Sunday, 17 August 2014

LAIN DULU, LAIN SEKARANG


17 comments:

  1. Salam TS...
    jelas muka yahudi... dan munafik !!

    ReplyDelete
  2. kah! kah! kah! kah! kah! terbaikkkkkk. biarkan gambar berbicara.

    ReplyDelete
  3. Anak orang rawang.17 August 2014 at 14:29

    Lain dulu lain sekarang,
    suka temberang pecah tembelang,
    Bukan harimau tetapi nampak berbelang belang,
    bukan Tok Guru tetapi jembalang

    ReplyDelete
  4. Mat merapu Permatang Pauh17 August 2014 at 14:37

    Khalid pun dah tertunggang,Pas dah pusing belakang, ,sokong Azizah dan juga Azmin jadi Menteri Besar Selangor tetapi sebenarnya Pas nak calunkan Azmin sahaja tetapi kerana nak jaga air muka Harimau Belang maka diberikanlah dua nama tetapi tentunya nama Wan Azizah akan kena terajang,yang pasti Azmn akan Menteri Besar kerana Sultan Selangor tidak akan terima orang yang hanya akan jadi kuda tunggangan yang di control oleh tangan di luar gelanggang.

    Maruah Pak Sheikh tetap kecundang,hanya layak duduk dalam longkang.

    ReplyDelete
  5. Pas telah buat keputusan yang bertentangan dengan hasrat suami Wan Azizah. Tentunya Wan Aziah akan ditolak oleh Sultan dan Azmin akan jadi MB.Maka eloklah Wan Azizah kosongkan pula kerusi Kajang kerana matlamat utamanya u untuk jadi MB sudah terkangkang. Ada maruah letak jawatanlah .tunggu apa lagi.Tunjukan pada suami awak,awak pun ada maruah juga.

    ReplyDelete
  6. Anwar sekarang berada di lembah kehinaan. Keputusan Pas terima Azmi secara tidak langsungnya adalah menolak Wan Azizah. Anwarinas kena mainlah.Tidak sekuat harapan Anwar untuk mereka pertahankan wan azizah supaya satu sahaja calun. Anwar tentu faham bila nama Azmin dicalunkan maka artinya" Bini Aku" dah tak ada hargalah. Pandai Haji Hadi main politik,pecahbelahkan PKR.Bagaimana penyokong Wan Azizah?,terpaksa mengalahlah dan penyokong Azmin tentu seronok dan Azmin walaupun dah setuju nakkan Wan Aziah seperti kata DAP tetapi sekarang mestilah tarik balik persetujuan ini. Baru DAP faham politik Melayu.

    ReplyDelete
  7. Kamaruzaman. Taman Melawati.17 August 2014 at 16:41

    Anwar mesti terus berjuang,jangan putus, selagi kote keras mesti berjuang ,berjuang dan terus berjuang,biar jatuh melepak tetapi mesti tercacak.Itu tandanya lelaki yang nafsunya hidup sampai kemati.

    ReplyDelete
  8. Anwarinas dalam UMNO memang tidak berguna. Diharapkan mereka yang akan dapat pertahankan Wan Azizah sebagai satu satunya calun MB. Takkanlah mereka tidak terfikir,apabila dua nama dikemukakan untuk ganti Khalid maka takkanlah Sultan akan pileh perempuan.Lagi pun Sultan pun dah tahu hasrat sebenar Pas.

    Keputusan Pas ini menunjukan kesetiaan Anwarinas adalah rapoh,takut pada Haji Hadi dan pastinya amat mengecewakan Anwar Ibrahim.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Awak ni dah tersasul; dalam UMNO atau dalam PAS?

      Delete
  9. Apa-apa pun tunggu sehingga tarikh selepas 27 hb. Selepas tarikh tu Sultan dah ada dalam negara dan TS Khalid boleh lah pergi mengadap. TS Khalid boleh ceritakan senario yang berlaku mutakhir ini di negeri Selangor. Ceritakan kepada YM Sultan segala-galanya. Ceritakan keputusan mesyuarat PAS pada 17 hb. Setelah Tuanku maklum dan jelas akan perkembangan baru tersebut, TS Khalid bolehlah mempersembahkan 2 pilihan kepada YM Tuanku berdasarkan budi bicara dan conscience Tuanku.
    Opsyen yang pertama, Tuanku menerima perletakan jawatan TS Khalid sebagai MB Selangor dan memohon PR mempersembahkan 2 nama sebagai calon MB kepada Istana. YM Sultan akan pilih calon mana yang benar-benar sesuai untuk rakyat Selangor.
    Pilihan ke 2, DUN Selangor dibubarkan dan diadakan semula pilihan raya di Negeri Selangor. Kembalikan semula mandat kepada rakyat Selangor untuk memilih semula pemimpin mereka. Mereka berhak untuk memilih semula pemimpin setelah apa yang berlaku sejak dua-menjak ini di negeri mereka.
    Power struggle dan pemimpin berpolitik tak habis-habis. Rather than mentadbir negeri dengan baik setelah mendapat mandat besar, mereka berkelahi pula sesama sendiri kerana berebutkan kuasa. Masa pilihan raya bergaduh dengan BN, selepas pilihan raya kuasa bergaduh sesama sendiri dalam parti pula. Rakyat Selangor dah mula naik jelak dan bosan dengan tingkah laku pemimpin yang mereka pilih. Jadi eloklah dikembalikan semula kepercayaan kepada rakyat Selangor untuk memilih pemimpin mereka. Pilihlah dengan bijaksana. Rakyat Selangor ingin hidup selesa, aman dan selamat ketika zaman Khir Toyo dulu.
    Either way, Khalid memang sudah tidak boleh lagi untuk meneruskan pentadbiran sebagai MB kerana no longer command majority support. Era Khalid sudah meniti hari-hari terakhir. Tirai sudah mula dilabuhkan perlahan-lahan. Terima kasih atas segalanya. Terima kasih atas sumbangan khidmat bakti beliau selama lebih 6 tahun mengemudi pentadbiran negeri Selangor. And akan diingati kerana tidak rebah dengan mudah. Anda bangkit melawan. Anda gagah bertarung seperti pahlawan. Kekalahan anda bermaruah. You have put up a really good fight. You really do.

