Sunday, 12 May 2013

CAKAP CAKAP KEDAI KOPI: SPR LEMBAB LEMAH, NAJIB NAK SUAP LAGI.

RAKYAT MULAI GELISAH DENGAN SIKAP SPR.

Bahawa SPR(Suruhanjaya Pilihanraya) sehingga hari ini masih belum bertindak menyaman mereka yang membuat berbagai fitnah terhadapnya  yang  menghakiskan  krdebiliti,kejururan dan ketulusannya telah mulai menimbulkan kegelisahan dan ketidakyakinan rakyat terhadapnya dan kerajaan.

Cakap cakap kedai kopi yang mudah dan popular" SPR lembab dan lemah"

Berbagai pihak telah menyeru supaya SPR mengambil tindakan undang undang terhadap Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim yang merancang dan mengepalai gerakan memburukan SPR itu.
Rakan rakan saya termasuk peguam dan juga bekas pegawai pegawi tinggi polis menalipon saya" apa ni Zam, patutnya SPR sudah boleh saman,apa mereka buat,cakap banyak sahaja. lembab dan lemah"

Cakap cakap  men in the street bertambah panas dan kasar  setelah Singapura menahan 21 orang warganegara Malaysia yang  mengadakan demonstrasi haram membantah keputusan pilihanraya ke 13: "Patutlah Najib kalah teruk"

SUAPLAH LAGI UNTUK BUKTIKAN TIDAK RASIS..

Perdana Menteri Datuk Seri Najib menjelaskan sempena ulang tahun UMNO ke 67 bahawa UMNO bukan parti rasis kerana ia senantiasa memberi keadilan kepada semua rakyat tanpa mengira kaum.

Adakah ini yang hendak didengar  oleh ahli ahli UMNO dan oang Melayu setelah BN di landa kekalahan teruk. Najjib hendak meyakinkan siapa? orang UMNO  atau orang bukan Melayu.?

Bukan Melayu sudah pekak telinga mereka  mendengar ini  tetapi mereka tidak percaya maka itu sebab mereka tolak BN. Najib nak berkempen lagi ke untuk yakinkan mereka ? Pilihanraya sudah selesai.Comfirm mereka percaya UMNO rasis.

Rakyat yang dalam kekecewaan,tidak lagi mahu mendengar Najib memberikan penjelasan yang bersifat apologetik dan penjelasan itu bukan merupakan sesustu yang baru. Mereka mahu tindakan dan cakap yang boleh memulehkan keyakinan.Bukan cakap cakap yang sudah tak laku.

Tak tahulah kalau Najib nak bagi apa lagi untuk buktikan dasar UMNO bukan rasis untuk dapat undi dalam Pilihanraya ke 14..

18 comments:

  1. dengar kata ramai yang bagi masa 6 bulan untuk tengok apa yg najib buat. sekiranya tindakan masih seperti sebelum GE13, munkin najib kena langgar mcm mana pak lah kena. percayalah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju dengan tuan. Najib kena sedia untuk diubah jika kekal dengan perangai lembik nya..

      Delete
  2. Salam Tan Sri,

    Agak pedas kali ini terutamanya "Adakah ini yang hendak....." dan "Pilihanraya sudah selesai.."

    Jokiden nak ulangi saranan kepada PM yang pernah Jokiden buat dulu sebaik selesai PM mengangkat sumpah pada 3 April 2009.

    Pertama: Jaga orang Melayu,
    Kedua: Pelihara Agama Islam,
    Ketiga:Selamatkan rakyat dari pendatang asing,
    Kempat:Jangan bertolak ansur dengan isu perkauman.

    ReplyDelete
  3. Tuan,

    Halatuju kerajaan sekarang adalah memberi memberi penekanan kepada agenda pembangunan Bumiputera. Ini adalah mesej jelas yang telah disampaikan melalui pilihanraya lepas. Biarlah kerajaan Pulau Pinang dan Selangor menjaga kebajikan orang Cina.

    Pada ketika ini, adalah amat baik sekali jika UMNO dapat mencari penyatuan dengan PAS. Apa salahnya kita mencuba hukum 'hudud'. Mungkin kita boleh mencari penambahbaikan dalam versi Hudud anjuran PAS jika melaksanakan kajian secara menyeluruh.

