Saturday, 20 September 2014

JANGAN TERPEDAYA DENGAN GAMBAR INI


ISLAMIC STATE NAMA YANG DICIPTA  UNTUK MEMOMOKKAN ISLAM

An image grab taken from a video released by the Islamic State (IS) and identified by private terrorism monitor SITE Intelligence Group on Sept 2, 2014 purportedly shows footage of a masked militant in a desert landscape threatening to kill British David Haines. - AFP
An image grab taken from a video released by the Islamic State (IS) and identified by private terrorism monitor SITE Intelligence Group on Sept 2, 2014 purportedly shows footage of a masked militant in a desert landscape threatening to kill British David Haines. - AFP

KOMEN:

Anonymous21 September 2014 22:25
Mereka mencipta satu watak untuk dimomokan kepada penduduk mereka dibarat dengan ketakutan masa perang Afghan iaitu Benladin,Mereka cipta lagi satu watak semasa perang Iraq iaitu Abu musab zarqawi.Mereka cipta lagi satu watak iaitu AbuBakar albaghdadi yang org arab sendiri tidak tahu asal usulnya dan yg paling besar tipu muslihat mereka cipta nama didalam bahasa inggeris yang jarang digunakan oleh pejuang di asia barat yg kebiasaan menggunakan bahasa arab iaitu Islamic State.Ianya benar benar memberi imej buruk oleh semua media barat dalam memomokkan IS yang mereka sendiri cipta.Hanya orang bodoh di barat dan disebelah sini terpedaya dengan tipu muslihat percaturan kuasa besar dan zionist.Selamanya orang Islam difitnah dengan kekejaman yang dilakonkan mereka.

 KITA TERPERANGKAP  DALAM THE SOFT POWER OF AMERICA

These recent beheadings of American and British nationals, whether authentic or not, are obviously exploited to pave the way for a military intervention in Syria. This is a basic propaganda technique used time and time again to gather support for war and the mainstream media is there to convey this propaganda- Merbok Times(lihat komen penuh di bawah)

KITA SEMUA TURUT MENJADI ALAT YAHUDI.

IS telah Menjustifikasikan serangan AS ke atas Syria. Inilah matlamat mereka dalam meyakinkan dunia IS  adalah negara ganas Islam dan dg itu  serangan dan pencerobohan mereka ke atas negara asing adalah sah. Kita tidak ada lagi pemimpin yg dapat membuka fikiran dan mata rakyat. Tanpa sedar kita turut menjadi barua mereka dan mereka dari Malaysia  yg dikatakan mati syahid itu turut menjadi alat-  alat kepada Yahudi -SIDIQ

SETIAP  orang yang melihat gambar ini akan terus berasa betapa kejamnya perbuatan memancong kepala seorang wartawan Barat  oleh orang yang didakwa sebagai mujahid Islam  tetapi kita jangan lupa ,bukan seorang ,tetapi ratusan tubuh badan orang  Islam dihancurkan beramai-ramai pada setiap hari  dengan  inisiatif Amerika Syarikat dan sekutunya.

Mereka memulakannya dengan Pembunuhan Presiden Iraq Saddam Hussein dan Presiden Libya Mohd Ghadafi untuk mencetuskan pembunuhan sesama sendiri antara umat Islam dengan secara besar besaran dengan bekalan senjata moden dari mereka sebagai langkah pencegahan menghalang kebangkitan kuasa Arab dan Islam yang akan menjadi ancaman kepada Yahudi dan kuasa Barat.

Tetapi gambar seorang dua wartawan Barat yang dipotong kepala mereka  lebih berharga dari ribuan nyawa umat Islam yang dikoyak rabakan tubuh badan mereka dengan senjata moden.

Demikian pemodenan melindungi kekejaman,menutup kepalsuan dan pembohongan , menggambarkan  kebiadapan  sebagai peradaban,mewarnakan  penjajahan sebagai  demokrasi,kebebasan dan kemanusiaan.

Saya telah melihat Iraq yang makmur ketika pemerentahan  Saddam Hussein dalam mengikuti lawatan Perdana Menteri Hussein Onn sebagai seorang wartawan dan saya juga melihat Libya yang aman damai di bawah  Mohd Ghadafi  ketika mengikuti Perdana Menteri Tun Dr Mahathir sebagai  seorang Senator.