    ReplyDelete
  10. Cis...
    dagang pak malau dagang bertempat
    dagang penjubor ditutoh bertalu
    penjubor tutoh x kira pangkat
    kalau x caya tgk muka mat sabu

    2.. 3.. tutoh sambil berlari
    PAS ditutoh kanan dan kiri
    Tp PAS masih x sedar diri
    itulah balasan parti balaci


    ReplyDelete
  11. Salam Tan Sri.

    Kalau mcm ni....Khalid kena cari jln lain lah...kalau masih nak selamat kan diri dan Negeri Selangor.

    Nak harap Pas?
    Nmpak berat lah...selagi mereka dok ketagih menjilat jubur Anwar dan Guan Eng......mungkin bila dah puas menjilat baru sedar diri tetang betapa hina dan tolol kelibat mereka.

    Sah lah Parti Pas ini adalah satu parti yg paling tidak boleh diharap oleh org Melayu lagi.

    Apanya tidak...lihat sahaja betapa buta dan pekak sekali kerana tidak dpt melihat cara permainan Peliwat dan Cina kafir lakhnat Dap mencatur strategi untuk memberi kelebihan pd kumpulan anti-Islam dan anti apa saja Melayu memegang kuasa....termasuk mereka (Pas) sendiri.

    Peluang keemasan dgn 'bola tanggung' pun masih tidak boleh 'smash' 2 parti yg sekian lama menunggang belakang......atau pun memang makhluk yg menanggotai parti ini suka ditunggang agak nya.

    Apalah nasib Melayu yg ada pemimpin serupa ini.

    Umno pun mengarut.....Pembangkang yg diketua2 Peliwat pula dah naik tocang.....Parti yg Islam kunon pun mcm sial saja menyokong segala kemungkaran pula.

    Terima kasih.

    ReplyDelete
  12. Hati kerajaan di dalam tubuh, jikalau zalim segala anggota pun roboh.
    Apabila dengki sudah bertanah, datanglah daripadanya beberapa anak panah.
    Mengumpat dan memuji hendaklah pikir, di situlah banyak orang yang tergelincir.
    Pekerjaan marah jangan dibela, nanti hilang akal di kepala.
    Jika sedikitpun berbuat bohong, boleh diumpamakan mulutnya itu pekong.
    Tanda orang yang amat celaka, aib dirinya tiada ia sangka.
    Bakhil jangan diberi singgah, itupun perampok yang amat gagah.
    Barang siapa yang sudah besar, janganlah kelakuannya membuat kasar.
    Barang siapa perkataan kotor, mulutnya itu umpama ketur.
    Di mana tahu salah diri, jika tidak orang lain yang berperi?

    [Tokoh Melayu, Raja Ali Haji]

    ReplyDelete
  13. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  14. Well I do agreed on the choice of MB as suggested by Zam and the star writer.
    Selangor demographic pattern was so alarming, this seemed to more immigrant from other states that the Selangorn Born.(selbon)This non selbon bring along alien culture with them that is why I seen a lot of non Selbon become the wakil rakyat and ahli Parliment.
    The Sultan as a legitimate owner of state soverignity shoul look at this with crystall clear eyes.

    Selangor has given a lot of land to the non selbon such as Kuala Lumpur,given away in the early 70's. then followed with Putrajaya which is right fully belong to Selangor. Sepang, Klang just to name a few.So this area now seemed to be populated by non selbon.
    So what happen to political soverign of Selangor. That is why the Menteri Besar chair will be filled with non Selbon.
    In fact the Selangor state has become the barnyard of political shit.What is the point of Selangor be the richest state but legally,and expediently you do not own Selangor.So what is the power of Sultan if his subjects majority is non selbon. None of them give a damn about the state constitution. that is why the non selborn political leader speak without loving the state.

    This is some thing the selbon must look at it.Dont be so proud of being the richest state in Malaysia but the selborn was displaced by the corrupted leaders and non selbon.Selangor is the exmple as the cock with the loudest sound but the master' hand is full of shit.
    I rest my case, Zam......example of poor developmen plan. not too late recapture it.

    ReplyDelete
  15. PAS parti tak pasti. Tak punya keyakinan diri. Apa guna jadi ADUN kalau tak berani jadi MB. Belum mencuba sudah mengalah. Memalukan. Tak boleh diharap untuk perjuangkan agama.

    ReplyDelete
  16. Pah,oh pah, berkawe denga sete lah lah jadi sete

    ReplyDelete