    Jika kita dapat menyatukan kembali umat Islam di Malaysia ini, maka kuasa politik dan ekonomi kita akan lebih kuat.

    ReplyDelete
  4. ds najib tidak perlu melayan golongan kedai kopi yang mengkritik beliau.kaum cina tak perlu menyertai kerajaan.itu kehendak mereka sendiri.tumpukan usaha pada golongan bumiputra dan india.kami sentiasa menyokong beliau

    ReplyDelete
  5. Orang Cina dikenali sebagai kaum yang strategis. Mereka realisasikan sikap itu menerusi tindakan dan tingkah laku dalam apa jua bidang yang mereka ceburi, termasuk politik. Sebab itu tak hairan jika "teori" S.W.O.T (kekuatan, kelemahan, kesempatan, ancaman) dimanfaatkan habis-habisan pada PRU ke 13 lalu. Cuma kita sahaja yg. tak ambil peduli atau sengaja tak ambil peduli atau bodoh.

    ReplyDelete
  6. Saya pun hairan mengapa SPR tidak mengambil tindakan undang-undang setelah difitnah hidup-hidup dengan membuta-tuli. Apa yang mereka takut sangat? Takut di tuduh menghabiskan duit rakyat untuk bayar lawyer ke?
    Yang paling saya fed-up, sehingga PDRM sibuk-sibuk nak menolong haramjadah yang berdemo haram di Singapura pula. Mesti kena hantar pegawai ke singapura dan boleh melancong sekali. Orang yang buat DEMO HARAM di negara asing pun nak di tolong. Lebih baik PDRM, sokong orang buat demo haram di negara sendiri. Haramjadah betul. Buat sakit hati orang Melayu saja. Sakit hati kerana yang mengepalai demo hitam ini pun Melayu juga.

    RD.

    ReplyDelete
  7. salam,

    sebagai abang kepada orang cina (pm cakap sendiri), ah jib gor memang amat terasa kalu meminggirkan kaum ini. orang melayu tak begitu penting kerana mereka tiada pilihan. luah mati bapa, telan mati ibu. ada melayu kisah, asalkan jangan jaga tepi kain. kubur masing-masing. cukup bagi melayu jika menang sorak dan tergadai kampung. sorak itu lambang kekuatan agaknya. lebih kuat sorak, lebih hebat orangnya. harta benda tak kisah. makin kecil pun tak apa asalkan dapat secara mudah. kalu ini hasutan, tak perlu disiarkan. hanya luahan orang kecil bawahan.

    ReplyDelete
  8. PM Najib,
    Awak dah jadi Perdana Menteri. Kalau masih bersikap penakut baiklah jangan jadi Perdana Menteri. Pengundi yang mengundi BN pun naik menyampah. Jadi tolonglah bersikap tegas dan berani. Kami tak peduli kalau di rumah awak takut dengan Rosmah, tapi di luar janganlah bagi muka pada parti pembangkang.

    Saranan saya selepas membentuk kerajaan:

    Pertama: Jaga orang Melayu kampong.
    Kedua: Jaga orang India. Mereka kingmaker sebenar. Bukan orang Cina.
    Ketiga: Buat program tersusun untuk raih undi Melayu bandar.
    Keempat: Musnahkan institusi-institusi yang menyokong sistem pendidikan Cina dan perniagaan Cina.
    Kelima: Tarik balik kerakyatan Malaysia bagi sesiapa yang ada Permanent Resident Status Negara-Negara lain seperti Australia atau Singapura. Jangan bagi mereka hak mengundi di negara ini.
    Keenam: Tolong simpan Rosmah di rumah. Muka dia saja buat orang marah.
    Ketujuh: Jangan appoint orang-orang bodoh dan celupar sebagai menteri kabinet seperti Hishamuddin Hussein atau Nazri Aziz.

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya rasa orang melayu dah mula mahu melihat tindakan,dan bukan ucapan.Dato Najib perlu bertindak tegas.lantikan kabinet menjadi kayu pengukur awal tentang kepimpinannya.