Dalam menjabat kedua tangan pemimpin besar dunia Arab ini dan disebalik kedamaian dan kemakmuran yang saya saksikan  saya sedar  tangan mereka berkuku besi  tetapi inilah jenis  pemerintahan yang difahami dan yang ditaati  dan yang diperlukan untuk perpaduan orang Arab dan dunia Arab.

Hukuman pancung dan potong tangan masih di jalankan di Arab Saudi tetapi sudah tidak ada nilai berita tetapi seorang dua wartawan Barat  dipancung kepala menggemparkan dunia,mengelirukan kita terhadap kebenaran.

Kita  jangan lupa Kuasa Barat  juga sedang berusaha unyuk melakukan ini di Malaysia dengan menggunakan kumpulan DEVIANT yang merupakan talibarut mereka terdiri dari peguam -peguam,pemimpin- pemimpin pembangkang  termasuk parti Islam, wartawan-wartawan, ejen PBB  dan  Hak Hak Asasi Manusia,pensyarah dan sebagainya.

Seorang wartawan yang membuat berita bohong kunonnya polis berkasar dengan seorang "sukarelawan" ditunjulkan sebagai seorang yang tidak bersalah oleh DAP.

Bagaimanapun setakat ini Allah masih sayang kepada kita dan  dengan pertolongan Allah juga  gulongan DEVIANT ini  mengambil  inisiatif sendiri membunuh diri .

Masaalah besar yang sedang kita hadapi dan lebih sulit lagi ialah anasir Amerika Syarikat dan Barat ini sekarang berada dalam UMNO sendiri,musuh dalam selimut yang percaya bahawa wang akan dapat membeli sokongan dan mengekalkan kuasa.

Dan lebih membimbangkan orang-orang UMNO sendiri tidak dapat membaca bahaya ini.

14 comments:

  1. Salam Zam......inilah masalahnya dengan pemimpin Umno dan pelapisnya. Mereka tidak lagi sensitif dengan apa yang berlaku di sekeliling mereka. Bahkan enggan untuk bertanya mau pun berbincang akan setiap yang berlaku, terutamanya kepada mereka yang lebih memahami setiap insiden itu. Sebaliknya semakin bongkak dan bangga diri bila bercakap. Tambah-tambah lagi kalau namanya disebut dan tersiar di media. Sikap mereka ini ibarat pepatah Melayu 'Bodoh Sombong' dan 'Si Kudung dapat Cincin'.

    Ancaman terbesar sekarang ni bukan saja datang daripada mereka yang mahu memusnahkan Islam, bangsa Melayu dan negara kita, maaf ya, bukan pemimpin yang ada sekarang kerana mereka dianggap macam budak-budak yang mudah dipujuk bila diberi gula-gula. Itulah sebabnya apabila adanya pembelian atau perniagaan yang diceburi, bahkan projek yang dikatakan untuk pembangunan negara, pemimpin kita begitu mudah menerimanya tanpa memikirkan akibat daripada persetujuan itu. Salah satu antara isu terbesar sekarang adalah TPPA, yang kalau di persetujui memang membawa bencana besar kepada ekonomi negara dan bangsa Melayu. Dulu jarang orang-orang seperti saya nak memikirkan sangat bila berlaku perkara seperti ini tetapi sejak pertukaran pemimpin Tun Dr M, setiap apa yang berlaku kini mesti dan wajib diperhatikan dan dinilaikan bersama oleh semua lapisan masyarakat negara. Memang kesannya cukup parah dengan apa yang sudah berlaku sekarang. Kebimbangan semakin ketara apakah kesudahannya nanti negara sudah terlelong baru kita nak menangis. Au-zubillah-min-zaliq.

    Pemimpin yang ada ni sudah kaya dan mereka tak risau apa yang berlaku di negara ini nanti hatta bangkrap sekalipun. Maklum sajalah, sekarang ni pun dengar khabar anak-anak mereka sudah dihantar belajar ke luar negara diperingkat tadika lagi. Tetapi bahang dan akibat kepimpinan mereka ini ditanggung oleh rakyat negara ini. Ke mana lagi mereka boleh pergi kecuali di bumi tercinta ini, Malaysia.

