November 2014 at 07:36

    Najib sepatutnya letak jawatan sahaja selepas PAU ini.
    Banyak sangat buat kesilapan sama ada dalam kerajaan atau dalam UMNO.
    Setpol Najib bukan kerja untuk negara ,bangsa atau agama.Lebih banyak kepada temolok mereka sahaja.
    Setpol Najib jaga poket mereka.Nak lagak kereta mewah depan rakyat miskin dan kesusahan.
    Apa mereka peduli pada kebodohan bos mereka dgn Akta ISA atau Akta Hasutan.
    Sama-sama bodoh.
    Pemimpin UMNO yang ada hari ini kaki ampu dan bodek.
    Mereka telah diupah serta gaji bulanan.Bukan sebagai perjuangan.

    Setuju Najib dan segala penasihat dan barisan yang tak tahu jaga negara dan bangsa undur sahaja sebelum tersungkur PRU 14 nanti.

    ReplyDelete
  14. Apa jadi kalau Najib tak berundur Akta tersebut. Hisham sokong.? Muhiyiddin already say what he has to say. Will it be clash of the titans on the making?

    ReplyDelete
  15. sudah tiba masanya... dah lama dah (buat kesilapan bodoh)....

    ReplyDelete
  16. najib patut didesak berundur sekaligus dengan semua punahsihat dan yang sewaktu dengannya..jangan lupa bawa labu babu nya sekali.. dikhuairi suatu hari negara ini akan tergadai dengan orang luar terutama barat..

    ReplyDelete