      Delete
    2. Ya... kami mau ketegasan dr PM.. bukan takat amaran..amaran...

      Delete
  9. Baru-baru ini DSN ulang dia Perdana Menteri rakyat Malaysia, realiti nya tidak, dia hanya di sokong kuat oleh Bumiputera., jadi jagalah yang menyokong anda sebaik mungkin

    ReplyDelete
  10. Bagi saya DSN tidak patut dipersalahkan.Apa yang PM buat dan usahakan untuk kebaikan semua. DSN mesti menjadi PM untuk semua rakyat tidak kira bangsa apa pun. Bagi saya ada jalan untuk DSN mendapat kepercayaan. Buatlah kerja dengan ikhlas, jujur,tidak menzalimi rakyat, patuhlah kepada ajaran Islam, sentiasa berbudi bahasa(jangan sesekali menggunakan bahasa kasar).Banyak saranan yang diberi Datin Sri Rosmah janganlah terlalu menonjol diri,cerita-cerita yang direka itu lama-kelamaan orang akan percaya kerana terlalu banyak fitnah yang dibuat.Ingatlah Tuhan tidak akan menzalimi pemimpin yang amanah. Sayang BN, cinta UMNO

    ReplyDelete
  11. Utusan kata: `Apa lagi yang Cina Mahu`. Aku dan rakan rakan Melayu serta bumiputera Sarawak dan Sabah nak tanya Najib begini:` Apa lagi yang kau (Najib) mahu dari Cina Malaysia?` Sampai sekarang masih lagi belum memutuskan kabinet Kerajaan malaysia kerana masih sibuk mencari Cina untuk jadi menteri. Mencari Cina dan menjaga hati Cina itulah saja yang penting buat Najib. Kami yang mengundinya dianggap macam sampah saja...

    ReplyDelete
  12. dan jgn sesekali lantik isham jd menteri kdn.JANGAN!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Letak je Hishamuddin tu kat menteri sukan ke.. wanita ke..

      Delete
  13. aku nk syorkan korang cari dan baca buku tulisan prof dr aminuddin mohd yusof, sarjana dari ukm. Aku trjumpa 10 tahun semasa stdy ukm, skrg aku mula faham apa prof dr amin tu analisis najib. Cari la, lbh bik cari prof tu sendiri, mnta pandangan. Semua akan faham bgaimana pemikiran dan tindakan ds najib. The slayer

    ReplyDelete
  14. Tak nampak lagi ke kenapa SPR belum saman2 lagi DSAI? Tak terfikir ke di fikiran anda semua kemungkinan betul apa yg dicakapkan oleh DSAI? Kalau tak betul, samanlah! Rakyat menilai la..berani kerana benar. DSAI buat PC tuduh mcm2. kalau x btul tuduhan DSAI, buat la PC pulak nafikan. ataupun keluarkan kenyataan rasmi. ni menikus je.kat situ rakyat da menilai. x banyak da yg cerdik pandai dlm SPR. dalam UMNO lg la.debat yg da diajar di sekolah dr kecik pun x dapat buat.brapa ramai puteri umno yg boleh one to one debat dgn nurul izzah? raja nong chik pun x brani.BN u r all loosers. dpt naik atas pun because of your parents. kesian. xde jati diri.thats y u cannot stand on your own.xde thoughts. nak bercakap je msti bersandar pada fizikal-pembangunan la,ekonomi la,peruntukan la. tu la modal korang. sistem yg btul2 utk pendidikan dan membbntu golongan rendah xde. pendidikan sibuk dgn PBS.hancur anak bangsa pun xpe.takut sangan dgn hukum hudud tu.takut pada bayang sndiri ke? u dont even care enuff to discus on implementation of hudud.kenapa? sebab nak jaga hati org CINA!! sbb org CINA pegang ekonomi!! nti x dpt la mnta SEDEKAH dgn org CINA lg. lari la projek..kan?? balik2 duit jugak TUHAN korang.

    But hey...wheres the chinese now? in PR! LOL!

    kalau x terima kenyataan ini jgn siarkan. i dont mind.da biasa da. lali.

    ReplyDelete