    Tok Sunan
    Kaum Kerabat Tun Mai Ulat Bulu dan Gonggok

    ReplyDelete
    Replies
    1. bro....

      akhirnya komen juga hang ye pasai perkara ni. kalau tidak mu diam aja. dah cakap banyak kali suruh tulis hang tak mau. kali ni hang tulis pulak. alhamdulillah. cuma nak tanya sikit. teruk sangat ke pemimpin kita ni sampai mu kata 'bodoh sombong' dan 'si kudung dapat cincin'?

      Tun Mai Ulat Gonggok
      adik kesayangan Tun Mai Ulat Bulu

      Delete
    2. bro.....

      Cuba perhatikan. Sejak zaman Pak Lah dan sekarang Najib, semua pemimpin Umno asyik sibuk dengan projek dan dapat duit banyak. Lebih seronok lagi tambah bini, makan angin ke luar negeri dan macam-macam hal lagi untuk kepentingan sendiri. Rakyat tak dipedulikan. Masalah org Melayu hanyut ke lautan Hindi dan Cina Selatan. Sejak kalah teruk PRU 2008 hingga sekarang, barulah nak fikir macam mana nak betulkan kapal yang dah bocor ni. Idea tinggal idea. Tak mendatangkan hasil. Tengok MAS. Sejak 2006 lagi dah bagi RM 7 bilion. Sekarang nak lingkup lagi. Bagi RM 6 bilion. Budak yang jaga Khazanah tuu yang minta sejak 2006 lagi. Tapi sampai sekarang tak mendatangkan hasil dan masih kekal jadi CEO. Tak kan tak ada masalah kat situ? Banyak cerita-cerita di belakang tabir nak mengkayakan diri sendiri dengan tidak mempedulikan tindakan yang boleh menjahamkan ekonomi negara. Banyak lagi bro kalau nak cakap. Cukup-cukuplah di sini. Lain kali kalau Zam keluaqkan cerita macam ni aku tengoklah kalau boleh komen. Adios!

      Tok Sunan

      Delete
  2. anasir Amerika Syarikat dan Barat ini sekarang berada dalam UMNO sendiri daln lebih bahawa bila anasir DAP adn PKR juga berada dalam UMNO. You know who you are.

    ReplyDelete
  3. seorang deviant dalam masyarakat pelajar di Malaysia Adam Adli yang dihukum penjara kerana sabit kesalahan di bawah Akta Hasutan menyatakan bahawa beliua akan menggunakan masa setahun tahannnya d penjara untuk meneruskan perjuangan menentang Akta Hasutan itu.

    Pergi mampuslah engkau,Nak study ke,nak jadi aktivis dalam penjara ke,engkau sahaja yang rasa bangga,masuk sahaja penjara,oranmg lupale malah tetapi masyarakat masyarakat pelajar cukup gembira kerana adamu di luar pun buat menyampah sahaja..Tak usahlah nak seronok sendiri.

    Malaysian tidak memerlukan deviant seperti mu berada di luar. enjoy yourself in the prison. you deserve it

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju..kalau keluar digelar bekas banduan..kesiannnn

      Delete
    2. Setahun saje ke? Memang hakim kat Malaysia ni pilih bulu. Kalau aku hakim paling kurang 5 tahun....

      Delete
  4. ini bukan masalah dalam UMNO sahaja, tetapi ini masalah umat Melayu. Yang memegang tampok pemerintahan terutamanya, rakyat biasa dilihat alpa dengan apa yang berlaku sekarang

    ReplyDelete
  5. Dasar - dasar Naajib yang pro DEVIANT dan tidak popular dikalangan penyokongnya (khas pengundi UMNO). Berkemungkinan ada tangan ghaib yang megilas tangan Najib dalam menentukan dasar-dasar negara?

    ReplyDelete
  6. TS Zam setuju angkat topi.Deviant ini dia macam istilah songsang.Itu saja.
    Pemimpin UMNO hari ini memang tepat bodoh sombong.Kadang kadang tak sedar diri pun ada.
    Setiap pemimpin UMNO dari Presiden sampai kebawah sudah ada kelab penyokong masing-masing.
    Kelab sahabat.Kelab setiakawan.Kelab rangakain dan macam-macam lagi.
    Ini juga adalah unsur Deviant dalam UMNO sendiri.

    Dicelah celah inilah kekuatan UMNO sudah tak penting lagi.Yang penting kekuatan tokoh pemimpin.

    ReplyDelete
  7. Pak Zam,
    Di bawah saya catat petikkan dari sebuah media bebas yang di hantar oleh rakan dari luar negara untuk difikir-fikirkan khasnya orang-orang UMNO yang otak mereka masih segar belum menjadi udang :-

    "Several independent media have questioned the authenticity of the beheading videos and some experts have clearly qualified them as “fake”, at least in the cases involving journalists Foley and Sotloff. The true identity of both men has also been questioned, especially Sotloff’s, who has known ties to the Israeli secret service (Mossad), and has been allegedly photographed behind a machine gun belonging to the Syrian rebel fighters.

    As “Operation Mocking Bird” has documented, journalism is the best cover for an intelligence operative. Several former CIA officers have confirmed that it is used to plant stories that are picked up by news outlets as facts when they actually are propaganda pieces (see CIA Manipulation: The Painful Truths Told by Phil Agee and John Stockwell about false reports generated by the CIA). The DC based “producer” of the terror videos, SITE, with its close links to the Pentagon and the FBI, is also suspicious and tends to point to a major propaganda stunt originating in the US.

    For the purpose of this article we will however examine the situation and the reaction of Western leaders from the point of view that these beheadings actually took place and that the videos are authentic.

    These recent beheadings of American and British nationals, whether authentic or not, are obviously exploited to pave the way for a military intervention in Syria. This is a basic propaganda technique used time and time again to gather support for war and the mainstream media is there to convey this propaganda.

    The mainstream media’s role is not to inform people but to appeal to their emotions and manipulate them into approving what they would otherwise refuse.

    Westerners don’t want to go to war in the Middle East again? Show them one of their fellow countrymen getting his head cut off by a “Muslim” and they will change their mind. And you don’t even need to show anything, just say that people in high office have seen the horrific act and have their media mouthpieces repeat what they have said. It works every time...."

    Pemimpin UMNO kini tak mau berfikir lagi kerana mereka sudah kembang jubur dapat berselfie dengan Mr Obama. Kini mereka di dalam perangkap "The Soft Power Of America".

    MT

    ReplyDelete
  8. Bukan sahaja pemimpin UMNO tetapi media kita juga tidak mempunyai kesedaran terhadap manipulasi The Soft Power of America. Mereka merelakan diri untuk diperalatkan dengan menyiarkan gambar ini terutama akhbar Inggeris di Malaysia yang menjadi barua AS dan Kuasa Barat.

    ReplyDelete
  9. Jgn tersilap mamu zam.....

    Bacaan saya, ni bukan " The soft power of amerika"...

    Yg sebenaqnya amerika dah masuk perangkap....umpan dah kena.

    Nie kita panggei "Art of Dragging " dlm taktikal gerilla warfare.

    " pi jolok sarang tebuan biaq dia ligan ".

    Cuma kali nie depa pikiaq dah pasai dulu p buat reja bodo..

    La depa main " air to ground" ja -pakai drone or jet..boot dah off the ground dah...

    ReplyDelete
  10. Mereka mencipta satu watak untuk dimomokan kepada penduduk mereka dibarat dengan ketakutan masa perang Afghan iaitu Benladin,Mereka cipta lagi satu watak semasa perang Iraq iaitu Abu musab zarqawi.Mereka cipta lagi satu watak iaitu AbuBakar albaghdadi yang org arab sendiri tidak tahu asal usulnya dan yg paling besar tipu muslihat mereka cipta nama didalam bahasa inggeris yang jarang digunakan oleh pejuang di asia barat yg kebiasaan menggunakan bahasa arab iaitu Islamic State.Ianya benar benar memberi imej buruk oleh semua media barat dalam memomokkan IS yang mereka sendiri cipta.Hanya orang bodoh di barat dan disebelah sini terpedaya dengan tipu muslihat percaturan kuasa besar dan zionist.Selamanya orang Islam difitnah dengan kekejaman yang dilakonkan mereka.

    ReplyDelete